Permalänk
Medlem

Ny 55 tums tv, hjälp mig i jungeln.

Hej!

Eftersom de byter ut kanal banden snart så vill jag ha en ny tv istället för box, den jag har nu har en inbyggd box men den kommer sluta fungera.

Har idag en LG 42 tummare som jag haft i några år och varit väldigt nöjd med den.

Kollat på netonnet. på 2 av deras LG modeller som ligger i 8000kr klassen. Sen finns det x antal andra apparater i den prisklassen. LG har jag fastnat lite för. Vet att deras paneler brukar vara rätt bra och ofta ok pris.

Har en nuc och ps3 till tvn så att den är "smart" behövs inte. Bildförbättrings tekniker utnyttjar jag sällan. Kommer dock köra lite 4k material så den bör vara bra på att skala upp bilden. Blir mest 1080p, iallafall tills 4k blir mer vanligt.

Krav: helst inte överstiga 9000kr, 55tum, inbyggd dvt2(heter det så?) box, kommer använda boxer.

Mvh: Adam

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lite intresserad här med, åt systern. Så följer denna tråden för att du förhoppningsvis får bra tips

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

LG för runt den prisklassen är riktigt skit(Panelen). Har tagits fram i flera "förslag på tv" trådar. Sök så finder du svar på varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

LG för runt den prisklassen är riktigt skit(Panelen). Har tagits fram i flera "förslag på tv" trådar. Sök så finder du svar på varför.

Ska söka lite och se vad jag hittar, dom va rätt bra men det var några år sen.
Vad rekomenderar du för tv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att gå upp i pris finns det inget som slår denna just nu i bildkvalitet/pris. Philips OLED för 14.995:-
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/philips...

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem

http://swedx.se/product_info.php?products_id=989 Kanske kan vara något. Har tidigare god erfarenhet av Swedx.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla på en Samsung KS-modell 7005 eller 8005 har funnits i din priskategori på black friday m.m!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1976:

Har du möjlighet att gå upp i pris finns det inget som slår denna just nu i bildkvalitet/pris. Philips OLED för 14.995:-
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/philips...

Läst lite om mina lg kandidater och det såg inte så bra ut. Får nog prata med tjejen och kanske kliva upp ett par steg i pris. Lg verkar bra men inte deras billigaste modeller. Ska kika på philipsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kollat mer på philipsen och den verkar bra förutom EN sak. Benen, varför sitter dom så muppigt? Hur långt isär sitter dom, min tv bänk är nämligen 115cm bred och befarar att dom kommer hamna utanför. Finns det andra ben?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Finns Philips 55pos9002 som har vart ner på 16990. Det är väldigt enkelt så länge du går för oled oavsett modell kan du inte gå fel om du vill ha bang for buck. Med billiga LCD apparater får man vad man förtjänar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns Philips 55pos9002 som har vart ner på 16990. Det är väldigt enkelt så länge du går för oled oavsett modell kan du inte gå fel om du vill ha bang for buck. Med billiga LCD apparater får man vad man förtjänar.

Tyvärr kostar den ca 30000 nu.
Den där för 15000 är intressant om det finns andra ben till eller annat sätt att fästa den i min tv bänk. Man kanske kan monteta en "vanlig" fot på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på att köpa en TV hos Elgiganten i slutet av månaden då de sa i butiken att deras prisgaranti även gäller över Black Friday bara det inte gått mer än 30 dagar.

Kanske kan vara något att fundera på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Jag funderar själv på att köpa en TV hos Elgiganten i slutet av månaden då de sa i butiken att deras prisgaranti även gäller över Black Friday bara det inte gått mer än 30 dagar.

Kanske kan vara något att fundera på?

Det är sant undrar fortfarande om man kan göra nått åt benen på philipsen jag blev rekomenderad längre upp. Får kanske ringa philips istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det är sant undrar fortfarande om man kan göra nått åt benen på philipsen jag blev rekomenderad längre upp. Får kanske ringa philips istället

Skickades från m.sweclockers.com

Är ungefär 2 månader sen jag skruvade ihop tv'n åt grannen så minnet sviktar en del.. Kan hända att fötterna går att spegelvända, men det blir knappast särskilt snyggt. 115 cm bör du klara dig på tycker jag!

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1976:

Är ungefär 2 månader sen jag skruvade ihop tv'n åt grannen så minnet sviktar en del.. Kan hända att fötterna går att spegelvända, men det blir knappast särskilt snyggt. 115 cm bör du klara dig på tycker jag!

Ringde philips och dom sa att tv är 123cm bred och fötterna ca 120cm och dom gick inte att vända på. Men dom kanske inte testat bara? Tur att tv bänken är rätt fin. Redan börjat fundera på att montera vinkel järn på sidan av tv bänken till tjejens stora fasa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ringde philips och dom sa att tv är 123cm bred och fötterna ca 120cm och dom gick inte att vända på. Men dom kanske inte testat bara? Tur att tv bänken är rätt fin. Redan börjat fundera på att montera vinkel järn på sidan av tv bänken till tjejens stora fasa.

Skickades från m.sweclockers.com

Får köpa en skiva att lägga på toppen av tv-bänken... kan bli snyggt men mycket jobb

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Får köpa en skiva att lägga på toppen av tv-bänken... kan bli snyggt men mycket jobb

Ja men vad gör man inte för sin tv😁

Får fundera lite, ekonomiskt sett blev det grönt ljus för 15000 men mkt än det går nog inte. Hmm 4 vinkel järn kommer kosta ca 30kr, kan funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja men vad gör man inte för sin tv😁

Får fundera lite, ekonomiskt sett blev det grönt ljus för 15000 men mkt än det går nog inte. Hmm 4 vinkel järn kommer kosta ca 30kr, kan funka

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skruvade på konsoller + plankor för att testa en TV i vintras... Sen blev det en annan TV med fötterna på mitten istället

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

55pos9002 lär dyka i pris igen. Helst inte under 16990 naturligtvis Förutom B7:an är det nog största chansen på de prisklasserna när de gäller OLED.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kollat på LG OLED55B7V. Antar att det är B7an? Tråkiga är att både hon och jag gillade philipsen och DET är ovanligt. Det enda som förstör är stället till den annars hade jag köpt den idag.
Drog till och med till ikea för att leta ny tv möbel men hittade inget passande. jag får inte skruva på konsoller med träbit heller, fast det blir nog rätt fult.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kollat på LG OLED55B7V. Antar att det är B7an? Tråkiga är att både hon och jag gillade philipsen och DET är ovanligt. Det enda som förstör är stället till den annars hade jag köpt den idag.
Drog till och med till ikea för att leta ny tv möbel men hittade inget passande. jag får inte skruva på konsoller med träbit heller, fast det blir nog rätt fult.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är B7:an. den har väldigt bra omdöme, låg input lag om du ska spela, stödjer massa olika HDR format, 1080p med 120hz om du ska koppla till datorn har den också har jag för mig men det har kanske alla nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Ja det är B7:an. den har väldigt bra omdöme, låg input lag om du ska spela, stödjer massa olika HDR format, 1080p med 120hz om du ska koppla till datorn har den också har jag för mig men det har kanske alla nya.

Har läst om den rätt mycket och den är mkt intressant. Har faktiskt aldrig köpt en "dyr" tv. Har alltid hållt mig till billigare varianter. Men jag är rätt kräsen, iallafall framför datorn. Testade en 144hz tn panel vilken kändes grå och trist mot min äldre isp panel även om den var snabb. För mig var det mkt mer värt att köpa en fin kalibrerad ips panel 60hz att spela på.
Oled har länge varit något jag sett fram emot enda sen jag fick uppleva dom första på mobilerna. Det eller pausade/utdöda SED var enligt mig värdiga uppföljare till crt. Har en gammal 22 tums crt ala 90kg (känns det som). Kopplar in den ibland sida vid sida och den springer 8or runt de andra skärmarna i 120hz. Sen har den 0 input lag. Tog ett tag för mig att vänja mig vid lcders input lag på datorn. Dessutom var alla upplösningar på crt native :), känn på den oled och lcd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blev tillslut en b7a. Ska bli kul o se skillnaden. 18000kr fattigare. Lite över budget men vafaan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.