Skärmen fått grå ram med röda pilar?

Permalänk

Skärmen fått grå ram med röda pilar?

Vet inte om nån annan råkat ut för detta men min skärm har helt plötsligt fått en grå genomskinlig ram runt om med ett antal röda streck och pilar i ramen. Jag kan se ikonerna på skrivbordet under och klicka på allt som vanligt men får inte bort denna märkliga ram. Hjälp! Här finns en bild: https://flic.kr/p/Z4ezhb

Permalänk
Medlem

Bild tack så är det lättare för alla att förstå problemet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Har du provat med en annan skärm? Har du provat skärmen med en annan dator? Har du provat med en annan kabel?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@Jonny Myran: jag har två skärmar inkopplade till samma dator (stationär) och den andra skärmen funkar som vanligt. Fixar bild.

Permalänk

@Coca: förlåt min okunskap men hur lägger man in en bild här?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brynasfan:

@Coca: förlåt min okunskap men hur lägger man in en bild här?

Lägg upp den på imgur och posta bild-länken.
https://imgur.com/

Permalänk
Permalänk

@Rick69: Tack! Jag la den på Flickr.

Permalänk
Medlem

Hej

Ser ut som en variant av "overscan" eller någon typ av "overlay" har blivet aktiverad.
Kan bero på att grafikdrivern tappat informationen om skärmen och tror att den är en TV och defaultat till -15% overscan. Kan också ha varit snabbtangenter kopplade till denna funktion som du tryckt på av missatag?

Kan fixas i drivrutinen eller via registret. Första att föredra!

Permalänk

@Dack3: Tack för hjälpen. Jag kan absolut ingenting om datorer dock. Jag hittade Enhetshanteraren men vet ingenting om vad jag ska göra härnäst. Ursäkta för min okunnighet men har ingen aning om vad jag ska göra.

Permalänk

Jag fixade det.

Så okunnig som jag är så lyckades jag fixa det på något sätt. Jag lekte runt i inställningarna och klickade på något som var rätt. Tack för alla svar ändå!

Permalänk
Medlem

Själv är bäste dräng.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.