Antec lanserar datorchassit P110 Luce

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Nja.
Min P180 får vara kvar lite till

Skickades från m.sweclockers.com

Inte bara jag då som sitter med ett gammalt p180 :). Har ett fractal design som server chassi.
Tyckte att mitt Antec var snyggare som main låda hehe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiley:

Är det bara jag som gillar chassit?

Jag gillar den med, en klar förbättring från senaste års lanseringar.

Lutar ganska starkt åt ett köp men vill se Silent-versionen först, den utan fönster.

Skrivet av ExcZist:

Googlade lite

"Designed and Engineered in Sweden

All Fractal Design products have been carefully designed and tested in our Swedish headquarters. The well-known elements of Scandinavian design can be found throughout all of our product lines; a minimalistic, elegant and simple design, embracing the motto of 'less is more'."

http://www.fractal-design.com/home/about-us

Mvh

Säger inget om vart den tillverkas. Fractal Design vill inte vara tydliga med att tillverkning sker i Kina likt alla andra produkter. Det syns även på priset. Fractal Design har överlag väldigt låga priser, priser som uppenbart är för låga för att tillverkas här.

"Designed and Engineered in Sweden, Manufactured in China" borde korrekt formulering från deras sida vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Inte bara jag då som sitter med ett gammalt p180 :). Har ett fractal design som server chassi.
Tyckte att mitt Antec var snyggare som main låda hehe

Mitt är dock inte så vackert. Efter en del flyttar och LAN så är det repigt å dant samt luckan håller på att ramla av. Men den klarar ju ändå sin huvudsakliga funktion

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Har luckan kvar på min och den är inte så skadad som andra lådor har blivit, har dock bara en liten skada som jag inte tänker på med är något som går att fixa

Permalänk
Medlem

@anon5930: Det var allt jag hittade .
Kan ju tillverkas i kina?

jaja är ju bara ett chassi, inte mycket att hänga i granen någon av märkena .

Kommer köra min burk som jul gran hos mig, bor ju ensam så haha
Kommer dock inte fira här ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Luftflöde=noll som vanligt i dagens lådor :/

Jo, det verkar lite asmatiskt.

Skrivet av PlogarN97:

Min P180 får vara kvar lite till

Min P183 får åtminstone vara kvar tills jag hittar en bättre låda för nätaggregat i CPX-format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Har Fractal verkligen tillverkning i Sverige?

Hade de varit tillverkade i sverige hade de varit svindyra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM