Permalänk
Inaktiv

Gold Rush: The Game

Så... Igår släpptes till sist Gold Rush: The Game. Har själv inte köpt det ännu, tänkte jag skulle vänta lite och låta utvecklarna fixa de värsta buggarna som oftast drabbar nya spel. Men, kanske finns det några andra som redan köpt det? Vad är era första intryck? Själv tycker jag det ser rätt trevligt ut, eller? Hoppas dock det inte är allt för krävande, då jag sitter med en inte så kraftfull dator...

http://store.steampowered.com/app/451340/Gold_Rush_The_Game/

Permalänk
Medlem

Köpt det o spelat lite, väldigt buggigt. annars kul spel.
mitt spel började gå segt som tusan när jag köpt grävmaskin o verk o börjat gräva en del.

ska testa en annan claim tänkte jag o se hur det funkar. annars e det kul spel. känns ju dock som dom kunde filat lite till o optimerat det lite till men kommer nog snart hoppas vi.

Permalänk
Medlem

Provat det, mycket buggar som nämmt vilket förstör upplevelsen en del

Permalänk
Medlem

Har lagt det i önskelistan på Steam, låter det mogna lite innan det blir ett köp

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

@anon258054:

Har inte köpt eller läst något om det förns nu, såg intressant ut ,hade vart kanske roligare om det var en öppen värd där fler kunde ha sina zoner o köpa mark o börja gräva och utvinna guldet etc,men hoppas att de kan implementera in det i spelet.

Permalänk
Avstängd

Det där borde ju varit ett VR spel, snacka om miljoner möjligheter till att använda handkontrollers. Allt från maskiner till vaskning, reparera prylar etc.

Permalänk
Medlem

Valde bort spelet för att det inte har Co-Op! Har nog blivit lite förstörd men föredrar att spela med brorsan och någon polare när jag spelar något. Tror detta spelet hade varit väldigt roligt tillsammans med kompisar. Hoppas ni som kan spela själva tycker spelet är bra!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Får hoppas att dom lägger till fler maskiner och prylar.
Tröttnade rätt fort

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har spelat hela dagen nonstop och det är ganska så skoj, dock så när man börjar använda maskiner t:ex hjullastare så tycker jag spelet är för krångligt och det gäller i stort sätt alla maskiner! man kör fast i grustaget lätt och det är störta problemet och maskinerna känns lite väl svaga. Annars kul spel men vore roligt med mera fordon och möjligheter, dock så finns det en hel buggar ännu.

Permalänk

Riktigt roligt spel, dock med ett så Physics baserat spel så lär man nästan räkna med buggar.
Utvecklarna är dock aktiva på Steam och säger att dom kommer försöka få ut en patch om dagen för att fixa alla små buggar som folk stöter på.

Någon som vet vad man gör med Magnetic Seperator, kan man ta hela hinken och sälja vid fabriken eller måste man lik förbannat vaska ur guldet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Riktigt roligt spel, dock med ett så Physics baserat spel så lär man nästan räkna med buggar.
Utvecklarna är dock aktiva på Steam och säger att dom kommer försöka få ut en patch om dagen för att fixa alla små buggar som folk stöter på.

Någon som vet vad man gör med Magnetic Seperator, kan man ta hela hinken och sälja vid fabriken eller måste man lik förbannat vaska ur guldet?

Tror du må köpa en vagn med magnetite tjohejsan i warehouise. Så tar du "dirt" från separatorn och häller i vagnen

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Tror du må köpa en vagn med magnetite tjohejsan i warehouise. Så tar du "dirt" från separatorn och häller i vagnen

Okej och det i guld hinken vaskar man som vanligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Köpte spelet igår. Kul tycker jag men dock är de lite svårt att köra grävmaskien. testade att köra med Xbox kontroll men svårt ändå men man lär la sig någon gång

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |