Inköp av en smart klocka eller vanlig klocka

Permalänk
Medlem

Inköp av en smart klocka eller vanlig klocka

Hejsan

Jag funderar att köpa en smart klocka. Problemet är att det finns hur många som helst och det är extremt svårt att bestämma sig på vilken ska man satsa. Budgeten är max 4000:-. Jag vill helst någon klocka som fungerar både med Huawei och Iphone telefoner.

Har ni några bra förslag, eller ska man satsa på en vanlig armklocka?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Jag är grymt nöjd med min Huawei watch som dessutom ser ut som en vanlig klocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Jag funderar på att köpa en bil med radio. Några förslag? Eller ska man satsa på en vanlig klockradio?"

Känns som två helt skilda grejer. Personligen skulle jag aldrig palla att ha en smart klocka. Ser inte poängen. Definitivt inte värt att behöva ladda sin klocka varje dag.

Ett armbandsur är ju också helt onödigt i dagens samhälle, men jag kan ändå tänka mig att ha ett snyggt ur på armen. Ett snyggt armbandsur blir aldrig omodernt (Till skillnad mot en apple-klocka)

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ett armbandsur är ju också helt onödigt i dagens samhälle, men jag kan ändå tänka mig att ha ett snyggt ur på armen. Ett snyggt armbandsur blir aldrig omodernt (Till skillnad mot en apple-klocka)

Gött att inte behöva ta fram telefonen när man ska kolla tiden ju, så himla behändigt när man på bussen eller när man är på språng.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

En smartklocka kan man köpa när tillverkarna har insett att dygnet har 24timmar. Tror att en smartklocka bara blir en pryl som man tröttnar på då den i princip måste laddas dagligen. Så skaffa ett riktigt armbandsur från Seiko eller Casio så har du en klocka som tickar på i 10 till 20 år utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Tycker det är snyggt med ett gammalt hederligt armbandsur sen e man ganska trött på att allt ska va "smart" nu för tiden.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Fasen också! Har länge väntat en smart klocka med längre än 7 dagars batteritid, vattentät minst 10 ATM och med Safirglas. Och vad hittade jag nu tack vare denna tråden, jo nämligen Garmin Fenix 5. Oh My God säger jag bara, synd att den kostar en halv förmögenhet...
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/552982/pn/010-01688-20#over...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

"Jag funderar på att köpa en bil med radio. Några förslag? Eller ska man satsa på en vanlig klockradio?"

Känns som två helt skilda grejer. Personligen skulle jag aldrig palla att ha en smart klocka. Ser inte poängen. Definitivt inte värt att behöva ladda sin klocka varje dag.

Ett armbandsur är ju också helt onödigt i dagens samhälle, men jag kan ändå tänka mig att ha ett snyggt ur på armen. Ett snyggt armbandsur blir aldrig omodernt (Till skillnad mot en apple-klocka)

Skrivet av BengaBang:

En smartklocka kan man köpa när tillverkarna har insett att dygnet har 24timmar. Tror att en smartklocka bara blir en pryl som man tröttnar på då den i princip måste laddas dagligen. Så skaffa ett riktigt armbandsur från Seiko eller Casio så har du en klocka som tickar på i 10 till 20 år utan problem.

Jag tycker som er vad gäller rena smartwatches, har aldrig varit intresserad av att köpa en till pryl som måste laddas varje eller varannan dag.

Däremot så tycker jag dagens GPS/tränings-klockor fyller sin funktion utmärkt för folk som gillar träning/vandring (vilket jag gör). Jag har en Garmin Fenix 5X som jag tycker är helt fantastiskt, har på mig den jämt och ständig (läderarmband till vardags och plast/gummi till träning).

Den må inte ha riktigt alla features som en renodlad smartwatch men har dock 3rd parts appar, kan styra spotify m.m från den och får notifications på den utöver allt annat som massa olika off-line-kartor för Europa/Sverige, konstant pulsmätning, sömn och all annan statistik man kan tänka sig.

Den klarar sig en vecka med några träningspass (med GPS) i veckan och två veckor som ren smartwatch. Här är inte batteritiden ett problem längre enligt mig. När man väl behöver ladda den så går det fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Fasen också! Har länge väntat en smart klocka med längre än 7 dagars batteritid, vattentät minst 10 ATM och med Safirglas. Och vad hittade jag nu tack vare denna tråden, jo nämligen Garmin Fenix 5. Oh My God säger jag bara, synd att den kostar en halv förmögenhet...
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/552982/pn/010-01688-20#over...

Jag har som sagt 5X modellen (som 5 fast med stöd för kartor) och jag är verkligen supernöjd med den. De skall dock släppa en syskonmodell till Fenix:en som heter vívoactive® 3. Den är klart billigare än Fenix men tror den kommer ha mycket av samma features och förhoppningsvis liknande batteritid. Skall komma under fjärde kvartalet i år: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/571520

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag har som sagt 5X modellen (som 5 fast med stöd för kartor) och jag är verkligen supernöjd med den. De skall dock släppa en syskonmodell till Fenix:en som heter vívoactive® 3. Den är klart billigare än Fenix men tror den kommer ha mycket av samma features och förhoppningsvis liknande batteritid. Skall komma under fjärde kvartalet i år: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/571520

Är det svenska kartor också? Eller är det kartor för hela världen? Är kartorna bra? Metallarmbandet ser väldigt lockande ut

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Är det svenska kartor också? Eller är det kartor för hela världen? Är kartorna bra? Metallarmbandet ser väldigt lockande ut

Det följer med flera olika kartor för hela Europa (inkl Sverige). Vanliga och cykelkartor tex. Och du kan navigera med dessa (alltså som med en bilnavigator, 100m sväng vänster med markeringar på kartan och sånt)
Men klockan har 16G internminne så du kan även lägga in egna kartor för andra länder eller mer detaljrika för specifika områden. Finns gratisvarianter och de som kostar pengar som du kan köpa via Garmins hemsida tex.
Det har jag gjort (för Sverige) då de medföljande kartorna för Europa saknar höjdkurvor vilket jag vill ha för mina vandringar. Jag är grymt nöjd med den som sagt. Kartorna är inte supersnabba att scrolla/zooma i men det gör mig inget, de fyller sin funktion utmärkt

Beskrivning av kartorna man kan köpa hos garmin, jag har TOPO Sverige V5 Pro: https://www.garmin.com/se/friluftskartor/

Permalänk
Medlem

Högst personligt, men utan tvekan ett riktigt armbandsur helt klart.
Har aldrig och kommer aldrig förstå vitsen med en s.k smart klocka. I min mening är det endast en handikappad telefon som gör exakt samma saker men bara till hälften så funktionellt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har själv kört min Gear S3 i snart två månader, används som vanlig klocka och när jag löptränar. Nöjd med min så här långt, batteriet vara i typ 2 dygn med displayn i Always on läge. Fördelen med en smartklocka är att man kan förändra utseendet relativt enkelt med nya armband och nya urtavlor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag tycker som er vad gäller rena smartwatches, har aldrig varit intresserad av att köpa en till pryl som måste laddas varje eller varannan dag.

Däremot så tycker jag dagens GPS/tränings-klockor fyller sin funktion utmärkt för folk som gillar träning/vandring (vilket jag gör). Jag har en Garmin Fenix 5X som jag tycker är helt fantastiskt, har på mig den jämt och ständig (läderarmband till vardags och plast/gummi till träning).

Den må inte ha riktigt alla features som en renodlad smartwatch men har dock 3rd parts appar, kan styra spotify m.m från den och får notifications på den utöver allt annat som massa olika off-line-kartor för Europa/Sverige, konstant pulsmätning, sömn och all annan statistik man kan tänka sig.

Den klarar sig en vecka med några träningspass (med GPS) i veckan och två veckor som ren smartwatch. Här är inte batteritiden ett problem längre enligt mig. När man väl behöver ladda den så går det fort.

Bra poäng, jag ser också en poäng i renodlade träningsklockor från ex Garmlm som du nämner, men även Polar osv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Bra poäng, jag ser också en poäng i renodlade träningsklockor från ex Garmlm som du nämner, men även Polar osv.

Hej

Idag köpte jag en Garmin Fenix 5, och ärligt talat jag är lite besviken. Jag förväntade mig mer av en smartklocka som kostar 5000:-.
Knapparna är så svåra att hantera. När någon ringer mig då visas på klockan Godkänd eller Avvisa, men varje gång när jag trycker på
någon knapp då hamnar jag fel meny. Att hämta appar jag lyckades inte än. Men jag var tvungen att logga in på fem olika sidor.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag har som sagt 5X modellen (som 5 fast med stöd för kartor) och jag är verkligen supernöjd med den. De skall dock släppa en syskonmodell till Fenix:en som heter vívoactive® 3. Den är klart billigare än Fenix men tror den kommer ha mycket av samma features och förhoppningsvis liknande batteritid. Skall komma under fjärde kvartalet i år: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/571520

Hej

Den är skit dåligt. Köpte igår och tappar kontakt med telefoner, testat både med Huawei Mate Pro 9 och iPhone 6 samma sak.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Fasen också! Har länge väntat en smart klocka med längre än 7 dagars batteritid, vattentät minst 10 ATM och med Safirglas. Och vad hittade jag nu tack vare denna tråden, jo nämligen Garmin Fenix 5. Oh My God säger jag bara, synd att den kostar en halv förmögenhet...
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/552982/pn/010-01688-20#over...

Hej

Jag köpte en sådant och EXTREMT missnöjd med den. Den smart klockan ska inte kosta mer än 2000:-. Bortkastat pengar.
Köp inte skiten. Hoppas att jag får pengar tillbaka från Elgiganten eftersom jag öppnade förpackningen.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Idag köpte jag en Garmin Fenix 5, och ärligt talat jag är lite besviken. Jag förväntade mig mer av en smartklocka som kostar 5000:-.
Knapparna är så svåra att hantera. När någon ringer mig då visas på klockan Godkänd eller Avvisa, men varje gång när jag trycker på
någon knapp då hamnar jag fel meny. Att hämta appar jag lyckades inte än. Men jag var tvungen att logga in på fem olika sidor.

mvh
Njanja

Har haft Microsoft Band, Fitbit Blaze och nu Samsung Gear S3. Tycker nog att MS-Band hade bästa systemet men ush vad obekväm. Mitt råd är att vänta in framtida uppfinningar i segmentet smartklocka. Nu duger de bara till träning och är perfekta till det. Eller om man lider av övervikt på grund av för lite rörelse kan de vara en morot. Men smart klocka och tro att man kan använda dem som man gör med mobilen är fel. Vet dock inte hur Apples klockor fungerar. Är de självständiga?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Jag köpte en sådant och EXTREMT missnöjd med den. Den smart klockan ska inte kosta mer än 2000:-. Bortkastat pengar.
Köp inte skiten. Hoppas att jag får pengar tillbaka från Elgiganten eftersom jag öppnade förpackningen.

mvh
Njanja

Du verkar ha väldigt märkliga förväntningar. Som skrivet ovan är detta först och främst en GPS-klocka för träning och äventyr, som har fullständigt överlägsen batteritid och hållbarhet (10 ATM) jämfört med en ren smartwatch. Du är missnöjd för att du precis köpt den och trycker på fel knappar? Inte direkt klockans fel, jag har inga problem med det. Jag har själv en iPhone 6 och inga som helst problem att para ihop dessa, alla notiser, och appar (Spotify, väder mm) fungerar utmärkt. Inte heller några problem att ladda ner några appar. Den är knappast "skitdålig", tvärt om, det är enligt väldigt många den bästa GPS/äventyrsklockan på marknaden, bara googla och läsa recensioner. Men du verkar uppenbarligen vara ute efter något helt annat så lämna tillbaks den du.

Permalänk
Medlem

Har haft en moto 2gen i typ 1.5 år nu, kan leva utan den men tycker absolut att den underlättar dagen. I mitt arbete så är de inte alltid läge å ta fram mobilen för å svara på sms och kolla tiden, de flesta smsen går å svara på med en tumme upp och då är de extremt smidigt å göra de via klockan., frugan vet att jag sett smset osv. Smidigt å hålla koll å hur mycket man rör sig å även smidigt å styra Spotify när man tränar utan å behöva ha mobilen på sig. Batteri tiden hade gärna fått klara 2 dagar men laddar över natten så bryr mig inte direkt om de.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

EXTREMT missnöjd med den. Den smart klockan ska inte kosta mer än 2000:-. Bortkastat pengar.
Köp inte skiten. Hoppas att jag får pengar tillbaka från Elgiganten eftersom jag öppnade förpackningen.

Ojdå, tråkigt att höra! Beskriv gärna lite mer vilken modell av dem du köpte, finns ju ett par olika, och lite mer konkret vad är det som är kasst med den? Skulle gärna vilja veta

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Har både vanliga klockor och numera även en Huawei Smartwatch av den första versionen som köptes på rea för ungefär halva priset.

Den är jag faktiskt riktigt nöjd med samtidigt som jag tycker den är snygg för att vara en smartklocka,
och dessutom då att den kunde uppdateras till senaste Android Wear versionen vilket jag gjort.

Det jag verkligen gillar med den är att den som ganska få smart modeller ser ut som en snygg helt vanlig klocka med stålarmband och att den har ett reptåligt safirglas och inte något sämre glas som blir repigt direkt.

Den är mycket snyggare än dess nya efterträdare som visserligen har några ytterligare finesser men tyvärr ser lika plastig ut som de flesta andra.

Har heller inte råd och lust att betala kanske 10 gånger mer för exempelvis TAG Heuers smartklocka som visserligen också är snygg men tekniskt i stort sett samma innanmäte som de billigare varianterna.

Det är en sak med vanliga dyrare märkes klockor där du också betalar för ett urverk av god kvalitet och de brukar värdemässigt stå sig hyffsat. men en smartklocka även av fina märket som fort blir tekniskt obsolet lär inte behålla samma värde som en vanlig klocka även om den har ett snyggt designat yttre.

Huaweiklockan gör det mesta en smartklocka ska och det gör inte så mycket att den inte har egen Gps då den kan använda telefonens istället(kan väl iofs vara ett problem om någon ska ha den mest som träningsklocka och inte har telefonen med).

Lite kul också med alla olika urtavlor man kan ladda ned och byta när man har lust.

Är också rätt praktiskt att den lyser upp i mörker så man kan se bra i mörker då det blir mycket bättre med Oledskärmen än normala klockbelysningar. Kör ofta med en miltärinspirerad tavla som inte stör nattsynen men syns bra.
Nackdelen är istället att det är svårare att se under kraftigt solljus men med bra urtavlor funkar det ändå någorlunda.

Jag tycker det är smidigt att notiser och larm samt påminnelser dyker upp på klockan så jag slipper ta upp telefonen och en funktion som jag verkligen använder är fjärrkontrollen av spotify och mediaspelare då bilstereon inte har Bluetooth eller Aux.

Jag får då istället köra med fm-sändare via handsfreen (Jabra Freeway) Mycket lätt att hoppa fram/bak i spellistan med bara ett dutt med fingret fast man har handen på ratten.

Då jag också lyssnar en hel del på internetradio är det skönt att enkelt pausa via klockan.

Nackdelen med smartklockor är att de måste laddas, men brukar ladda den varje dag i den smidiga lilla magnetdockan och den laddar ganska snabbt.

Dockan har vanlig usb sladd så skulle man behöva ha med sig den på en resa och köra med powerbank för laddning så går det bra också.

Kniper det och jag har glömt ladda den så brukar den gå runt 2 dagar men då det är så enkelt att ladda den slänger jag in den i ladddockan en stund så är den full om jag ska ut och åka.

Med det sagt så är det i praktiken Huawei som sitter på armen i vardagslag, men ibland känner jag för att ha min Titan Certina eller någon av Casio klockorna så då har jag någon av dem ett tag.
Eller när jag ska till badhuset då smart klockan bara är water resist och nog inte mår bra att bada med.

Permalänk

Jag har en FitBit Blaze som jag är väldigt nöjd med. Tycker att den är snygg och hyfsat smart. Saknar dock gps och är inte vattentät. Något som den nya modellen från FitBit verkar ha försetts med.

https://www.fitbit.com/shop/ionic

Permalänk
Medlem

@Invisible331: Fördelen med att Blaze använder mobilens GPS är att den drar mindre batteri och inte som med min Samsung Gear S3 plötsligt inte vet om den ska använda mobilens eller sin egen GPS och slutar mäta. Vattentålig eller inte tyckte jag inte är något som är värt att betala extra för. Ångrar faktiskt lite att jag gick över från Blaze till Gear då också Fitbit app är mycket bättre, stegräknaren noggrannare och pulsmätaren i en klass för sig.

Men, men, rätt skönt att kunna lägga ifrån sig mobilen när man är ute och springer med Gear och kunna lyssna på Spotify, dock med låg ljudkvalité. Men priset är ju det dubbla för Gear och nästan dubbla för Fitbit Ionic.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

nån av samsungs s3 borde passa rätt så bra klocka vad jag förstår, har själv s2 classic och är helnöjd förutom kass batteritid men vafan.

Permalänk
Medlem

Tänk på att en riktig, mekanisk klocka har en själ, ett tickande hjärta som du kan lyssna på och som slår i samklang med din kropps rörelse. Den perfekta föreningen av människa och maskin. Det är någonting en "smart" klocka aldrig kan bli.

För 4-5000 kanske man inte får de "finaste" märkena men det räcker helt klart till t.ex. en Seiko SKX som både har Seikos fantastiska historia som företag sedan 1881, egna urverk som görs helt in-house och odödlig estetik.

Permalänk
Inaktiv

Såg någon artikel om Googles chefer. På evenemang hade dom alla reglementsenlig Android Wear-klocka men fotograferade utanför evenemangen så hade dom väldigt sällan någon klocka på armen.

Dom får grejerna gratis. Dom förväntas bära dom. Ändå låter dom bli. Det var länge sedan jag hade någon klocka men jag gör som dom som uppenbarligen vet vad det handlar om, jag avstår.

Om man sedan är prylnörd och gillar leksaker så har jag all förståelse för det men utanför den kundgruppen så verkar det vara kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Tänk på att en riktig, mekanisk klocka har en själ, ett tickande hjärta som du kan lyssna på och som slår i samklang med din kropps rörelse. Den perfekta föreningen av människa och maskin. Det är någonting en "smart" klocka aldrig kan bli.

Håller inte riktigt med. Min Garmin Fenix är min ”träningskompis” och följer mig i vått och torrt på alla äventyr från enkla löprundor, till längre mtb-turer och fjällvandringar utöver att alltid sitta där på armen under vardagarna och hålla koll på hjärtfrekvens, sömn m.m.

Den kommer hårdvarumässig inte ”leva” lika längre som mekaniska men nog känns den minst lika speciell som mina mekaniska klockor som den nu nästan helt ersatt

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut min Huawei Watch förra veckan till en Xiaomi Amazfit förra veckan. Gick från 0,75 dagars batteritid till uppåt 5 dagar. Inte lika snygg som Huawei´n men helt okej och välbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har haft Microsoft Band, Fitbit Blaze och nu Samsung Gear S3. Tycker nog att MS-Band hade bästa systemet men ush vad obekväm. Mitt råd är att vänta in framtida uppfinningar i segmentet smartklocka. Nu duger de bara till träning och är perfekta till det. Eller om man lider av övervikt på grund av för lite rörelse kan de vara en morot. Men smart klocka och tro att man kan använda dem som man gör med mobilen är fel. Vet dock inte hur Apples klockor fungerar. Är de självständiga?

Apple watch kräver att du har mobilen inom blåtandsavstånd eller på samma wifi (med begränsningar, det funkar inte på nät med certifikat eller capture-portal t tex). Utöver det så går det ju hjälpligt att svara på /skicka meddelanden med siri, prata i telefon fungerar faktiskt riktigt bra förutsatt att det är någorlunda tyst omkring dig.
Men det är som du säger, träning som är den stora grejen.

Jag har haft en series 3 i ett par veckor nu och är riktigt nöjd, men man hade ju önskat bättre batteritid.
Den räcker ca 2 dygn för mig, men brukar lägga den på laddning dagligen, antingen en stund på jobbet eller när jag ser på tv/spelar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."