Stora tråden om Origin Access

Permalänk
Medlem

Stora tråden om Origin Access

Efter tips från @DrSnaggles i den stora tråden så började jag fundera på tjänsten EA Access som har kommit hit till Sverige nu. 40,50 kr/månad för deras tjänst, är det många av er som kommer börja använda det?

För 40,50 kr ingår dessa spel i nuläget:

Battlefield 4: Digital Deluxe
Battlefield Hardline: Digital Deluxe
Battlefield 3
Dragon Age: Inquisition Digital Deluxe Edition
Dragon Age 2
Dragon Age: Origins Ultimate Editon
Dead Space 3
Dead Space 2
Dead Space 1
FIFA 15
Need for Speed Rivals: Complete Edition
Plants vs. Zombies: Garden Warfare
Sim City 3: Startpaket
Sim City
This War of Mine

Information från hemsidan:

Ändlöst PC-spelande väntar
- Spela en växande samling av bra PC-spel så mycket du vill.
- Spela nya EA-spel innan de släpps.
- Spara 10 % på Origin-köp.
- Avbryt när som helst.

Kommer du börja använda tjänsten? Är det prisvärt?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Det som verkar vara sådär är ju att man inte vet vilka spel som kommer eller hur länge man kan spela? eller är jag för lat nu och har missat det ?

Verkar som en bra ide annars tycker jag, men det vore ju tråkigt om man betalar sen någon månad är det bara spel som är dåliga, eller som jag personligen inte gillar då måste man ju vänta igen tills byte? förstår jag det rätt nu?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@bluppblupp:

Känns som det mest är gamla / döende titlar

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv

Det ända positiva jag läst är väl

-Spela nya EA-spel innan de släpps.
- Spara 10 % på Origin-köp.

Annars så spar man ju pengar genom att köpa allt på en gång så sätt

*Dessutom så har Dead Space 2, Dead Space 1 samt Plants vs. Zombies och Plant vs Zombies: Garden Warfare

Varit gratis eller under deras kampanj som går varje månad "Vi bjuder".

Permalänk
Medlem

Perfekt om man tänkt shoppa loss i origin store skaffa en gång och köpa alla spel man vill ha till 10%off. Skulle det inte vara för att jag gillar att "äga" mina spel så skulle jag lätt skaffat det utan att ens blinka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Fan Gaben följ efter EA! (Jaja, jag vet att det inte är samma sak men det vore ju underbart!)

Svarade "vet inte", inga utav dom spelen intresserar mig och en del har jag redan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PV52:

Perfekt om man tänkt shoppa loss i origin store skaffa en gång och köpa alla spel man vill ha till 10%off. Skulle det inte vara för att jag gillar att "äga" mina spel så skulle jag lätt skaffat det utan att ens blinka

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är ju bara att spelen är långt mycket mer än 10% dyrare i Originstore än på andra ställen.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Problemet är ju bara att spelen är långt mycket mer än 10% dyrare i Originstore än på andra ställen.

Sant, men man borde väll kunna kombinera detta med när dom har någon rea? Eller man kanske får 10% av fullpris vilket som?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Kanske provar på detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är ju för det mesta spel som har flera år på nacken.
känns enligt mig bara som dom försöker mjölka så mycket pengar dom kan ur gamla speltitlar.

så nej, jag kommer inte betala för det där

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Kommer det in lite fler spel så kan detta definitivt vara utav intresse. Trodde dem skulle lägga det på standard "99kr"/månad men 40kr/månad är inte ett dåligt pris. Lägger bra mycket mer än det på spel.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tog och startade en prenumeration idag, får se hur det funkar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Det ända positiva jag läst är väl

- Spara 10 % på Origin-köp.

Jag ser inte det som något positivt då fullpriserna i Origin är extremt dyra. Låt oss ta Star Wars som exempel:
Kostar 599kr i Origin
Kostar 448kr i butik (inkl. frakt)
Med 10% rabatt blir priset i Origin 539kr alltså fortfarande en hundring mer än i butik.

Eventuellt att 10% rabatt är intressant vid reor för att få ner priset ytterligare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tog och startade en prenumeration idag, får se hur det funkar.

Kul, återkom gärna med intryck

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Inaktiv

Jag hade hoppat på om EA Access gällde både för PC och Xbox One. Som det är nu med separerade prenumerationer känns det inte så intressant. Speciellt då jag redan köpt allt som intresserar mig. Men jag kommer troligen haka på framöver, när spel jag inte redan köpt dyker upp.

Sen hade det varit trevligt om de kunde få med fler Icke-EA titlar i utbudet. This War of Mine är ingen EA-titel (utgiven av Deep Silver) vilket borde innebära att fler spel skulle kunna dyka upp framöver. Ser man till vad Origin faktiskt säljer så bör det inte vara omöjligt.

Permalänk
Medlem

Hittills inga konstigheter utöver det jag hade förväntat mig. Inga caps på hastigheter för att ladda ned spelen och det var bara att sätta igång nedladdningarna sekunden efter att betalningen var klar. battlefield stängde av sig när jag satt och skulle pröva - det är som vanligt med den skitserien. Vilket å andra sidan inte har med konceptet i sig att göra, mer än att det än en gång visar att Dice inte skulle kunna släppa ett ordentligt spel om så deras liv hängde på det (vilket i min mening det gärna kunde få göra).

Fastnat som fan för Simcity just nu! Jävlar, det var ett farligt spel att köra då timmarna formligen flyger iväg.

Imorn tänkte jag dra igång PS3-kontrollerna och köra lite NFS Rivals.

Tagit bort tramsigt språkbruk
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

I alla fall så har jag kommit fram till att Access i dagsläget är totalt värdelöst med nuvarande bibliotek. Gamla spel som inte ens är kompletta med alla expansioner/dlc's. Dice-spelen fungerar som väntat (knappt alls) och är det något enstaka spel som faktiskt är intressant så gör man nog bäst i att köpa det fristående.

Tills fler spel erbjuds och som kompletta paket, så kommer åtminstone inte jag att fortsätta prenumerera.

(§11)
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Jag ser inte det som något positivt då fullpriserna i Origin är extremt dyra. Låt oss ta Star Wars som exempel:
Kostar 599kr i Origin
Kostar 448kr i butik (inkl. frakt)
Med 10% rabatt blir priset i Origin 539kr alltså fortfarande en hundring mer än i butik.

Eventuellt att 10% rabatt är intressant vid reor för att få ner priset ytterligare.

Ja vet. Endast överpriser på Origin. Det är som du säger, Endast positivt om man vill få ner priset ytterligare

Permalänk

Skaffa typ detta för jag såg ett intressant spel, nfs rivals som jag tänkte köra med min G27.
Så stödjer inte spelet det -.-, herregud?!

Permalänk
Medlem

Återupplivar denna tråden.

Jag har noterat att det är några spel som för mig personligen ser intressanta ut som man får tillgång till, tex Fifa 18, om jag fattat rätt.
Men eftersom priset ligger på 40kr per månad/249kr per år, vad är haken? Förutom det faktum att man bara "hyr" spelen så är det ju en betydligt mer lönsam affär att prenumerera på Access än att köpa fullversioner av Fifa årligen.

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Återupplivar denna tråden.

Jag har noterat att det är några spel som för mig personligen ser intressanta ut som man får tillgång till, tex Fifa 18, om jag fattat rätt.
Men eftersom priset ligger på 40kr per månad/249kr per år, vad är haken? Förutom det faktum att man bara "hyr" spelen så är det ju en betydligt mer lönsam affär att prenumerera på Access än att köpa fullversioner av Fifa årligen.

Fifa 18 kommer du bara kunna spela i 10 timmar. Fifa 17 och neråt finns tillgängligt på Access.

Haken är att spel kommer inte ut på Access förrän 10-12 månader efter deras vanliga release. Om du inte tänker spela de nyaste spelen utan klarar dig med förra årets EA spel så är access en bra deal. Spel som Battlefield 1, Titanfall 2 och annat finns redan där.

Permalänk
Avstängd

Är medlem i Access sen en tid tillbaka, rätt nöjd är jag med detta.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@FuzzyMcFluffens:
Tack!
Du har helt rätt, jag såg fel i listan.
Tyckte att jag såg Fifa 18 som Vault-spel (ej 10h begränsat) men det fanns helt riktigt inte där.