Ny telefon, behöver råd!

Permalänk

Ny telefon, behöver råd!

Tjena!

Som rubriken lyder, behöver jag en ny telefon. Har haft min trogna iPhone 6 och den blev betydligt värre när jag uppdaterade den till iOS 11 då jag ville ta del av de nya funktioner som hängde med, hade dock inte någon aning att det skulle vara så illa.. Laddar den 2 gånger per dag, appar kraschar som gör mig nästintill förbannad nog att slänga den i väggen. Så jag är väldigt öppen för alla mobiler, då marknaden verkar ge fler val än innan i min åsikt! Nu vänder jag mig hit för att få lite råd

Fotar inte så mycket, Snapchat används då och då så kameran kan kvitta. Hade hemskt gärna vilja ha en fingerprintscanner som är placerad som t.ex. Google Pixel 2, men eftersom den inte säljs i Sverige (kommer nog inte heller göra det om jag har läst rätt runt på forum?), så känner jag mig inte bekväm att slänga ut helpris direkt för telefonen. Använder sociala medier för det mesta, surfar på nätet, lyssnar ofta på musik, så batteriet får gärna va riktigt bra som Huawei Mate 10 har till exempel.

Har kollat extra mycket på S8an, Google Pixel 2, Huawei Mate 10/Pro, men är kluven. Finns det någon telefon ni andra rekommenderar som "matchar" mina kvar någorlunda, så vill jag gärna veta!

Mvh,
Phoenix96

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

a3 eller a5 från samsung skulle jag kolla på å de är prisvärda

Permalänk

@phoenix96: Jag bytte nyligen till Huawei's P10 plus från Sony's Xperia Z3.
Tänkte jag kan lika gärna dela med mig av vad jag tycker om den eftersom du nämner P10 Plus.

Det jag saknar är radion, men 128GB minne e så himla skönt. Kan ju lägga in ett helt gäng avsnitt av nån serie från en streaming-site.
(Förmodligen flera säsonger faktiskt)...

Vill jag lyssna på nyheterna med internetradio drar det ju data från abonnemanget.
Jag laddar den varje dag men det beror ju på hur mycket du använder mobilen.
Jag streamar/kollar ett par tre timmar video per dag och har nog aldrig varit under 60%.

Permalänk

@RocketLasse Låter som du har hittat en bra mobil i alla fall! Låter ju som ett alternativ absolut, får tacka för tipset

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Kan rekommendera Nexus 5x. Ca 2 år gammal men funkar utmärkt fortfarande och är alltid först med senaste android uppdateringar inget bloatware, jävligt billig telefon dessutom. Oneplus är väl ett alternativ också. Samt pixel 2 som du nämner som jag själv är sugen på men finns inte i Sverige än.

Permalänk

@eversmango Ska kicka på den telefonen med! Håller med, får hoppas att den kommer!

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Trist att inte Nexus-serien finns kvar då dessa var det bästa Google åstadkommit även om kvalitén blev lite drabbad.

Annars OnePlus 5 är ju ett alternativ kanske, fungerar bra om man inte är ute efter senaste Android hela tiden. Nackdelen där är att OnePlus är inte mest känd för att hålla sina löften som dom svamlar om att dom ska släppa senaste versionerna hit och dit.
En fördel här är dock att den är rätt känd för utvecklare och det släpps Custom ROMs rätt snabbt.

Annars har jag kollat lite på Huawei faktiskt, den ser rätt trevlig ut.

Permalänk
Medlem

jag har kollat på HTC U11, den är i klass med samsung galaxy s8 i prestanda men utan samsungs "bloatware" och dessutom har den en dac men inget 3,5mm uttag tyvärr utan man får med en adapter..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phoenix96:

@eversmango Ska kicka på den telefonen med! Håller med, får hoppas att den kommer!

Kicka inte för hårt bara, den kan ju gå sönder!

Köpte själv en YotaPhone2 via någon kinesisk site och den imponerar ganska stort på mig även om den har några år på nacken. Nu är jag ingen "power user" vad gäller telefoner men denna fungerar bra till det mesta, går även att tala i den Bra skärm(ar) och ganska god batteritid. Och grymt billig, har för mig jag gav en tusenlapp ungefär, inklusive frakt.

Coolast på den är ju e-bläcksskärmen på "baksidan" av telefonen. Folk tror att det är tryck eller ett skal

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi Note 4 Global Version för $180 (helsvart) med LineageOS är vad jag hade valt om jag köpte telefon idag. Den har stöd för samtliga LTE-band som används i Sverige (3/7/8/20/38), batteriet är väl tilltaget, utvecklarstöd lär finnas många år framöver och viktigast av allt, hårdvaruknappar. Finns även med 4 GB primär- och 64 GB sekundärminne om man tycker det behövs.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@phoenix96:
Sitter själv i samma tankar om att skaffa ny mobil och för min del blir det nog en s8 eller mate 10 lite/pro.
Älskar Samsung. Har alltid gjort, men är inte helt såld på s8an då fingerläsaren sitter helt fel. Det finns en bixby-knapp som jag aldrig kommer använda om dom inte låser upp så du kan programmera om den, men framför allt. Ett så sjukt litet batteri. Ett sådant prestandamonster borde få ett större batteri. Förstår att dom vill va lite säker från note 7 men mate 10 lite har ju till och med större batteri.

Så jag väntar på reviews på mate 10 lite. Blir dom bra köper jag en sådan. Annars blir de pro för den har fått bra reviews än så länge

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk

@BuRuZ Har kollat på den också, men känner nog att Huawei tar hem det i sådana fall

@Kethsi Värt kanske att ta sig en extra titt, tack!

@videopac Ska vara väldigt försiktig, lovar haha! Riktigt frän telefon får jag säga, dock känner jag att jag skulle helst vilja ha en nyare telefon. Får tacka för tipset!

@LemonIllusion Ser riktigt fräsch ut! Ska titta vidare på den, tack för tipset

@supersnubben Håller med vart enda ord, det som stör mig nog mes tär Bixbyknappen/fingerscannerns placering.. Men som det verkar i nuläget blir det en Huawei Mate 10 Pro

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15