Letar USB till 3.5 mm för att ladda hörlurar

Permalänk

Letar USB till 3.5 mm för att ladda hörlurar

Har ett par trådlösa JBL E40BT och jag har tappat bort laddningskabeln! Det är USB på ena sidan och vanlig 3.5mm (hörlursuttag) på den andra sidan (den som ska in i lurarna)

Frågan är vart man hittar en sådan kabel?? Hittar något skit på aliexpress med 40 dagars leveranstid. Finns det inga sådana kablar i svenska affärer?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Det ser ut som en specialkabel om de byggt in laddning via telepluggen så ta reda på att kabeln är korrekt om det inte är en originalkabel, det är antagligen lika dumt att chansa på "likadana kontakter" här som det är med modulära nätdelar, det kan gå bra eller så brinner det upp
Jag hade inte chansat utan använt original eller mätt upp att ersättaren är kopplad på samma sätt som originalet

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Letar efter en 3.5-hane

Skrivet av mrqaffe:

Det ser ut som en specialkabel om de byggt in laddning via telepluggen så ta reda på att kabeln är korrekt om det inte är en originalkabel, det är antagligen lika dumt att chansa på "likadana kontakter" här som det är med modulära nätdelar, det kan gå bra eller så brinner det upp
Jag hade inte chansat utan använt original eller mätt upp att ersättaren är kopplad på samma sätt som originalet

Okej, det kan vara bra att tänka på! Ska höra med JBL och se vad de kan göra

Permalänk
Medlem

https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/headset/tillbehor/r...

Används också för laddning. Verkar finnas i Liljeholmstorget om du bor i Stockholm.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av milo_:

https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/headset/tillbehor/r...

Används också för laddning. Verkar finnas i Liljeholmstorget om du bor i Stockholm.

Och du vet att den fungerar med ett annat fabrikat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Och du vet att den fungerar med ett annat fabrikat ?

Nej, såg det mer som en utväg om man inte får tag i originalkablen.

Permalänk

Mailade JBL och fick som svar att jag skulle beställa från en sida som levererar reservdelar. Har beställt så får vi se hur det går