Acer Predator Z301C 144hz VA widescreen, rea Elgiganten

Permalänk
Medlem

Acer Predator Z301C 144hz VA widescreen, rea Elgiganten

Acer Predator Z301C rea på Elgiganten, något att ha.
Skulle helst haft en med högre upplösning, eller spelar det någon roll på widescreen 29"?
Är fruktansvärt trött på min TN-panel 144hz, bilden är som bäst skräp.

Någon som har testat?
Eller finns det någon bättre som inte är så extremt mycket dyrare med G-sync och inte med TN skräp?

Permalänk

Acer XB270HU

Har en Acer XB270HU med IP panel. Får mig så vart det en stor skillnad skulle inte kunna gå tillbaka till en TN panel igen.

Permalänk

Ser ju bra ut på pappret iallafall. Jag blir nästan lite sugen på att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ser ju bra ut på pappret iallafall. Jag blir nästan lite sugen på att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Synd att SweClockers inte har gjort nåt test på den, också jävligt sugen. Eller så väntar man på svartafredan?

Permalänk
Medlem

Det är då bra pris för G-sync å ultrawide. 2560x1080 är en helt ok upplösning för en 29.5" ultrawide, eftersom den har samma höjd som en 24" normal wide skärm.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Det är då bra pris för G-sync å ultrawide. 2560x1080 är en helt ok upplösning för en 29.5" ultrawide, eftersom den har samma höjd som en 24" normal wide skärm.

Tittade på andra widescreen skärmar och de är 34-35" 3440x1440 och då skiljer inte upplösningen så mycket.
Så frågan är mer om 29 tum" är tillräckligt stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Tittade på andra widescreen skärmar och de är 34-35" 3440x1440 och då skiljer inte upplösningen så mycket.
Så frågan är mer om 29 tum" är tillräckligt stort.

Precis. Det handlar ganska mycket om personliga preferenser där. Tycker du att en 24" 16:9 skärm är för liten så lär du nog också tycka att en 29" ultra wide är för liten också. Men 3440x1440 kräver ganska mycket kraft att driva, så man måste ha en matchande GPU också. Sen kostar dom en hel del mer också.
Skaffade själv en 34" ultra wide (Predator X34A) för ett par dagar sedan och jag tycker att den är den perfekta storleken. Men sidoeffekten är att jag nu är pank... >_<

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Acer Predator Z301C rea på Elgiganten, något att ha.
Skulle helst haft en med högre upplösning, eller spelar det någon roll på widescreen 29"?
Är fruktansvärt trött på min TN-panel 144hz, bilden är som bäst skräp.

Någon som har testat?
Eller finns det någon bättre som inte är så extremt mycket dyrare med G-sync och inte med TN skräp?

Var själv sugen på denna skärm i somras, då den kostade 5990:- på elarroganten.
Tror 29" skulle vara en bra bredd, men jag köpte en begagnad LG 34" här på swec marknad för att se om ultrawide var något för mig. Lite för bred, men annars supernöjd. Bredden handlar mest om hur plats den tar upp på skrivbordet, därav tror jag att en 29" är en bra storlek.