PUBG inställningar och program

Permalänk
Medlem

PUBG inställningar och program

Tja, jag tänkte att skapa en PUBG tråd där man kan dela sina settings för bästa resultat.
och även program som är tillåtna i spelet som te.x Reshade. här är mina settings

Steam Launch options

  • -refresh 144

  • -maxMem=13000

  • -malloc=system

  • -USEALLAVAILABLECORES

FpsCamerFov 103
Brigthness 90

Screen Scale 120
Anti-Aliasing Verry Low
Post-Processing Verry Low
Shadows Verry Low
Texture Verry Low
Effects Verry Low
Foliage Verry Low
View Distance Ultra

Motion blure OFF
v-sync OFF

Dator delar

  • i7 7700k

  • GTX 1070 Strix

  • 16 gb ddr4 3000mhz

  • m.2 SSD

Reshader

Här laddar man ner Re:shade

  • Öppna som administratör

  • Sök efter TslGame.exe
    "Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64"

  • Välj direct3D 10+ (eller den som du kör i)

  • Klicka "uncheck all"

och sedan välj

  • LumaSharpen

  • Colourfulness

  • Clarity

  • Vibrance

Starta PUBG

  • tryck Shift+F2

sedan blockar du i

  • LumaSharpen

  • Colourfulness

  • Clarity

  • Vibrance

Tryck "Home" för att aktivera/deaktivera Reshade

*reshade till vänster *
här finns en altenativ guide
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6t7jbm/comp...

Dold text

____

jag är också nyfikna på vad ni kör med liknade komponenter.
mitt mål är att få så bra synlighet som möjligt men också så bra fps som möjligt

dela gärna era tips och trix <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Colourfulness bör du inte köra med i reshader, ser ju hemskt ut

samma startoptions fast utan 144 och med denna -sm4, kör annars allt på high.

och denna
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/71gzpi/grea...

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

View distance ökar bara foliage, påverkar inte players, så ultra är totalt meningslöst om man är ute efter prestanda.
Medium är en lagom mellangrund.

Permalänk
Medlem

Jag sänkte till medium och det blev mycket bättre

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Hej!

Jag köpte precis en ny speldator med GeForce GTX1060 6 GB, Core i7-7700, 16GB RAM, 256GB SSD.
Det enda spelet jag lirar just nu är PUBG och jag kan verkligen inte få fpsen att komma över 40 och det irriterar mig enormt. Spenderat timmar på att kika på youtube-klipp och och andra trådar för bästa settings med min prestanda men inget hjälper.

Just nu kör jag

Screen Scale 120
Anti-Aliasing Very Low
Post-Processing Very Low
Shadows Very Low
Texture Ultra
Effects Very Low
Foliage Very Low
View Distance Ultra

Motion blure OFF
v-sync OFF

Då detta är det som gett bäst resultat hittills. När jag är i lobbyn kommer jag upp i över 105 fps, men så fort jag är in-game så droppar den till ca 30-40 som bäst. Vad gör jag för fel??
Puss

Felstavning
Permalänk
Medlem

Ger verkligen launch options något nu?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philleuip:

Hej!

Jag köpte precis en ny speldator med GeForce GTX1060 6 GB, Core i7-7700, 16GB RAM, 256GB SSD.
Det enda spelet jag lirar just nu är PUBG och jag kan verkligen inte få fpsen att komma över 40 och det irriterar mig enormt. Spenderat timmar på att kika på youtube-klipp och och andra trådar för bästa settings med min prestanda men inget hjälper.

Just nu kör jag

Screen Scale 120
Anti-Aliasing Very Low
Post-Processing Very Low
Shadows Very Low
Texture Ultra
Effects Very Low
Foliage Very Low
View Distance Ultra

Motion blure OFF
v-sync OFF

Då detta är det som gett bäst resultat hittills. När jag är i lobbyn kommer jag upp i över 105 fps, men så fort jag är in-game så droppar den till ca 30-40 som bäst. Vad gör jag för fel??
Puss

Screen scale över 100 är dumt att köra om man har dålig fps.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philleuip:

Hej!

Jag köpte precis en ny speldator med GeForce GTX1060 6 GB, Core i7-7700, 16GB RAM, 256GB SSD.
Det enda spelet jag lirar just nu är PUBG och jag kan verkligen inte få fpsen att komma över 40 och det irriterar mig enormt. Spenderat timmar på att kika på youtube-klipp och och andra trådar för bästa settings med min prestanda men inget hjälper.

Just nu kör jag

Screen Scale 120
Anti-Aliasing Very Low
Post-Processing Very Low
Shadows Very Low
Texture Ultra
Effects Very Low
Foliage Very Low
View Distance Ultra

Motion blure OFF
v-sync OFF

Då detta är det som gett bäst resultat hittills. När jag är i lobbyn kommer jag upp i över 105 fps, men så fort jag är in-game så droppar den till ca 30-40 som bäst. Vad gör jag för fel??
Puss

Sänk Screen Scale till 100.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av philleuip:

Hej!

Jag köpte precis en ny speldator med GeForce GTX1060 6 GB, Core i7-7700, 16GB RAM, 256GB SSD.
Det enda spelet jag lirar just nu är PUBG och jag kan verkligen inte få fpsen att komma över 40 och det irriterar mig enormt. Spenderat timmar på att kika på youtube-klipp och och andra trådar för bästa settings med min prestanda men inget hjälper.

Just nu kör jag

Screen Scale 120
Anti-Aliasing Very Low
Post-Processing Very Low
Shadows Very Low
Texture Ultra
Effects Very Low
Foliage Very Low
View Distance Ultra

Motion blure OFF
v-sync OFF

Då detta är det som gett bäst resultat hittills. När jag är i lobbyn kommer jag upp i över 105 fps, men så fort jag är in-game så droppar den till ca 30-40 som bäst. Vad gör jag för fel??
Puss

Sänk screen scale och sänk view distance.

Permalänk
Skrivet av Vimsig:

Sänk Screen Scale till 100.

Skrivet av Nivity:

Sänk screen scale och sänk view distance.

Nu har jag ändrat till det. Fps i lobbyn är ungefär 105, men så fort jag kommer in game så åker den ner till 19-20 fps när jag landat. I planet är den nere på 10 ungefär.

Satte distance på medium.

Lade till text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

View distance ökar bara foliage, påverkar inte players, så ultra är totalt meningslöst om man är ute efter prestanda.
Medium är en lagom mellangrund.

Inte sant, påverkar även renderings avstånd för byggander.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philleuip:

Nu har jag ändrat till det. Fps i lobbyn är ungefär 105, men så fort jag kommer in game så åker den ner till 19-20 fps när jag landat. I planet är den nere på 10 ungefär.

Satte distance på medium.

Kolla upp drivrutiner, temperaturer osv. Det där lät inte normalt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Inte sant, påverkar även renderings avstånd för byggander.

Inkluderade det i foliage av någon anledning.
Det är en FPS mördare till ingen nytta. Sure har man en rigg som klarar det bra, men PUBG är optimerat som en potatis så

Permalänk
Medlem

@philleuip: Kör du 1080p eller 1440p?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Kolla upp drivrutiner, temperaturer osv. Det där lät inte normalt...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Paddglutt:

@philleuip: Kör du 1080p eller 1440p?

Drivrutinerna är uppdaterade, temperaturen är ca 73 grader på grafikkortet, 52 grader på processorn! Använder ett program som heter CAM.

Vad menar du med 1080 eller 1440? Hur vet jag det?

Lade till text
Permalänk
Medlem

@philleuip: Din upplösning på skärmen

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

@philleuip: Din upplösning på skärmen

Den är 1080!

Permalänk
Medlem

@philleuip: testa o sänk Texture till low eller very low

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

@philleuip: testa o sänk Texture till low eller very low

Gjorde ingen skillnad.. 17 fps in game med very low och low testat!

Permalänk
Skrivet av philleuip:

Nu har jag ändrat till det. Fps i lobbyn är ungefär 105, men så fort jag kommer in game så åker den ner till 19-20 fps när jag landat. I planet är den nere på 10 ungefär.

Satte distance på medium.

Hade liknade med gtx 1080 efter nån PUBG-patch. Avinstallerade och installerade spelet igen så blev det bra igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Skrivet av sp4ceRock3r:

Hade liknade med gtx 1080 efter nån PUBG-patch. Avinstallerade och installerade spelet igen så blev det bra igen

Skickades från m.sweclockers.com

Har installerat om det tre gånger haha.. Typiskt när jag köper en ny burk efter 7 år på tidigare dator, och något som detta händer.

Permalänk
Medlem

När jag öppnar själva lootmenyn så får jag alltid grova fpsdrops, mellan 1-5 fps i några sekunder som sedan återgår till normala 70+. Någon som har ett tips på det? Jag kör på medium i stort sett allt och 1920x1080 med och de kommandon som folk har skrivit här i launch options. Ett riktigt drygt moment när jag spelar är dessa ständiga fpsdrops..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av philleuip:

Har installerat om det tre gånger haha.. Typiskt när jag köper en ny burk efter 7 år på tidigare dator, och något som detta händer.

Måste bara fråga.. men har du kopplat skärmen till moderkortet istället för grafikkortet?
Att du ska få så låg FPS även med textures på very low är väldigt intressant, så något annat måste ju vara fel?

Skrivet av elkeR:

När jag öppnar själva lootmenyn så får jag alltid grova fpsdrops, mellan 1-5 fps i några sekunder som sedan återgår till normala 70+. Någon som har ett tips på det? Jag kör på medium i stort sett allt och 1920x1080 med och de kommandon som folk har skrivit här i launch options. Ett riktigt drygt moment när jag spelar är dessa ständiga fpsdrops..

Stäng av renderingen i inventoryt. Finns en inställning under Gameplay tror jag. Det gör så du inte renderar din karaktär när du öppnar ditt inventory och visar istället bara en grå figur.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Måste bara fråga.. men har du kopplat skärmen till moderkortet istället för grafikkortet?
Att du ska få så låg FPS även med textures på very low är väldigt intressant, så något annat måste ju vara fel?

Stäng av renderingen i inventoryt. Finns en inställning under Gameplay tror jag. Det gör så du inte renderar din karaktär när du öppnar ditt inventory och visar istället bara en grå figur.

Går jag in på Nvidias kontrollpanel, och trycker på konfiguera surround physx så står det:

Physx
Microstep digital bildskärm ---> Geforce GTX 1060 6gb

Så jag antar att det är det? Finns det något annat som kan göra att det stökar till det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Stäng av renderingen i inventoryt. Finns en inställning under Gameplay tror jag. Det gör så du inte renderar din karaktär när du öppnar ditt inventory och visar istället bara en grå figur.

Funkade galant! Tack för det!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Jag använder dessa inställningar med datorn i signaturen, 1440p @ 144Hz:

PUBG Grafikinställningar
Fullscreen (OBS, detta gör stor skillnad mot Fullscreen (windowed))
FpsCamerFov: 103
Brightness: 60

Screen Scale: 100-120 (testar för tillfället vad som passar mig bäst, den satt @ 110 under ca 350h dessförinnan)
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Very Low
Texture: Ultra
Effects: Very Low
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra

Motion blure: OFF
V-Sync: OFF

ReShade 3.0.8.183
AdaptiveSharpen.fx:
Strength: 0.800, resten orört

Technicolor2.fx:
R: 52 G: 52 B: 50
Brightness: 0.800
Saturation: 1.000
Strength: 0.750

Nvidia 3D-settings:
Läget energisparfunktioner: föredra maximal prestanda
Maximalt för-renderade bildrutor: 1
Trådad optimering: ON (inte automatisk)

1440p @ 144Hz med dessa settings ger mig (Screen Scale 100 / 110 / 120) ~154 / 134 / 118 FPS i lobbyn.

Tips:
Du behöver inte lägga in det där i launch options längre. Det skulle vara om du vill köra -sm4 isf tror jag, men det är lite utav en sista utväg. Har inte testat det själv dock. Som andra påpekat så ska du sänka Screen scale till 100 för att få bättre FPS.

Testa de filter i ReShade jag listade en bit upp: det gav mig märkbart bättre flyt än att köra med de fyra filter du kör TS (jag körde också dem fyra filtren förut). Dessutom tycker jag bilden blev ännu bättre/tydligare!

Dessa inställningar fungerar väldigt bra för mig samtidigt som grafiken ser riktigt schyst ut i de flesta lägen (tack vare textures på ultra, AA, Screen scale + ReShade med de två ovan nämna filtren). Jag ligger runt 60-100+ FPS, men det kan under någon sekund dippa ner mot 45-sträcket någon gång men det märker jag inte av. Det flyter faktiskt på rätt bra för mig, det är snarare delay/lag med att tex öppna dörrar som stör. Jag har ca 6-12ms så det ligger inte där utan det är spelet/servrarna.

Prisa G-Sync, det gör en stor del med att jag upplever bra flyt! Det är i spel som detta det kan visa sin fulla potential! Har man Nvidia-kort av nyare slag och spelar tunga spel rekommenderar jag verkligen det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Jag använder dessa inställningar med datorn i signaturen, 1440p @ 144Hz:

PUBG Grafikinställningar
Fullscreen (OBS, detta gör stor skillnad mot Fullscreen (windowed))
FpsCamerFov: 103
Brightness: 60

Screen Scale: 100-120 (testar för tillfället vad som passar mig bäst, den satt @ 110 under ca 350h dessförinnan)
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Very Low
Texture: Ultra
Effects: Very Low
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra

Motion blure: OFF
V-Sync: OFF

ReShade 3.0.8.183
AdaptiveSharpen.fx:
Strength: 0.800, resten orört

Technicolor2.fx:
R: 52 G: 52 B: 50
Brightness: 0.800
Saturation: 1.000
Strength: 0.750

Nvidia 3D-settings:
Läget energisparfunktioner: föredra maximal prestanda
Maximalt för-renderade bildrutor: 1
Trådad optimering: ON (inte automatisk)

1440p @ 144Hz med dessa settings ger mig (Screen Scale 100 / 110 / 120) ~154 / 134 / 118 FPS i lobbyn.

Tips:
Du behöver inte lägga in det där i launch options längre. Det skulle vara om du vill köra -sm4 isf tror jag, men det är lite utav en sista utväg. Har inte testat det själv dock. Som andra påpekat så ska du sänka Screen scale till 100 för att få bättre FPS.

Testa de filter i ReShade jag listade en bit upp: det gav mig märkbart bättre flyt än att köra med de fyra filter du kör TS (jag körde också dem fyra filtren förut). Dessutom tycker jag bilden blev ännu bättre/tydligare!

Dessa inställningar fungerar väldigt bra för mig samtidigt som grafiken ser riktigt schyst ut i de flesta lägen (tack vare textures på ultra, AA, Screen scale + ReShade med de två ovan nämna filtren). Jag ligger runt 60-100+ FPS, men det kan under någon sekund dippa ner mot 45-sträcket någon gång men det märker jag inte av. Det flyter faktiskt på rätt bra för mig, det är snarare delay/lag med att tex öppna dörrar som stör. Jag har ca 6-12ms så det ligger inte där utan det är spelet/servrarna.

Prisa G-Sync, det gör en stor del med att jag upplever bra flyt! Det är i spel som detta det kan visa sin fulla potential! Har man Nvidia-kort av nyare slag och spelar tunga spel rekommenderar jag verkligen det!

Har testat detta nu, gör tyvärr ingen skillnad..

Main problem är att fpsen droppar IN GAME, i lobbyn har jag 105 fps typ.
Får kanske vänta tills nästa uppdate eller nåt om ingen vet något annat jag kan testa?

Permalänk

Steam Launch options

-refresh 144
-maxMem=13000
-malloc=system
-USEALLAVAILABLECORES

FpsCamerFov: Standard
Brigthness:Maxad för att få det så ljust som möjligt

Screen Scale Standard
Anti-Aliasing Ultra
Post-Processing Verry Low
Shadows Verry Low
Texture Ultra
Effects Verry Low
Foliage Verry Low
View Distance Ultra

Motion blure OFF
v-sync OFF

+Reshade

Dator delar

AMD Ryzen 5 1500x Turbo 3.7 GHZ
GTX 1080 MSI Gaming X
16 gb ddr4 2400 mhz

144 FPS i lobbyn
50-120 FPS i spawn på ÖN bland alla spelare
70-144 FPS ingame går ibland ner till 50-60 FPS i Polyana men annars aldrig under 70 FPS.
(Har dock tweakat och jobbat många timmar för att få till dessa FPS:en. hade stora problem innan jag fick rätt på allt)

Permalänk

Tjena

@philleuip: Jag kan nog hjälpa dig. hade själv problem som du innan jag fick rätt på allting. Finns endel "tweaks" att göra men skulle underlätta om vi kunde prata på Discord eller liknande. Jag har tid ikväll efter 1730 om du vill ha lite hjälp // Nicklas

Permalänk
Skrivet av NiclasJohanssonswe:

@philleuip: Jag kan nog hjälpa dig. hade själv problem som du innan jag fick rätt på allting. Finns endel "tweaks" att göra men skulle underlätta om vi kunde prata på Discord eller liknande. Jag har tid ikväll efter 1730 om du vill ha lite hjälp // Nicklas

Tjena!

Jag det vore väldigt snällt om det gick, jag har inte så bra koll på tråden så jag ber om ursäkt för sent svar.
Hinner du med det idag nånting?