Playerunknown's Battlegrounds når 2 miljoner samtidiga spelare på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har inte spelat det själv men har svårt att förstå hur early access spel kan bli så populära? Speciellt när man läser om hur buggiga de är och hur medioker t.ex. grafiken är. Beror populariteten på att man får spela ett ofärdigt spel och har helt orealistiska förhoppningar på spelet? Att det är så nytt att det inte ens är färdigt än? Värsta grejen?

Skrivet av fantomsmurfen:

Nej men ett inkomplett, buggigt och ofärdigt spel? Fattar inte grejen? Jämför t.ex. med Dayz och H1Z1 är de ens färdiga än? Blir de någonsin färdiga? Hur mycket utvecklas de och hur länge tar utvecklingen?

Battle Royale konceptet är inte nytt, det är bara det att PUBG är det bästa försöket hittills på konceptet.
H1Z1 hade all potential att bli bra men det hände för lite på utvecklingsfronten. jag har ca 500timmar i KOTK och ca 2000 timmar i H1Z1 just survive, H1:JS är bland det roligare spel jag spelat senaste 5-7 åren trots buggar, fuskare etc. gav mig ungefär samma tillfredsställelse som wow gjorde i sina glory days, fanns alltid något att göra för att förbättra basen, farma mer loot till dig och ditt crew osv osv. hade fortfarande lirat JS om det inte vore för att fuskande asiater raidade din bas på natten utan att ha sönder en enda gate och tog allt vilket var OK en gång (servers resettade med jämna mellanrum) men när det hände gång på gång, natt på natt så blev det för tröttsamt.

PUBG har jag lagt ca 400 timmar på sedan i våras och det är ett riktigt bra spel att lira med kompisarna av flera olika anledningar, man kan spela med folk som är både bättre och sämre utan att det spelar så stor roll (vi spelar oftast med 1-2 sänken och vinner säkert ändå 2 matcher per kväll i snitt). konceptet som sådant är tilltalande som folk tidigare skrivit och gunplay är lika bra som i vilken annan shooter som helst. att PUBG är buggigare än andra titlar håller jag inte med om alls, Battlefield hardline? Battlefield 4? titlar som kostade dubbelt så mycket eller mer och var betydligt buggigare vid släpp, PUBG är i alpha fortfarande och man får ta det lite för vad det är. De rullar med jämna mellanrum ut stora updates och bara sedan i våras är det stor skillnad på spelet, bättre flyt, fler vapen, tillägg till kartan osv.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bluehole lär skratta hela vägen till banken.

2 miljoner concurrent players. Förutsätt att alla betalat EU pris så ~200kr styck. 400miljoner kronor sålt. Den utvecklartiden har betalat sig många gånger om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Förstår ärligt inte varför detta spel blivit så enormt. Visst det är inget dåligt spel kanske, men såpass bra att det förtjänar allt detta? Jag är inte övertygad om man säger så.

3x mer concurrent players än BF1, nånting gör de antagligen rätt för att förtjäna det? Rätt löjligt att försöka hävda att de inte förtjänar mängden spelare som valt att spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir inte hackare ett ännu värre problem i ett spel som PUBG om och när de förekommer?

Ja och nej, De kan ju röja ett helt game och förstöra det, men det är ju inte som i en CS:GO comp där du måste sitta kvar hela gamet för att slippa en leaving ban. Stöter du på en hackare (inget jag gjotr ännu på 200+ timmar) så dör du och sen startar du ett nytt game o kör på. De verkar även rätt snabba på att banna folk som inte följer reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

2 miljoner concurrent players. Förutsätt att alla betalat EU pris så ~200kr styck. 400miljoner kronor sålt. Den utvecklartiden har betalat sig många gånger om.

PUBG har sålt över 14 miljoner copies enlig steamspy, så snarare 2,8 miljarder..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

köpte för 3 dagar sedan, spelade några rundor ensam solo, (urtråkigt) inte alls bra.
lirade igår 7 rundor med polare i team, Hur jäkla fantastiskt roligt som helst.

gammal gubbe på 50 är jag, så att man skulle vara för gammal gäller inte
och förstår inte vad i spelet som var så bra, då mycket av det som skrivs i tråden om vissa brister är sant

men att kunna lunka runt ett tag o loota o samla på sig lite roliga vapen, kläder grnater, röra sig frammåt, och hålla utkik.
Höra skott i närheten, vad händer där, hur många, stöta på någon då o då, undra, är det bara 1, är de flera, hjälp från annat team, de tog dem,, ha ha..in i nästa hus, leta loot, sen, nu jäklar får vi dra, circeln krymper..go go go.

Frammåt med bråttom i kroppen, ducka, huka, smyga, lyssna, fort fort fort, sen in i mitten, nu jäklar ohh pang pang pang, Jag är död, men faan va kul.....Restart..

Det är väl framförallt stämningen tror jag. Att inte veta om det sitter nån jävel o lurar i nästa hus, eller man lyckas klippa nån stackare som febrilt sprintar genom skogen mot zonen. Blir lite som en bra thriller som bygger upp stämning. Sen kommer klimaxet när man själv får en oväntad kula i nacken eller en chicken dinner.

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

PUBG har sålt över 14 miljoner copies enlig steamspy, så snarare 2,8 miljarder..

Och det bara på PC det ska ju även släppas på Xbox och eventuellt PS4 så där det blir nog några miljoner exemplar sålda också, väntar på Xbox släppet och Crossplay (som jag tror ska komma) för har lite vänner med xbox som vägrar skaffa speldator.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Och det bara på PC det ska ju även släppas på Xbox och eventuellt PS4 så där det blir nog några miljoner exemplar sålda också, väntar på Xbox släppet och Crossplay (som jag tror ska komma) för har lite vänner med xbox som vägrar skaffa speldator.

hoppas verkligen inte på crossplay, för allas skull.
konsollspelare med handkontroll har ingen chans mot en PC spelare och implementerar de aim assist för alla eller delar av spelarbasen så kommer många på PC att tappa intresset.

kan de få till det så att personer på konsoll som kör mus och tangentbord kan crossplaya med PC (på samma vilkor, dvs PC vilkor) men inte de som kör handkontroll så OK, men annars är det en usel idé som bör kastas i papperskorgen omgående.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

hoppas verkligen inte på crossplay, för allas skull.
konsollspelare med handkontroll har ingen chans mot en PC spelare och implementerar de aim assist för alla eller delar av spelarbasen så kommer många på PC att tappa intresset.

kan de få till det så att personer på konsoll som kör mus och tangentbord kan crossplaya med PC (på samma vilkor, dvs PC vilkor) men inte de som kör handkontroll så OK, men annars är det en usel idé som bör kastas i papperskorgen omgående.

Xbox ska ju få stöd för mus och tangentbord. Det med aim assist lär inte vara något problem, minns på GTA V online på Xbox 360 där kunde man inte matchas med folk utan aim assist om man hade det påslaget. Bör inte vara svårt att sortera folk så och de som kör handkontroll borde kunna välja att endast möta andra med handkontroll.
Rätt säker på att utvecklaren sa att crossplay inte skulle implementeras förrän de hittat ett rättvist system.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Xbox ska ju få stöd för mus och tangentbord. Det med aim assist lär inte vara något problem, minns på GTA V online på Xbox 360 där kunde man inte matchas med folk utan aim assist om man hade det påslaget. Bör inte vara svårt att sortera folk så och de som kör handkontroll borde kunna välja att endast möta andra med handkontroll.
Rätt säker på att utvecklaren sa att crossplay inte skulle implementeras förrän de hittat ett rättvist system.

ja så länge det sköts bra och inte "inkräktar" på PC spelarnas upplevelse genom kompromisser så visst.
att man kan sortera bort "aim assist spelare" måste ju vara en självklarhet samt att de inte pillar för mycket med lootingen. Drag and drop nerfen de redan lagt till är illa nog och misstänker att ska det bli "rättvist" för de med kontroll kommer det att behöva plockas bort helt så att det enbart blir "click to loot", vilket jag är starkt emot. Att loota snabbt är en skill i min bok samma som att aima bra tex.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

ja så länge det sköts bra och inte "inkräktar" på PC spelarnas upplevelse genom kompromisser så visst.
att man kan sortera bort "aim assist spelare" måste ju vara en självklarhet samt att de inte pillar för mycket med lootingen. Drag and drop nerfen de redan lagt till är illa nog och misstänker att ska det bli "rättvist" för de med kontroll kommer det att behöva plockas bort helt så att det enbart blir "click to loot", vilket jag är starkt emot. Att loota snabbt är en skill i min bok samma som att aima bra tex.

Är väl inte svårare än att de som kör Xbox kontroll möter varandra, och de som kör Mus och tangentbord möter varandra. Klarade de av att sortera upp spelare med olika nivåer av hjälpmedel till olika servrar redan på Xbox 360 tiden så tror jag de klarar det idag med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är väl inte svårare än att de som kör Xbox kontroll möter varandra, och de som kör Mus och tangentbord möter varandra. Klarade de av att sortera upp spelare med olika nivåer av hjälpmedel till olika servrar redan på Xbox 360 tiden så tror jag de klarar det idag med.

Ja, då är det helt OK.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uttsi:

@Wenro: googla pubg cheat så kan du se. Sen har dom haft flera banways, typ som cs (första vagnvågen va typ 25k accs) sen har jag personligen stött på flera fuskare där jag varit säker på fusk. Sen måste det ju va ett optimalt spel att fuska i, wallhack ex ör ju tammefan omöjligt att upptäcka.

Men fusket är inte lika störande som i cs, kan tänka mig att då dom inför wallbang så lär det bli en ökning av folk som mörker av fusket

Ja, nu skrev jag ju att jag aldrig stött på någon under mina nu hundratals timmar. Inte chockerande att få upp några resultat om man googlar PUBG Cheat.. Men jag förstår.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Känns som det är dags för en ny karta nu, kört typ 300 h sedan i våras och börjar nå en viss mättnad och repetition. Jag märker att jag spelar det mindre och mindre för varje vecka. Dags för lite nytt....(heja vaulting!)

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Största problemet vad jag anser med att Early Access spel blir stora är att utvecklarna ibland struntar i att göra färdigt spelet eftersom dom får in pengar oavsett. Även saker som att prioritera fel saker. Nåja får hoppas på det bästa, tyckte det var hyfsat kul att spela.

Permalänk
Avstängd

Lite mindre map hade vart bra, rundorna kan bli långdragna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Har spelet, spelat ett tag å.
Ne de va inte kul.
Karta ofullständig.
För mycke lotto.
Latenser / Buggar

Man kanske hellre skull ha gått på dass å läst nå av dagens reklam.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Den här tråden i ett nötskal:

- Smaken är som balen.
- Dota, fotboll, sex etc. kan vara kul fastän det är samma ”bana” igen och igen.
- Gameplay kan vara roligare än ett grafikdemo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

smh

Verkar vara ett fruktansvärt dåligt spel precis så som Rocket League och Goat Simulator.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*tråd rensad*

Diskutera gärna men håll det städat utan att kasta otrevliga ord på varandra

https://www.youtube.com/watch?v=5DmYLrxR0Y8