Permalänk
Medlem

Netflix 4k utbud?

Om man inte betalar för Netflix premium kan man inte se vilket 4k-material som finns tillgängligt.
Netflix kundtjänst vill inte ge ut någon lista på utbudet av 4k heller.

Så, är det någon som känner till någon annan sida som kanske har tagit reda på vad Netflix har ör 4k-material och delar med sig av infon?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur mycket som diffar mellan det svenska och amerikanska utbudet, men
http://instantwatcher.com/search?q=&sort=available_from+desc&...

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Här är en till sida som visar titlar, jag känner inte igen mer än 2st filmer... Så känns väldigt skralt ut ännu

https://www.whats-on-netflix.com/lists/4k-titles-on-netflix/

Permalänk
Medlem

Tack alla. Men jag vill nog helst se en lista över svenska Netflix utbud.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om det är allt dom har i 4k borde dom ju stämmas för felaktig marknadsföring.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Om det är allt dom har i 4k borde dom ju stämmas för felaktig marknadsföring.

Jo, fast den listan är tre månader gammal. Lite nytt måste väl ha kommit.

Finns tex Fantastic Beasts and Where to Find Them i 4k?
Då kan det vara värt att ta en månads premium när säsong 2 av Stranger things kommer.

Lite dumt att man inte får veta vad man betalar för.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Listan är långt från komplett. Netflix egna material brukar va 4k eller hdr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Som sagt, det mesta av deras egen producerade serier som är relativt nya finns tillgängliga i i uhd. De flesta serier som inte produceras för amazon eller Netflix görs ju inte i uhd så blir ju svårt att erbjuda det. Har nog sett iaf runt tio titlar/serier o uhd på Netflix och är väl generellt rätt nöjd med kvaliteten, ligger rätt nära 1080p blu-ray dvs bättre än nästan alla andra sätt att konsumera video på (hdtv, majoreten av piratrippar, övrig streaming etc).

Ser inte film så ofta på Netflix så vet inte hur utbudet är där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skaffade nyligen 4k för Netflix men är inte värt det än, finns knappt en enda film/serie som inte är Netflixs egna serier som finns i 4k.

Permalänk
Medlem

De flesta brukar ha Standard för att kunna se HD material överhuvudtaget. Om man nu är så förtjust i just 4K, blir man verkligen ruinerad av 20 spänn extra i månaden? Trådskaparen måste vara från Småland:) Hoppa över en energidrink (två om du har bara Netflix Basic) så är problemet löst.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

De flesta brukar ha Standard för att kunna se HD material överhuvudtaget. Om man nu är så förtjust i just 4K, blir man verkligen ruinerad av 20 spänn extra i månaden? Trådskaparen måste vara från Småland:) Hoppa över en energidrink (två om du har bara Netflix Basic) så är problemet löst.

Håller med. Jag är tvärtom mot resten förvånad över hur mycket det ändå finns i 4K.
Hade lätt offrat den där tjugan om jag haft en 4K-tv.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

20 kr extra, det är en halv kaffe på väg till jobbet per månad.
Då får man dessutom flera samtidiga skärmar, så dela abonnemangen med någon polare och vips har du skurit ner på den totala kostnaden per månad.

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att de inte skyltar med vad de har att visa i 4k. I våras när jag nappade på erbjudandet så gick jag tillbaka till "vanliga" abonnemanget efter 15min. Kanske blivit bättre sen dess men det tror jag inte.

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

De flesta brukar ha Standard för att kunna se HD material överhuvudtaget. Om man nu är så förtjust i just 4K, blir man verkligen ruinerad av 20 spänn extra i månaden? Trådskaparen måste vara från Småland:) Hoppa över en energidrink (två om du har bara Netflix Basic) så är problemet löst.

Det handlar inte om hur mycket det kostar. Jag vill veta vad man får. Men min mormor var smålänning.
Problemet blir inte löst av att inte köpa läsk.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nja, köp en månad så kan du se. I värsta fall blir det 20 :- dyrare. Sen får man hela tiden reklam med vad de har lagt upp eller som är på gång. Om du tycker att du inte vill köpa "grisen i säcken" och slösa hela 20 :-, så finns det väl prova på erbjudande titt som tätt. Det var så jag kom in i Netflix världen. Tycker ändå på något sätt att det var lite snålt av dig;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Om det är allt dom har i 4k borde dom ju stämmas för felaktig marknadsföring.

Är en del som saknas, några exempel jag kommer på på rak arm är Ozark, Defenders, El Chapo, Supergirl.
Nästan allt i UHD är Netflix-producerat, gillar man deras serier är det guld men är det mest film man är intresserad av är det inte värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Är en del som saknas, några exempel jag kommer på på rak arm är Ozark, Defenders, El Chapo, Supergirl.
Nästan allt i UHD är Netflix-producerat, gillar man deras serier är det guld men är det mest film man är intresserad av är det inte värt pengarna.

Exakt, Netflix är främst bra om man gillar deras egna serier.
Filmutbudet är ett skämt, 4K eller ej. Misstänker att det i vanlig ordning beror på att det är för dyrt att licensera filmerna, heller vad det nu kallas på korrekt branschspråk.

Jag hade själv gärna sett senaste topplistorna hos Netflix, men med tanke på att Apple via iTunes Store tar typ 50:- per film på rental så är det nog omöjligt att man kommer se nån typ av nyare filmer på en flatrate stream tjänst :/

Permalänk
Medlem

Kan meddela art jag frågade deras kundtjänst exakt samma.
Jag fick till svar att pengarna dras per månad, så om din månad är dragen, kan du ”uppgradera” och betalar inte mer förens nästa månad, ifall du inte avslutar det.
Det var ett år sen jag provade 4k, då gjorde jag det här och det funkade utmärk. Blev dock besviken på utbudet, men kan som sagt ha blivit bättre!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Avstängd

Dela på kontot med någon eller några familjemedlem (kanske har du en kusin eller liknande som också nyttjar netflix ibland) då blir det inte så dyrt.

Onödigt att betala 139kr för 1 person när 4 kan utnyttja.

Sen har ju netflix numera ett par välkända serier dom släpper varje vecka, star trek, modern family med mera om jag inte missförstått något? Finns alltid en anledning att betala > kolla på vanlig tv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storage Jar:

Om man inte betalar för Netflix premium kan man inte se vilket 4k-material som finns tillgängligt.
Netflix kundtjänst vill inte ge ut någon lista på utbudet av 4k heller.

Så, är det någon som känner till någon annan sida som kanske har tagit reda på vad Netflix har ör 4k-material och delar med sig av infon?

Det är så pass kasst att det nästan är falsk marknadsföring. Dom borde skriva att 4k stöd finns, men inget utbud.

Permalänk
Medlem

Netflix-serier
Netflix comedy-special
Netflix-filmer

och några "tredjeparts" filmer finns i 4K UHD. Det finns även lite material, främst Netflix-serier, som har HDR men inte 4K (eller det står bara HDR iaf, sen har jag inte kollat upplösningen) (och jag vet inte, HDR kanske finns tillgängligt i vanliga abonnemangen?).

Här är två klipp som visar appen i en 4K HDR TV dagens utbud i Sverige.

https://youtu.be/vq64vbQ7pIU
https://youtu.be/uVGRZJcmiEg

Värt att notera, rent kvalitémässigt, så är Netflix "4k" långt ifrån lika bra kvalité i bild och ljud som en riktig UHD Blu-ray, och kan kunde inte bry mig mindre om stand-up komedi visas i 4k eller 1080p man ser ändå ingen skillnad. HDR gör nog mer skillnad än 4k.

War Machine har nog bästa bildkvalitén (men är en ganska tråkig film), och Santa Clarita Diet och Daredevil ser riktigt bra ut med HDR (och är i mitt tycke bra serier)

Permalänk
Medlem

För min del är det lätt att se skillnad. Sitter en meter från 55". Och då får jag faktiskt riktigt bra uppskalad 1080p att jämföra med. Det är skillnad även med netflix komprimerade 4K

Att bara nytt material är i 4K är ju bara positivt. Allt de gamla man tyckt vart intressant är redan sett. Har fått dålig utdelning på mitt netflix abonnemang egentligen borde man sluta abonnera och bara köpa hyrfilm. De hade vart billigare per månad då det är helt omöjligt hitta 4 nya filmer per månad på netflix. Det går bara inte om du inte kollar på netflix egna material.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vadå 20 spänn?
Det är 30 spänn!!!

Hade 4k några månader och kollade igenom en del serier i 4k.
Men utbudet är rätt skralt så bytte till HD.
Onödigt att betala för nåt man inte nyttjar.
Hade utbudet varit bättre är det lätt värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sitter en meter från 55".

Får du inte nackspärr av allt vridande på huvudet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Får du inte nackspärr av allt vridande på huvudet?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä så stor blir inte bildytan. Kanske skulle gått för 65" egentligen eller så är detta klockrent för bekvämt tv tittande 24/7. Jag ser hela bildytan utan problem men ska jag se skarpt åt sidan får jag använda nacken och ögonen lite lätt. Undrar om inte det är en del som ger immersionen av att man får använda huvudet naturligt som när man snackar med folk förutom att skalan blir lite bättre. Jag kör ju i VR också och där blåser jag upp bilden mer så där blir de än mer användande av nacken för biokänslan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x