Permalänk

Netflix Ultra HD

Tja!

Har precis köpt en LG 65SJ850V!

Bilden är på många sätt klockren, men något jag märkt av är lite fps-drop vid lite fartfyllda scener på Netflix. Har enbart använt den inbyggda appen och jag börjar fundera på ifall det är där felet ligger. Har testat med samtliga Trumotion-lägen, men det blir aldrig så smooth som jag vill ha det.

Är det någon som har erfarenhet av att driva Netflix via PS4 eller Blu-ray som får annat resultat?

Kan ju iofs vara Netflix som inte levererar bättre än såhär.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@hanslorentzo:

Appen via PS4 uppdateras kontinuerligt så den är säkerligen bättre än den inbyggda i TVn! Jag har inte haft något problem vi PS4 än i alla fall

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

På min gamla LG så bidrog TruMotion till att hacka sönder bilden fullständigt och skapa stora pixelblock runt rörliga objekt. Har du testat att helt enkelt stänga av TruMotion?

Permalänk
Medlem

Har en LG 65UB950V. Jag stängde av allt som har med TruMotion att göra så löste det sig Du kan även prova att installera om appen och uppdatera tevens mjukvara.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Bildexpert 📺

@hanslorentzo: Man stänger av Trumotion eller håller den på Personlig med 1-2 steg. Såvitt jag vet kör inbyggda appen ut bilden i 60 Hz och då får man alltid en ryckig bild eftersom film och serier spelas in i 24. Ett alternativ är att mata Netflix via exempelvis Nvidia Shield som kan mata ut 24p därifrån. Även Sonys UHD Blu-ray UBP-X800 klarar att mata ut 24p från Netflix.

Permalänk

@kyro2:

Har även testat att stänga av Trumotion helt och hållet, men då upplever jag samma dåliga flow som på min gamla 50hz tv 😅 Scener som är på lite längre håll är sjukt snygga med Trumotion, men det är just när det är lite rörliga scener som är filmat på nära håll som fpsen sjunker avsevärt samtidigt som skärpan försämras!

Permalänk
Medlem

Synd att utbudet på filmer är så jefla lågt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

@Laxpudding:

Okej! Med personlig, menar du då att själv ställa in De-judder och De-blur? Finns det några standardinställningar att rekommendera eller är det bättre att testa sig fram?

Får bli att lägga en slant på en ordentlig Blu-rayspelare vartefter.

Permalänk
Bildexpert 📺

@hanslorentzo: Testa dig fram. De-judder är den som gör vad den heter men också tillför fler fel i bilden ju mer man ökar reglaget. De-Blur har i stort sett ingen effekt på filmat material eftersom det redan är en naturlig rörelseoskärpa där.

Permalänk
Medlem

Hade problem med inbyggda appar på min TV, har du provat använda XBMC eller Plex? Är det likadant där?