Sharkoon Purewriter är tangentbord med mekaniska lågprofilsbrytare

Permalänk
Melding Plague

Sharkoon Purewriter är tangentbord med mekaniska lågprofilsbrytare

Med hjälp av kinesiska Kailh introducerar Sharkoon tangentbordet Purewriter – en av de första modellerna på marknaden som använder sig av mekaniska brytare av lågprofilstyp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med lite nytt på marknaden. Ett humant pris också.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Stilrent! Synd att det var lite för mycket "plotterikoner" på knapparna för pulserande ljus och sånt trams, men det är kanske något man kan leva med.

Ska hålla ögonen öppna iaf

Permalänk
Medlem

Okej design och hyfsat pris är trevligt. Hade dock gärna sett det i vitt också.

Är de blå brytarna att jämföra med MX blå?

Permalänk
Medlem

Trevligt, hade en mus från Sharkoon för några år sedan. Bra och framförallt prisvärt, kul att de innoverar lite också!

Permalänk
Medlem

Havit HV-KB390L har varit ute på marknaden i några månader och använder samma blå brytare, ni kan ju i alla fall googla lite innan ni publicerar felaktiga artiklar

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Matte573:

Havit HV-KB390L har varit ute på marknaden i några månader och använder samma blå brytare, ni kan ju i alla fall googla lite innan ni publicerar felaktiga artiklar

Det gjorde jag faktiskt! Därför står det "en av de första".

Permalänk
Medlem

Kanske kan va nått för mig då jag testat mekaniska brytare men precis som i artikeln stör jag mig på slag längden och att det känns lite konstigt. Föredrar i dagsläget softdome(tror det heter så)tangentbord alla dagar i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blev nyfiken. Ovan nämnda Havit har fått trevliga recensioner. Skulle gärna pröva ett!

Verkar lite svårt att få tag på bara. Är det enklare att få tag på Sharkoon?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte573:

Havit HV-KB390L har varit ute på marknaden i några månader och använder samma blå brytare, ni kan ju i alla fall googla lite innan ni publicerar felaktiga artiklar

Yeeees slutat snusa, skoskav eller är det bara växtvärk?
Tagga ner lite och läs en gång extra innan du brusar upp, det står ju faktiskt:
"en av de första modellerna på marknaden"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Vägledare

Det har var ju faktiskt intressant. Tar ett TKL och som andra nämnt, bra pris.

Permalänk
Medlem

Nu är ju bara frågan hur mycket dom låter? Polaren har ett Razor med gröna brytare och går ju knappt att spela med honom då hans tangentbord låter mer än spelet över discord..
Så hur står sig dessa mot mx?

Mitt q-pad mk-85 sjunger på sista versen nu nämligen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Yeeees slutat snusa, skoskav eller är det bara växtvärk?
Tagga ner lite och läs en gång extra innan du brusar upp, det står ju faktiskt:
"en av de första modellerna på marknaden"

Skickades från m.sweclockers.com

Så när du kommer tvåa i någonting så säger du att du "var en av de första"?

Permalänk
Medlem

Det var ju lite väl plottrigt på alla knappar. Finns det nåt lågprofil i mer skandinavisk anda?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte573:

Så när du kommer tvåa i någonting så säger du att du "var en av de första"?

Nej när jag kommer 2a så räknas jag som bukis...
Det finns garanterat flera som kör med dessa brytare, finns ju 1000tals kinesmärken som antagligen redan använder dessa brytare.
Hade det kännts bättre om Jonas ändrade texten att detta är det andra tangentbordet i världen som använder dessa brytare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Blev nyfiken. Ovan nämnda Havit har fått trevliga recensioner. Skulle gärna pröva ett!

Verkar lite svårt att få tag på bara. Är det enklare att få tag på Sharkoon?

Återförsäljare som säljer Sharkoon produkter nu kommer säkert ta in tangentbordet när det blir tillgängligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Nej när jag kommer 2a så räknas jag som bukis...
Det finns garanterat flera som kör med dessa brytare, finns ju 1000tals kinesmärken som antagligen redan använder dessa brytare.
Hade det kännts bättre om Jonas ändrade texten att detta är det andra tangentbordet i världen som använder dessa brytare?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara du som har skoskav.

Permalänk
Medlem

'bout time!
Älskar mitt Razer Lycosa med sin underbara lågprofil ... Men det har ju ett antal år på nacken nu och det är något år sedan touch panelen la av också ...
Så är lite in the market, men tycker verkligen inte om fullsize mekaniska ... det är inte det minsta skönt att sitta med dom -_-"
Så ett låg profil? Yes please!

Permalänk
Medlem

Verkar inte passa med vanliga caps som till "vanliga" mekaniska tangentbord, så att byta lär väl bara vara att glömma, eller?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Blåa med RGB och dom har en kund (när plånboken tillåter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte573:

Så när du kommer tvåa i någonting så säger du att du "var en av de första"?

Men va? Vad tycker du "en av de första" betyder då? "Den första"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Men va? Vad tycker du "en av de första" betyder då? "Den första"?

När flera kommer samtidigt som när alla recensioner släpps samtidigt för en ny produkt. Då skulle jag säga ett de var en av de första. Dessutom har cherry ml brytare som Kailh nu har kopierat funnits i flera år, så lågprofilsbrytare är inte heller något nytt.

Permalänk
Medlem

Fint att det finns både i TKL och fullstort och att det har något skulpterade tangenter trots att det är lågprofil.
Men blå bakgrundsbelysning = fail. RGB, vitt eller högkvalitativa tangenter utan bakgrundsbelysning tycker jag är det som gäller numera.

Sharkoon brukar annars vara ett lågprismärke med produkter från olika kinesiska OEM-tillverkare som kanske också dyker upp under ett eller flera andra varumärken.
Så jag skulle inte vara förvånad om man kommer att kunna se precis samma tangentbord under ett annat märke.

Edit:

Skrivet av Matte573:

Havit HV-KB390L har varit ute på marknaden i några månader och använder samma blå brytare

Nämen tjenare... Det ser ju ut att vara samma tangentbord med annan logga och annorlunda typsnitt på tangenterna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Fint att det finns både i TKL och fullstort och att det har något skulpterade tangenter trots att det är lågprofil.
Men blå bakgrundsbelysning = fail. RGB, vitt eller högkvalitativa tangenter utan bakgrundsbelysning tycker jag är det som gäller numera.

Sharkoon brukar annars vara ett lågprismärke med produkter från olika kinesiska OEM-tillverkare som kanske också dyker upp under ett eller flera andra varumärken.
Så jag skulle inte vara förvånad om man kommer att kunna se precis samma tangentbord under ett annat märke.

Edit:
Nämen tjenare... Det ser ju ut att vara samma tangentbord med annan logga och annorlunda typsnitt på tangenterna.

det är som sagt en cherry ml klon, så om du vill ha högkvalitativt kan du köra med cherry men det kommer också att kosta 2-3 ggr så mycket

Permalänk
Medlem

Hm, sharkoon vs havit ? vad tror ni?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Har inte stora hopp vad gäller byggkvalitén men är glad att se fler låg profil mekaniska switchar, själv skulle jag vilja ha både låg profil + mx silent typ variant switch och helst TKL, då kanske jag ger Cherry MX ett nytt försök.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte573:

det är som sagt en cherry ml klon, så om du vill ha högkvalitativt kan du köra med cherry men det kommer också att kosta 2-3 ggr så mycket

De är inte kloner rakt av. De är inte kompatibla med Cherry ML t.ex.

Själv är jag inte så förtjust i Cherry ML. De finns bara i en taktil variant och alla jag har provat (har ägt två st tangentbord och provat fler än så) har haft grusig känsla och har inte klarat att tryckas ner annat än mitt på.
De flesta sax-brytare brukar ha liknande responskurva men vara mycket lenare, och också tystare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Ser rätt nice ut bortsett från "gamerdesignen" med blått ljus och plottriga ikoner på tangenterna.
Ser inte varför man kör en ren och minimalistisk grund för att sedan kasta P13 på skiten. :/

Permalänk
Medlem

Ni kan även kolla in "Tesoro gram spectrum" även det ett lågprofilbord, betydligt dyrare dock.

Visa signatur

i7 6700K | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Fractal Design Define S
Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe
WD Black 1TB 7200rpm 64MB | EVGA Supernova G2 850W
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX
EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+ | Windows 10 PRO

Permalänk
Avstängd

Enligt bilden handlar det om Cherry ML-kloner. Dessa brytare används ofta i industriella tangentbord och kassaapparater och är inte sköna att skriva på.

Skickades från m.sweclockers.com