Permalänk
Medlem

Usa adapter

Hej alla!

Jag beställde en iptvbox från wish men dum som man är valde jag med USA adapter.
På adaptern står det input 100-240v.

Jag hittade en reseadapter men det står att den klarar max 230v och undrar om det kommer funka?

Det kanske är en dum fråga men jag har ingen aning vad alla beteckningar står för.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Input är vad den kan hantera, reseadaptorn är rimligtvis ett par spik i vägguttaget, och en hona som passar amerikansk utrustning, gjord för vår spänning, vilken råkar vara just 230v. Med andra ord. Ja, det ska fungera.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Input är vad den kan hantera, reseadaptorn är rimligtvis ett par spik i vägguttaget, och en hona som passar amerikansk utrustning, gjord för vår spänning, vilken råkar vara just 230v. Med andra ord. Ja, det ska fungera.

Har för mig standarden är ändrat till 240V nu. Men skillnaden är så pass lite att det inte märks då spänningen normalt sett pendlade mellan 220-250v ungefär även när det var "230"v och afaptern är troligen märkt efter gamla standarden bara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

men dum som man är valde jag med USA adapter.
På adaptern står det input 100-240v.

Har du en bild på kablaget/nätagget? Är det en löstagbar sladd med vanlig C7/C8-kontakt kan du ju bara byta sladden istället för att köpa en adapter.

https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60320#C7.2FC8_coupler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig standarden är ändrat till 240V nu.

Jag vågar inte svära på någonting när det kommer till el-standarder. Men fram till 1988 var det 220v, sedan dess har det varit 230v. Jag tror inte man har ändrat det. Tror. Jag har inte ens hört det diskuteras som en möjlighet.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag vågar inte svära på någonting när det kommer till el-standarder. Men fram till 1988 var det 220v, sedan dess har det varit 230v. Jag tror inte man har ändrat det. Tror. Jag har inte ens hört det diskuteras som en möjlighet.

nä ja törs inte heller garantera det dock lagt märke till att det mesta man köper idag är märkt med 240V istället för 230V även på oswitchad utrustning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows