Playerunknown's Battlegrounds når 2 miljoner samtidiga spelare på Steam

Permalänk
Medlem

Installerade idag och körde med en polare. Riktigt kul! Trevlig med ett avslappnat spelglädje-fokuserat lir.

Jag hoppas Battlefield 5 kommer med detta läge
. Massiva kartor och riktigt långsamt och segt
Jag tycker det långsamma tempot är toppen. Det bygger upp spänning!

Permalänk
Medlem

Blir inte hackare ett ännu värre problem i ett spel som PUBG om och när de förekommer?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag har inte spelat de än. .de verkar kul . Och battlefield 1 som de kryllar av cheaters i samt buggigt serversystem och kass tickrate o hitbox som i ett gratis spel . Dice är enligt mig skiiit . Hur är hitboxen o bulletdrops serversystem i Pubg nån som har bra info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Varför har ingen triple AAA skapat ett Battle Royale spel, te x DICE? Detta spelet känns ju extremt o-optimerat, buggigt, och dåligt gjort.

DICE gör premium spel som är extremt o-optimerade och buggiga men ser snyggt ut

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tycks bara vara jag som inte förstår hypen kring detta spel, blir ju fort tråkigt då det blir lite samma sak om och om igen i det nuvarande versionen iallafall.

Same, high five

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

Jag har inte spelat de än. .de verkar kul . Och battlefield 1 som de kryllar av cheaters i samt buggigt serversystem och kass tickrate o hitbox som i ett gratis spel . Dice är enligt mig skiiit . Hur är hitboxen o bulletdrops serversystem i Pubg nån som har bra info

Vilken hitbox ? ;p

Jag vet inte riktigt vad som får mig att spela, men har tryckt 300 timmar sedan april. Trots att PUBG får min dator att blåskärma, frysa, random starta om. Grafiken ser riktigt usel ut med dom inställningarna som jag måste köra för att ligga på 60 fps. Men, jag springer mycket sällan in i nån som uppenbart fuskar, och bulletdrop samt bulletspeed är riktigt bra. Jag brukar vara så pumpad på adrenalin efter en match där vi vinner att jag inte kan somna på 40 minuter, hjärtat bara pumpar. Den upplevelsen har jag inte haft med något annat spel om det säger något.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Vad är fel på lobbyn? Spelat hundratals timmar och... den fungerar ju hur bra som helst?

lol... Jag har säkert spelat med 20-30 olika spelare och alla har haft samma issues i lobbyn.

* Alla spelare i teamet syns inte alltid
* Klickar man ready så hoppar den ibland tillbaka till "play" och man kan inte klicka ready igen utan måste köra "refresh" på lobbyn
* Error connection när lobbyn skall ladda om
* osv

Att ens behöva ha en "refresh"-knapp i lobbyn säger en hel del om lobbysystemet.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av Simonsky:

Vilken hitbox ? ;p

Jag vet inte riktigt vad som får mig att spela, men har tryckt 300 timmar sedan april. Trots att PUBG får min dator att blåskärma, frysa, random starta om. Grafiken ser riktigt usel ut med dom inställningarna som jag måste köra för att ligga på 60 fps. Men, jag springer mycket sällan in i nån som uppenbart fuskar, och bulletdrop samt bulletspeed är riktigt bra. Jag brukar vara så pumpad på adrenalin efter en match där vi vinner att jag inte kan somna på 40 minuter, hjärtat bara pumpar. Den upplevelsen har jag inte haft med något annat spel om det säger något.

Känner igen det du beskriver. Samma känsla fick jag i Dayz mod (Innan standalone) när man arbetade på att laga en helikopter hela natten och sen blir plockad och förlorar allt. Det här är typ samma känsla.
Adrenalinpåslaget som jag känner har jag bara känns i Dayz mod, PUBG och kanske vissa raidbossar i WoW som man har försökt få ner i månader.

OFF-Topic: När jag fick "Salty" achievementet i wow när jag var typ 17, det var det sjukaste jag känt. Precis när jag vunnit fisketävlingen som var mitt sista steg så låg jag och hyperventilerade på golvet och jag tappade känseln i händerna

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Buggigt, sjukt dåligt optimerat, mycket fuskare men ändå sjukt kul spel. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tycks bara vara jag som inte förstår hypen kring detta spel, blir ju fort tråkigt då det blir lite samma sak om och om igen i det nuvarande versionen iallafall.

Räkna in mig! Jag förstår heller inte grejen, spelade några timmar och sen får det ligga på hyllan.
Dessutom tror jag spelat kommer slå rekord i ras på spelare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Buggigt, sjukt dåligt optimerat, mycket fuskare men ändå sjukt kul spel. Rekommenderas!

Tycker mig ha läst en hel del om optimering och fuskare. För mig har spelet alltid flytit på riktigt bra, har hänt att det har kraschat och en gång såg jag inte en enda byggnad. Men tror aldrig jag stött på en fuskare alls ännu.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tänk om Valve eller ett vettig utvecklare hade gjort ett sånt här spel. PUBG är en optimerad sörja.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Räkna in mig! Jag förstår heller inte grejen, spelade några timmar och sen får det ligga på hyllan.
Dessutom tror jag spelat kommer slå rekord i ras på spelare.

Tror du dom kommer tappa fler spelar än wow som gått från 12 till 5.5 miljoner? osannolikt

Permalänk

Älskar när jag får framedrops nedåt 50-60 hållet med mitt 1080ti/6700k och de bedrövliga servrarna. Men beroende framkallande är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Tror du dom kommer tappa fler spelar än wow som gått från 12 till 5.5 miljoner? osannolikt

Beror på vilka siffror man ska jämföra och blir ju svårt när man inte har någon prenumerationsmodell. Men det har ju sålt 5 miljoner exemplar senaste månaden (15 miljoner totalt) så det har ju potential till ett massivt ras iaf.

Permalänk
Medlem

Efter att man läst kommentarerna här inne så blir man ju inte sugen på att skaffa spelet!
Jag håller mig borta från skiten istället!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Efter att man läst kommentarerna här inne så blir man ju inte sugen på att skaffa spelet!
Jag håller mig borta från skiten istället!

Har spelat PUBG runt 300 timmar bara vid 2 tillfällen har jag varit ganska säker på att jag sett någon som kanske fuskat. Sen så har jag sett nån bugg ibland men har haft så mycket kul i spelet att det inte spelar mig någon roll alls. Buggarna har mer varit roliga att uppleva (alla tycker säkert inte så). Även om de hade släppt spelet som det är nu hade jag inte ångrat mitt köp alls har redan fått tillbaka mitt värde och hade fortsatt spela det då jag tycker det är bland det roligaste jag haft i ett spel.

Det betyder självklart inte att det inte finns saker som kan förbättras dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Tror du dom kommer tappa fler spelar än wow som gått från 12 till 5.5 miljoner? osannolikt

Läs rubriken en gång till "Playerunknown's Battlegrounds når 2 miljoner samtidiga spelare på Steam"

Vi snackar alltså steam! Övertygad

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Meh, köpte det för några veckor sen. Det är rätt överskattat, kul gimmick men inte mer än så.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

DICE gör premium spel som är extremt o-optimerade och buggiga men ser snyggt ut

Battlefield 1 må bete sig lite småudda ibland, men dåligt optimerat skulle jag då inte kalla det, fungerar ju hur bra som helst även på budgetmaskiner

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Jag tror även fast jag inte har spelat detta, att det blir en succé vid sin 100% färdighet där den är fullt utvecklad.

Jag har sett DayZ och en massa andra medioker titlar med ful grafik och dålig spel mekanik tillsammans med tråkig atmosfär, så ser detta enormt bättre ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Förstår inte heller hypen kring detta spel... antar att man börjar bli gammal för att gilla att springa runt och samla saker, dö, börja om, repeat på det i oändligt av timmar om och om igen...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

@Wenro: googla pubg cheat så kan du se. Sen har dom haft flera banways, typ som cs (första vagnvågen va typ 25k accs) sen har jag personligen stött på flera fuskare där jag varit säker på fusk. Sen måste det ju va ett optimalt spel att fuska i, wallhack ex ör ju tammefan omöjligt att upptäcka.

Men fusket är inte lika störande som i cs, kan tänka mig att då dom inför wallbang så lär det bli en ökning av folk som mörker av fusket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag tror även fast jag inte har spelat detta, att det blir en succé vid sin 100% färdighet där den är fullt utvecklad.

Jag har sett DayZ och en massa andra medioker titlar med ful grafik och dålig spel mekanik tillsammans med tråkig atmosfär, så ser detta enormt bättre ut.

Det är väll redan en succé!? 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

Det är väll redan en succé!? 😄

Vi kan väl säga Twice succé.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

köpte för 3 dagar sedan, spelade några rundor ensam solo, (urtråkigt) inte alls bra.
lirade igår 7 rundor med polare i team, Hur jäkla fantastiskt roligt som helst.

gammal gubbe på 50 är jag, så att man skulle vara för gammal gäller inte
och förstår inte vad i spelet som var så bra, då mycket av det som skrivs i tråden om vissa brister är sant

men att kunna lunka runt ett tag o loota o samla på sig lite roliga vapen, kläder grnater, röra sig frammåt, och hålla utkik.
Höra skott i närheten, vad händer där, hur många, stöta på någon då o då, undra, är det bara 1, är de flera, hjälp från annat team, de tog dem,, ha ha..in i nästa hus, leta loot, sen, nu jäklar får vi dra, circeln krymper..go go go.

Frammåt med bråttom i kroppen, ducka, huka, smyga, lyssna, fort fort fort, sen in i mitten, nu jäklar ohh pang pang pang, Jag är död, men faan va kul.....Restart..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Inaktiv

Inte så konstigt att ett spel får lite problem då o då när det har 2m användare i beta stadium.

Finns lite buggar som vore sköna om dem blev fixade men ärligt talat så är spelet grymt ändå.

Kört ca. 30h och jag är riktigt sugen på att lira igen. Vunnit 4 gånger hitills.

Det som frustrerar mig mest måste nog ändå vara när cirkeln hamnar på andra sidan mappet och det inte finns några fordon på vägen. Det är otroligt frustrerande, särskilt när man springer förbi flera tiotals ofungerande bilar.

Tackar för spelet. Det finns enorm utvecklingpotential. Skulle man sedan ordna VR till spelet så vore jag den första att skaffa ett par brillor.

Tråkigt för dice. Gilade battlefield men även om 4an var bättre än 3an så känns det som att de inte kom något längre än bättre grafik från 2an. De kunde gott ha ordnat något liknande vid det här laget. Det jag verkligen gillar är att spelet är slut efter att man dött. Dessutom kan man gömma sig i gräset vilket man inte riktigt kunnat i BF4.

PUBG gör mycket rätt, men det märks att dem är nybörjare.

Kul. Tråkgt med alla stora företagen som endast bryr sig om att pumpa kunderna på pengar.

Permalänk
Medlem

Säger ganska mycket om hur dåligt skick spelmarknaden är i och hur mjölkade vi blivit i åratal.
Skit spel efter skit spel kastar dom ut. Ingen känsla. Inget team play. Casual console bullshit 99% av skiten man spelar. Även fast fler och fler spelar så släpper dom spel som dör efter ett par månader. För att sedan släppa ett nytt halvklart spel.

De enda E-sport spelen vi har är CS GO och Dota. Liksom kom igen...
Inte fan trodde jag det skulle vara så här illa 2017 när man spelade CS och Quake för 15 år sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

Jag har inte spelat de än. .de verkar kul . Och battlefield 1 som de kryllar av cheaters i samt buggigt serversystem och kass tickrate o hitbox som i ett gratis spel . Dice är enligt mig skiiit . Hur är hitboxen o bulletdrops serversystem i Pubg nån som har bra info

Detta kanske hjälper https://youtu.be/trzzA44dEE4, är villig att påstå att jag i princip inte stött på en enda hackare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har inte spelat det själv men har svårt att förstå hur early access spel kan bli så populära? Speciellt när man läser om hur buggiga de är och hur medioker t.ex. grafiken är. Beror populariteten på att man får spela ett ofärdigt spel och har helt orealistiska förhoppningar på spelet? Att det är så nytt att det inte ens är färdigt än? Värsta grejen?

Vet inte om jag skulle kalla grafiken i PUBG medioker. Buggarna är lite charmiga och inte direkt gamebreaking i dagsläget. När konceptet är kul och väl utfört så har folk lätt att ha överseende med andra problem. Om populariteten berodde på att man får spela ett ofärdigt spel borde ju rimligen de andra EA spelen ha lika stort följe, men King of the Kill hade väl 50k pers som spelade samtidigt som PUBG hade 2 miljoner och båda är i samma genre så uppenbarligen har PUBG lite intangibles som andra saknar.