Nas utan hdd för ca 1000kr vilken är bäst?

Permalänk
Medlem

Nas utan hdd för ca 1000kr vilken är bäst?

Hej

Jag ska införskaffa en billig Nas till en förening, huvudfunktionen är att dela ut en katalog som som innehåller en liten databas med resultat som flera datorer kommer synka till (ett 10-15 tal under tävling) så den behöver vara rätt snabb.

andra funktioner som den kommer att fylla är filserver för dokument samt eventuellt foton.
önskvärda funktioner är cloud funktion för kontroll av den samt fjärråtkomst som man inte behöver öppna portar för. (tex en app)
(vi kan inte öppna portar i det nät vi ansluter till)

finns det någon hållbar som har dessa funktioner?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Vila i frid

För 1000 spänn... för tävling... skulle nog jag ha använt mig en gammal laptop med ssd monterad - så har man automagisk UPS inbyggd, dvs dess batteri. Synology DSM/XPenology funkar.

Fjärråtkomst? Med Synology DSM (dvs XPenology) kan du låta NAS'en vara VPN-client mot en VPN-server så att dess resurser blir åkomliga via VPN-servern.

Permalänk
Medlem

@hasenfrasen: det blev en Thecus N2350 som vi kör med raid 1
ska testa att sätta upp en vpn som den kan ansluta till.

Hmm fråga om vpn, skulle jag komma åt hela nätet om jag sätter tex routern som klient till min vpn server? (förmodar inte)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@hasenfrasen: det blev en Thecus N2350 som vi kör med raid 1
ska testa att sätta upp en vpn som den kan ansluta till.

Hmm fråga om vpn, skulle jag komma åt hela nätet om jag sätter tex routern som klient till min vpn server? (förmodar inte)

Om du har din router som klient mot servern så lan du komma åt hela nätverket om du har de inställt så på servern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V