Nintendo ökar produktionstakten för Switch

Permalänk
Melding Plague

Nintendo ökar produktionstakten för Switch

Nintendos spelkonsol Switch lyser med sin frånvaro på många butikshyllor världen över, vilket i kombination med lansering i fler länder får företaget att skruva upp produktionen ännu en gång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Inte konstigt att den säljer som smör, tänk bara om det fanns en inbyggd webbläsare i den.

När/Om virtuell konsol kommer till dem och man kan spela fler Nesspel än enbart Mario Brors så tror jag den kan bli populär bland pendlare.

Permalänk
Medlem

Spelade på svågerns switch, var inte särskilt imponerad faktiskt. Efter att ha fingrat och pillat lite så är inte detta en konsol för mig i varje fall.
Spelen är däremot för mig, vilket i sig är lite störande. Zelda t.ex.

Spelen blir bättre på plattan än TV vilket är ett plus men jag kan inte sluta irritera mig på hur fult allt är på TV:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Ska det vara någon mening med att lansera en produkt så är det ju alltid en fördel om folk kan köpa dem. Så det är väl bra att de ökar takten

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Elakekocken: Har du spelat Xbox? Inget spel som inte även har en PC release har en bra story. Folk köper det ändå.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Kul att fler kommer få möjligheten att köpa den bästa konsolen sedan Wii 😊.

Otroligt vilken resa den gjort senaste halvåret. Pumpas ut spel i hög takt. Just nu har jag 13-15 stycken köpta spel och har ett tiotal jag vill köpa som redan är släppta, för att inte tala om spelen som kommer.

Lightning in a bottle

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Spelade på svågerns switch, var inte särskilt imponerad faktiskt. Efter att ha fingrat och pillat lite så är inte detta en konsol för mig i varje fall.
Spelen är däremot för mig, vilket i sig är lite störande. Zelda t.ex.

Spelen blir bättre på plattan än TV vilket är ett plus men jag kan inte sluta irritera mig på hur fult allt är på TV:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker Zelda är snyggare på min 60" TV än det är på switchens skärm. Uppenbart högre upplösning.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Låter ju som att Nintendo har en succé i sina händer med Switch. Frågan är hur mycket de tjänar per såld enhet eller om det är spelen som drar in kulorna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Den går väl inte ens att modda?

Nej tack!

Inte förän man kan låsa upp bootloaderna, roota den och sideloada ROMs på den.

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Nintendo Switch kostar runt 260 dollar i produktion kostnader så nästan inget då återförsäljare också behöver lite vinst.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

@Mirialia: Vilka spel rekommenderar du? Jag har en Switch och äger 2 spel.. Zelda och 1 2 switch.

Permalänk
Medlem

Nyss sålt mitt Xbox One. Kör bara lite på PC numera.

Lånat ett Wii som barnen på tre och sex år kör lite Mario Kart på. Funderar på att byta till ett Wii U eller Switch för barnen. Frågan vilket mervärde ett Switch ger? Och vad rekommenderas/behöver man för handkontroller så att fyra personer kan köra Mario Kart?

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Snart kommer ju nya Super Mario så antar att försäljningarna kommer öka då lite igen så bäst dom rampar upp produktionen antar jag, jag skulle nog blivit ganska less om man verkligen försökt men ännu inte fått tag på en Switch.

Hoppas dom släpper lite gamla titlar till den också, finns några jag verkligen skulle kunna tänka mig ha med på den! Alternativet är ju att den blir upplåst men Nintendo har ju chansen att göra den till mer än vad den är på den biter anser jag.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Anders9110:

@Snorjaers: Nintendo Switch kostar runt 260 dollar i produktion kostnader så nästan inget då återförsäljare också behöver lite vinst.

Har du en källa på det? Kollar gärna djupare på det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrree:

@Mirialia: Vilka spel rekommenderar du? Jag har en Switch och äger 2 spel.. Zelda och 1 2 switch.

Overcooked, inte direkt exklusivt men satans kul i local coop☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av viceman:

Nyss sålt mitt Xbox One. Kör bara lite på PC numera.

Lånat ett Wii som barnen på tre och sex år kör lite Mario Kart på. Funderar på att byta till ett Wii U eller Switch för barnen. Frågan vilket mervärde ett Switch ger? Och vad rekommenderas/behöver man för handkontroller så att fyra personer kan köra Mario Kart?

PRO controller är väl vad som gäller när det handlar om kart. Tycker det är tråkigt/ingen känsla med andra kontroller. Tycker inte switch är värt det, kontrollerna är dyrare dessutom, hutlöst löjligt dyra, speciellt om man ska ha 4st eller fler.

Förövrigt finns det ju mycket fler (bra) spel till Wii u än switch just nu, men kan ju bli annorlunda i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad nintendo sysslar med, dom gör medvetet låg produktion för att det ska bli hype på deras produkter, det är så löjligt. Dom har resurser att möta efterfrågan och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Förstår inte vad nintendo sysslar med, dom gör medvetet låg produktion för att det ska bli hype på deras produkter, det är så löjligt. Dom har resurser att möta efterfrågan och inget annat.

Nja, I Juni hade de sålt 4,7 miljoner enheter. En rätt imponerade siffra för en konsol som då varit ute på marknaden i 3 månader.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Förstår inte vad nintendo sysslar med, dom gör medvetet låg produktion för att det ska bli hype på deras produkter, det är så löjligt. Dom har resurser att möta efterfrågan och inget annat.

Inte NES Classic nyheten gäller. Switchen säljer över förväntan, de har svårt att mätta efterfrågan varav att de försöker öka produktionen. Nu sista kvartalet kommer många tunga släpp och lägg där på julhandel. I många delar av världen så är det en bristvara med långa köer, vi har det relativt lätt att få tag i de här och även en del bra kampanjer. Inom de senaste 1-2 veckorna har både Elgiganten och Clas Ohlson sålt de för under 3000kr, Clas som billigast på närmare 2700kr.

Exakt vad som bromsar upp Switchtillverkningen i dagsläget hade varit intressant att veta. Skärmar, minnen eller kanske Tegra SoC är väl de grejer jag kan tänka mig vara mest troliga iallafall.

Edit: Minnen (DRAM) är vad källan nämner, nu när jag tittar lite närmare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1*

Vänligen håll en trevlig ton.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om de skulle få för sig att fixa kontrollen som disconnectar för att fira hur bra den säljer så visst.
Har en men tycker inte vidare mycket om den, hoppas på att Mario spelet blir bra för det som jag hittills fått spela på den har varit ganska trist imo.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvis:

Om de skulle få för sig att fixa kontrollen som disconnectar för att fira hur bra den säljer så visst.
Har en men tycker inte vidare mycket om den, hoppas på att Mario spelet blir bra för det som jag hittills fått spela på den har varit ganska trist imo.

Det gjordes väl i mars redan? https://www.polygon.com/2017/3/22/15027770/nintendo-switch-le...
Att det fortsatte dyka upp felaktiga joy-cons berodde på att det inte hade levererats några enheter från de nya batcherna (iaf enligt Webhallen när jag lämnade in en strulande joy-con från en Switch köpt i slutet av juni).

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000