Hur pass seriös är OVPN.se?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §9*

Observera att vi ej tillåter s.k. referrallänkar och liknande.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kanske passar här. Jag provade en månad och blev överraskad av att det förnyades av sig själv, mitt fel som inte läste avtalet så noga Men när den månaden gick ut och jag efter det började nytt abonnemang så slog dom på automatisk förnyelse av abonnemanget igen, det hade jag inte väntat mig. Så en lite heads up till er andra att kolla detta ibland

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Gick just över från 3G modem till BBB 250/100 och OVPN fick just en ny kund

Har testat med alla servrar och kommer inte över 100 i download, då jag kör med BBB's router så funkar det inte att ställa in 443 som port som de föreslår vid lägre hastigheter, Min gamla trogna ASUS router har bara 100 portar så om det är routern som blockar så måste jag väl skaffa en ny eller bygga en egen.

Klart jag klarar mig med 100 men bara vetskapen om att jag har 250 i download från väggen gör ju att man vill maxa genom OVPN

Annars kan jag bara ge OVPN betyg 5 Calzone av av 5 möjliga

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Gick just över från 3G modem till BBB 250/100 och OVPN fick just en ny kund

Har testat med alla servrar och kommer inte över 100 i download, då jag kör med BBB's router så funkar det inte att ställa in 443 som port som de föreslår vid lägre hastigheter, Min gamla trogna ASUS router har bara 100 portar så om det är routern som blockar så måste jag väl skaffa en ny eller bygga en egen.

Klart jag klarar mig med 100 men bara vetskapen om att jag har 250 i download från väggen gör ju att man vill maxa genom OVPN

Annars kan jag bara ge OVPN betyg 5 Calzone av av 5 möjliga

Har du testat vad du har utan OPVN?
BBB när är ju rätt jävla strypta idag så skulle inte förvåna mig om dom inte klarar av att ens leverera 250mbit till dig

Permalänk
Medlem

@slusk:

Utan OVPN har jag i genomsnitt 264/117 (tio rundor på speednet)

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

@slusk:

Utan OVPN har jag i genomsnitt 264/117 (tio rundor på speednet)

Okay det är ju bra fart då!
Kör du OPVN klienten på datorn eller i routern? Eller jag antar att du kör på datorn eftersom du körde med BBB egna router.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har ingen vidare erfarenhet av VPN, men tänkte testa.

Verkar som det är bäst att ha en PfSense-låda om man inte vill köpa deras "box".

Blir det okej hastighet med en PfSense?

Antar man väljer att den agerar DHCP och att jag kan välja vilka enheter som går via VPN och vilka som kommer direkt ut på internet?

Mvh LuXOD

Permalänk

Hej!
Jag undrar över en sak, När jag kör ovpn client, och sedan startar google och försöker komma in på ovpn.se så kommer jag inte in på deras sida medans jag kör deras client. varför?
alla andra sidor fungerar med inte just deras. hur kommer det sig?

"www.ovpn.se tog för lång tid på sig att svara." Får jag bara.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Du får ut ca 20Mbit/s om du kör via routern, men då jobbar den till 99%.

Om han slår av NAT acceleration så kan han nog komma upp i nästan det dubbla.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Inaktiv

Vill passa på att varna för ovpn.se. När man betalar hos dem ingår man i ett abonnemang tydligen. Jag beställde 3 månader och blev snopen när de dragit för ytterligare tre månader utan att jag godkänt det. Fine tänkte jag, jag mailar så går det säkert att lösa eftersom jag hade 4 dagar kvar så hade inte "börjat" på dessa nya dagar som dragits. Får detta till svar:

"Enligt svensk lag som OVPN följer och vi refererar till i våra allmänna villkor så ger vi inte ångerrätt på digitala varor, då de anses användas redan från aktiveringstillfället."

Vilket skitsnack! Inte direkt imponerande om man vill ha nöjda kunder @OVPN_se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Vill passa på att varna för ovpn.se. När man betalar hos dem ingår man i ett abonnemang tydligen. Jag beställde 3 månader och blev snopen när de dragit för ytterligare tre månader utan att jag godkänt det. Fine tänkte jag, jag mailar så går det säkert att lösa eftersom jag hade 4 dagar kvar så hade inte "börjat" på dessa nya dagar som dragits. Får detta till svar:

"Enligt svensk lag som OVPN följer och vi refererar till i våra allmänna villkor så ger vi inte ångerrätt på digitala varor, då de anses användas redan från aktiveringstillfället."

Vilket skitsnack! Inte direkt imponerande om man vill ha nöjda kunder @OVPN_se

Saxat från deras FAQ: https://www.ovpn.com/sv/faq/priser/aer-det-en-engangsbetalnin...

Oavsett vilket abonnemang man köper så är det en förskottsbetalning man gör på totalsumman av abonnemanget. Om köpet görs via PayPal eller kort så aktiveras automatisk förnyelse per automatik. Automatisk förnyelse medför att abonnemanget förnyas dagen innan den köpta perioden tar slut.

Jag tar alltid för givet att saker har en automatisk förnyelse då det är det vanligaste och nästan något man får räkna med idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

@Taskman: det här var spännande, enligt ovpn så går inte betalningsmetod att koppla ihop med varken användare eller trafik. jag betalade med paypal, så när kontot väl ska förlängas hur vet den vilket konto samt vilken användare som gäller?

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

@Hugligan: Tack för "varningen".

Jag valde ovpn bara för att "prova" lite och vet inte än om jag fortsätter med just dem.
Nu när jag läste ditt meddelande så gick jag in och kollade och mycket väl var automatisk förnyelse aktiverad. Tack igen

Permalänk
Medlem

Har kört OVPN ett tag och använder mig inte av automatisk förnyelse.
Om man inte vill ha automatisk förnyelse så bockar man av den.
Förstår inte problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Taskman: det här var spännande, enligt ovpn så går inte betalningsmetod att koppla ihop med varken användare eller trafik. jag betalade med paypal, så när kontot väl ska förlängas hur vet den vilket konto samt vilken användare som gäller?

Tror det handlar om att de kollar en betalning som är gjord kan de inte se vem som gjort den. Detta sparas inte även om man har automatisk förnyelse.
Just automatisk förnyelse är standard idag nästan överallt, mer eller mindre, så han varit förvånad om det inte var så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade OVPN för ett tag sedan och lyckas inte bli av med error pop-up vid start av datorn.

Windows Script Host:
Can not find script file "C:\Program Files (x86)\OVPN\resetdns.vbs".

Någon som kan vägleda mig då jag inte lyckades googla mig till en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Jag avinstallerade OVPN för ett tag sedan och lyckas inte bli av med error pop-up vid start av datorn.

Windows Script Host:
Can not find script file "C:\Program Files (x86)\OVPN\resetdns.vbs".

Någon som kan vägleda mig då jag inte lyckades googla mig till en lösning?

Den har jag problem också! Irriterad varje gånger när jag starta om dator...

Permalänk
Medlem

Låter som att hänvisning till scriptet ligger kvar, kör gpedit.msc och kontrollera om det ligger kvar för uppstartsskript.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havsbris:

Den har jag problem också! Irriterad varje gånger när jag starta om dator...

Skrivet av Otori:

Låter som att hänvisning till scriptet ligger kvar, kör gpedit.msc och kontrollera om det ligger kvar för uppstartsskript.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för förslaget Otori. Hittar dock inte något under gpedit.msc / Windows settings / Scripts.
Har försökt leta runt en del men utan framgång, några vidare tips på vart startup scripten kan stängas av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Tack för förslaget Otori. Hittar dock inte något under gpedit.msc / Windows settings / Scripts.
Har försökt leta runt en del men utan framgång, några vidare tips på vart startup scripten kan stängas av?

Prova köra en register scan med CCleaner.
Programmet är säker och tar bort överblivna register.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Prova köra en register scan med CCleaner.
Programmet är säker och tar bort överblivna register.

Tack för förslaget. Har kört med CCleaner förr i tiden men verkar som att det nu är uppköpt av Avast och vet inte hur det egentligen påverkar CCleaner i sig. Körde istället med Malmwarebytes ADWcleaner, hjälpte dock inte..

edit; testade även med CCleaner. Hjälpte tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Testa regedit och sök efter resetdns.vbs och se ifall du hittar något.
Men ta en backup på regedit först då det är farligt att leka där inne utan kunskap.

Är väl det jag skulle gjort i alla fall, hoppas det löser sig i alla fall.
Antar du kollat så det inte finns någon mapp vid namn under C:\Program Files (x86)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Tack för förslaget Otori. Hittar dock inte något under gpedit.msc / Windows settings / Scripts.
Har försökt leta runt en del men utan framgång, några vidare tips på vart startup scripten kan stängas av?

Jag lyckades inte heller bli av med detta felmeddelande. Gjorde en fullösning genom att skapa ett tomt textdokument som döptes till "C:\Program Files (x86)\OVPN\resetdns.vbs"

Löser väl inte problemet egentligen men man slipper felmeddelandet...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Ligger den i registret så borde det vara under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Kolla där vad som står i Userinit, är det annat än länk till just userinit.exe? Leta isf reda på den länkade filen (inte userinit.exe) och kontrollera om resetdns.vbs kallas på genom denna fil, ta isf bort den hänvisningen.

Men kolla även så den inte ligger under:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Permalänk
Medlem

Någon som har ovpn:s box och isånafall vad är det för pfsense version i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Någon som har ovpn:s box och isånafall vad är det för pfsense version i den?

Lite osäker om detta är pfsense versionen eller om OVPN lägger på nån egen versiosnhantering

2.2.6.8-RELEASE (amd64)
built on Wed Apr 13 13:52:17 CEST 2016
FreeBSD 10.1-RELEASE-p31

Men du kanske har hört att de ska lämna pfsense? Den senaaste versionen kommer inte funka bra för dem som jag fattar det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Jag har alltid försvarat ovpn, men i och med att det framkommit att dom faktiskt överlämnat kunduppgifter till polisen så ställer jag mig väldigt tveksamt till dom. Det handlar förvisso inte om mer än att ovpn har bekräftat att det finns en kund med en viss epostadress. Dock så påstår dom sig på sajten att inga uppgifter har överlämnats till polisen.

Jag vet inte vilka andra svenska alternativ som finns, förutom mullvad och hurdana dom är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Någon som har ovpn:s box och isånafall vad är det för pfsense version i den?

Du kan alltid installera en egen ren pfSense, det gjorde jag efter att ha tröttnat på problemen med OVPNs image. Hårdvaran i boxen är dock helt ok. Dock tar det roliga slut iomg pfSense 2.5 men det är ett tag bort om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Lite osäker om detta är pfsense versionen eller om OVPN lägger på nån egen versiosnhantering

2.2.6.8-RELEASE (amd64)
built on Wed Apr 13 13:52:17 CEST 2016
FreeBSD 10.1-RELEASE-p31

Men du kanske har hört att de ska lämna pfsense? Den senaaste verionen kommer inte funka bra för dem som jag fattar det.

Det är mkt som sägs om OVPN och deras boximage och när en ny ska vara tillgänglig men i praktiken verkar väldigt lite hända...

Permalänk

@Unknown: Vart hittade du den infon om att dom skulle bekräftat e-mailen?