Vad får dig att gå upp på morgonen?

Permalänk
Medlem

Vad får dig att gå upp på morgonen?

Skulle vilja höra vad som får folk att gå upp på morgonen istället för att ligga kvar och ge upp, så skriv gärna! Vill höra vad som sker hos er när ni gör det där valet på morgonen att fortsätta. Det får vara exakt vad som helst, hur fånigt eller töntigt som helst, men om det hjälper dig så ska du stå för det.

För mig är det att kunna få min flickvän att le, att se henne le och skratta och något mer för mig själv är att ha en Volvo 960 som projektbil.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Stänga av väckarklockan på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komma i tid till jobbet så jag kan betala räkningarna så jag kan göra vad jag vill 4 timmar om dagen.

Yeay

Permalänk
Medlem

För mig handlar det nog mer om diciplin, att vägra snooza för att komma iväg. Ställer endast ett alarm och då är de det alarmet som gäller för att inte komma försent. Jag avskyr lika mycket att vara sen själv till jobbet som jag gör när andra kollegor kommer sent, dvs skitmycket.

Kan inte ha en riktig rutin heller då jag jobbar så olika arbetstider beroende på skift. Ibland så börjar jag 06.15 och ibland så börjar jag 14.45.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Just nu är bilen typ det enda jag njuter av i vardagen, så är la p.g.a den och alla mina framtida planer för den som jag går upp & jobbar, om jag ska vara ärlig.. Bor hemma så har ingen hög hyra som jag motiveras av, eller någon flickvän för den delen. Fyfan, blir nästan gråtfärdig när jag föreställer mig mitt liv med en 120hk Volvo kombi, det hade ju nästan vart spiken i kistan.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

För mig handlar det nog mer om diciplin, att vägra snooza för att komma iväg. Ställer endast ett alarm och då är de det alarmet som gäller för att inte komma försent. Jag avskyr lika mycket att vara själv sen till jobbet som jag gör när andra kollegor kommer sent, dvs skitmycket.

Kan inte ha en riktig rutin heller då jag jobbar så olika arbetstider beroende på skift. Ibland så börjar jag 06.15 och ibland så börjar jag 14.45.

Jag är exakt likadan. När klockan ringer går jag direkt upp ur sängen, annars är det kört för min del.
Sen är det bara att sätta igång kaffebryggaren och ta sig några koppar innan man kör till jobbet.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

De senaste två åren har jag sprungit 5km varje morgon. Så när klockan ringer kl 7 är jag klarvaken, tar på mig träningskläderna och ger mig ut. Antar att min kropp har blivit van vid att behöva gå upp då och röra på sig. Vaknar nästan alltid fem minuter innan klockan ringer. Kan nämna att jag är disciplinerad vad gäller läggedags, lägger mig alltid klockan 23.

PS. 960 är en fin bil, brorsan har en i nästintill nyskick, bara 10 000 mil på mätaren.

Permalänk
Inaktiv

Traska iväg till jobbet eller en god kopp kaffe. Upp måste man ju oavsett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

De senaste två åren har jag sprungit 5km varje morgon. Så när klockan ringer kl 7 är jag klarvaken, tar på mig träningskläderna och ger mig ut. Antar att min kropp har blivit van vid att behöva gå upp då och röra på sig. Vaknar nästan alltid fem minuter innan klockan ringer. Kan nämna att jag är disciplinerad vad gäller läggedags, lägger mig alltid klockan 23.

BTW 960 är en fin bil, brorsan har en i nästintill nyskick, bara 10 000 mil på mätaren.

Imponerande.
Hur fick du in din morgonrutin?

Var du sportslig av dig sedan innan?

Permalänk

Pengar, enda anledningen.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Imponerande.
Hur fick du in din morgonrutin?

Var du sportslig av dig sedan innan?

Hade ett stillasittande jobb i två år och hade lagt på mig en del och dessutom hade jag ont i rygg och axlar. Tränade ingenting och har egentligen aldrig varit intresserad av sport(är jag fortfarande inte) En lördag gick jag ut och joggade och det kändes jäkligt skönt. Blev att jag fortsatte och tyckte det var riktigt skoj. Dessutom slapp jag mina smärtor och gick ner en massa. Jag har lätt för att få håll och tycker det är skönt att få springa i min ensamhet på morgonen så är det färdigt sen. Nu när man har så bra kondition är det inte särskilt jobbigt heller, behöver knappt duscha. Kanske ett tecken på att man borde träna hårdare. :S Idag är nog det skönaste att jag kan äta i princip vad som helst utan att gå upp i vikt.

Permalänk
Medlem

Jag bootar vanligtvis väldigt snabbt. Det tillsammans med rutinen/reflexen att omedelbart ställa mig upp och traska mot toan gör det hela väldigt odramatiskt.

Är jag extra trött och allt känns jobbigare än vanligt så räcker en snabb och enkel konsekvensanalys. Oavsett hur jobbigt det känns att gå upp, så är det alltid det minst jobbiga alternativet i längden.

Permalänk
Avstängd

Att inte svika kollegorna

Permalänk
Medlem

Finns det ett val? Har en tvååring som är uppe innan tuppen och ser till att man stiger upp oavsett

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Blivande husköp. Måste ha ca$$$h.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Har satt alarmet på 07:15, så vaknar då... men ligger kvar i sängen till kanske 07:40. Går upp och klär på mig. Går till spårvagnen för att ta mig till jobbet som börjar 08:30.

Utan jobbet så skulle man inte ha lika bråttom upp på morgon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

De senaste två åren har jag sprungit 5km varje morgon. Så när klockan ringer kl 7 är jag klarvaken, tar på mig träningskläderna och ger mig ut. Antar att min kropp har blivit van vid att behöva gå upp då och röra på sig. Vaknar nästan alltid fem minuter innan klockan ringer. Kan nämna att jag är disciplinerad vad gäller läggedags, lägger mig alltid klockan 23.

PS. 960 är en fin bil, brorsan har en i nästintill nyskick, bara 10 000 mil på mätaren.

Grymt ambitiöst.
Samtidigt väckarklocka kl 7 låter underbart, min ringer strax efter kl 5 för att ta mig till jobbet.

Permalänk
Medlem

För att abstinensen är som högst på morgonen, så för att inte behöva genomlida huvudvärk genom att ligga kvar så går jag upp och tar en snus och blir människa igen. Sen vill jag såklart inte komma sent till jobbet så det är lika bra att kliva upp när alarmet ringer

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

Är det ingen här som går upp för att jobbet är roligt

Permalänk
Medlem

Tur så har jag lagt mobilen på ena sidan av sovrummet ifrån sängen så när alarmet ringer så måste man upp ^^
Annars så är det skolan och mina universitets studier som får mig att gå upp, träffa klasskamrater förgyller ens vardag

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

antingen jobbet eller så måste hundjäkeln gå ut eller så är det bara för att jag håller på att svälta och måste äta någonting innan jag däckar igen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Mitchymojboj:

Är det ingen här som går upp för att jobbet är roligt

Lol riktigt sosse quote. Ingen (i princip) skulle gå till jobbet om dom inte fick betalt.

Sen om man trivs på jobbet, det är en annan femma. Men som någon annan sa, för att få 4h om dygnet då jag får göra vad jag vill "yay".

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Skrivet av Mitchymojboj:

Är det ingen här som går upp för att jobbet är roligt

Jag går upp för att jag älskar mitt jobb! Naturligvis hade man inte gjort det utan att få betalt.
Men att kunna fånga två flugor och samtidigt må bra tycker jag alla ska sträva efter.
Arbetsmoralen kanske är lite väl hög ibland dock... Haha

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Avstängd

Vill inte sova bort mitt liv.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ny dag och nya möjligheter

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Inaktiv

@Daark:

Tanken på att det kommer bli en riktigt bra dag, och tanken på flyg gör att jag börjar le. De två sakerna får mig direkt upp ur sängen!

Permalänk
Medlem

Har flextid, så desto tidigare jag går upp desto tidigare kan jag gå hem. Dessutom slipper jag trängselskatten på morgonen om jag går upp i tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

För mig är det att kunna få min flickvän att le, att se henne le och skratta

är detta ett kodat meddelande för: HJÄLP MIG!! Min brud e tok knasig och kommer mörda mig om jag inte ger henne uppmärksamhet :):) ?? xD

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Just nu går jag upp för att lyckas klara min utbildning så jag äntligen kan får ett bra jobb som jag gillar. Så att jag tillslut kan leva ett bra liv med min sambo och hund

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

är detta ett kodat meddelande för: HJÄLP MIG!! Min brud e tok knasig och kommer mörda mig om jag inte ger henne uppmärksamhet :):) ?? xD

Upp till dig att tolka. Är i alla fall nöjd med min relation.

Visa signatur

En dator