Serier likt Rick and Morty?

Permalänk
Medlem

Serier likt Rick and Morty?

Tjenare! Precis kollat klart på Rick and Morty och inser att det är ett bra tag tills de släpper nästa säsong... Så min fråga till er är om det finns liknande serier som man kan titta på? Vilket är erat betyg utav de 1-10 och varför? Hur många säsonger finns det? Tack för mig och wubba lubba dub dub

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Futurama. Archer och Bobs burgers är rätt bra också.

Permalänk
Medlem

Archer är helt fantastiskt, trodde aldrig jag skulle titta på tecknat i vuxen ålder - Men jag har nog sett samtliga Archer säsonger åtminstone 4 ggr

EDIT:

http://www.imdb.com/title/tt1486217/

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Tjenare! Precis kollat klart på Rick and Morty och inser att det är ett bra tag tills de släpper nästa säsong... Så min fråga till er är om det finns liknande serier som man kan titta på? Vilket är erat betyg utav de 1-10 och varför? Hur många säsonger finns det? Tack för mig och wubba lubba dub dub

Aldrig sett Rick and Morty, hinner knappt kolla på serier längre, men som South Park-nörd brukar jag bli tipsad om just Rick & Morty. Därför gör jag tvärt om och rekommenderar att du kollar på South Park om du inte gjort det. De tidigare säsongerna är absolut bäst, förutsatt att man klarar av humorn och inte pk-triggas av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tv_tuben:

Archer är helt fantastiskt, trodde aldrig jag skulle titta på tecknat i vuxen ålder - Men jag har nog sett samtliga Archer säsonger åtminstone 4 ggr

Håller med, otroligt trevligt med en animerad vuxenserie som inte bara riktar sig mot cannabis entusiaster....
Kan även varmt rekommendera "Venture bros".

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också Futurama och Archer.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

@klirre: Tycker tvärtom att dom senare säsongerna är mycket roligare då south park driver med mer aktuella fenomen och verkligen triggrar vissa människor nu.

Permalänk
Medlem

Va fan!

Ingen har ju rekommenderat Robot Chicken!

lär finnas ganska många seasons.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

South Park är enligt mig den mest genomtänkta animerade serien för vuxna. Den kan till en början verka vara en serie med endast infantil fekalie-humor. Men den är, som @Gainsgoblin säger, en serie som bakom fasaden har en allvarlig ton och som behandlar aktuella ämnen på ett lite annorlunda sätt.

Det är min absoluta personliga favorit.

Permalänk

South Park helt klart.

@Rutger_Janåker beskriver den väldigt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

South park
Archer
Bojack Horseman
Beavis and Butthead
Boondocks

Kanske något som faller i smaken?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

@klirre: Tycker tvärtom att dom senare säsongerna är mycket roligare då south park driver med mer aktuella fenomen och verkligen triggrar vissa människor nu.

Tänkte samma sak, tror han måste skrivit fel.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Skrivet av StickanN:

Tjenare! Precis kollat klart på Rick and Morty och inser att det är ett bra tag tills de släpper nästa säsong... Så min fråga till er är om det finns liknande serier som man kan titta på? Vilket är erat betyg utav de 1-10 och varför? Hur många säsonger finns det? Tack för mig och wubba lubba dub dub

En som inte finns med så många delar, men tror det är en säsong och en film är "Trippin the rift" en av de få animerade jag sett på senare tid, tycker den är riktigt bra!

https://www.youtube.com/channel/UCK9EANWtaKK1GUgr4f0O4PQ

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Metalocalypse är också en riktigt guldklimp från adult swim som gick för några år sedan. Tror dock man måste ha ett metal/rock intresse för att den ska vara fantastisk, kan nog dock uppskattas oavsett.

Aqua teen hunger force finns ju också, men det passar nog inte vem som helst (r&m är ju rätt lättuppskattat)
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Pingu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Håller med, otroligt trevligt med en animerad vuxenserie som inte bara riktar sig mot cannabis entusiaster....
Kan även varmt rekommendera "Venture bros".

Venture Bros kan jag också rekommendera, brukar ta några avsnitt innan man faktiskt kommer in i det, fast för mig var det samma med Rick & Morty.

Permalänk
Medlem

För att vara rättvis måste du ha en mycket hög IQ för att förstå Rick och Morty. Humorn är extremt subtil, och utan ett djupt grepp om teoretisk fysik kommer de flesta skämt att gå över en typisk tittarens huvud. Det finns också Ricks nihilistiska utsikter, som är väldigt vävt in i hans karaktärisering - till exempel sin personliga filosofi drabbar tungt från Narodnaya Volya-litteraturen. Fläktarna förstår dessa saker; De har den intellektuella förmågan att verkligen uppskatta djupet av dessa skämt, för att inse att de inte bara är roliga - de säger något djupt om livet. Som en konsekvens är människor som inte tycker om Rick & Morty verkligen, idioter. Naturligtvis skulle de inte uppskatta, till exempel, humorn i Ricks existensiella fångstfras "Wubba Lubba Dub Dub", som i sig är en kryptisk referens till Turgenevs ryska episka fäder och sonar . Jag smirker just nu, föreställ dig bara en av de addleperade simpletonsna som skrapar huvudet i förvirring, eftersom Dan Harmons genialvita utvecklar sig på sina tv-skärmar. Vad dårar .. hur jag synd om dem. 😂

Och ja förresten, jag har en Rick & Morty tatuering. Och nej, det kan du inte se. Det är bara för damtoalettens ögon - och även då måste de visa att de ligger inom 5 IQ-poäng (självklart lägre) i förväg. Inget personligt barn 😎

Permalänk
Medlem

South Park har ju ett ganska unikt koncept, åtminstone i mer modern tid. Alla avsnitten varje säsong görs på en vecka, därför de alltid är så pass aktuellt och kul. Problemet blir ju om det inte hänt något som går att göra parodi på på något bra sätt och ibland blir det helt enkelt inte bra... Första avsnittet denna säsong var ett riktigt lågvattenmärke, men det senaste avsnittet som var halvreklam för nya spelet var kalasbra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Big Mouths på Netflix. Sjukt rolig animerad serie om hur det är att vara tonåring. Även om jag numera är 30 så kände man igen sig rejält.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Aqua Teen Hunger Force , väldigt rolig tycker jag.
kanske inte jätte lik rick and morty men väldigt sevärd.

https://www.youtube.com/watch?v=5pkcgw9K894

Permalänk
Medlem

Tycker denna är så jävla bra

http://www.imdb.com/title/tt1710308/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Superjail, men tror bara det finns ett fåtal avsnitt, litet år rick and morty men betydligt mörkare humor.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

En sådan här måste du ju ha också när du kollar på Southpark...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag drar till med lite långskott bara för att inte upprepa vad alla andra tipsar om.

Givetvis Harmonquest. (Dan Harmon som producerar och medverkar.)

Och Doraleous and Associates
https://www.youtube.com/watch?v=Dg1mxlzEP3Q&feature=youtu.be

Dessa är inte lika bra som Rick and Morty men kanske kan underhålla om du gillar rollspel.

Och sista:
https://www.youtube.com/watch?v=P6JG-u5LnuA

Ha så kul.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd

Regular Show är bra, och Adventure Time, dock inte så lika Rick and Morty egentligen. Stephen Universe är lite samma läge men lite mer inriktad mot barn. South Park är bra men det varierar betänkligt från avsnitt till avsnitt, speciellt på senare tid. Super Jail och Metalocalypse tycker jag är ganska överskattade. Bobs Burgers är väldigt bra men liknar inte heller Rick and Morty alls. Har inte heller riktigt fastnat för Archer.

Är det den smarta humorn man är ute efter kan jag rekommendera Community som också är gjord av Dan Harmon. Sista säsongerna tappade en del dock men fortfarande bättre än det mesta på TV. Sjukt mycket metahumor. Han var också inblandad i The Sarah Silverman Programme som var riktigt bra men inte direkt subtil.

Vill man ha lite mer tidsresehumor så är Time Travelling Bong riktigt grym, bra mycket bättre än vad man kan tro av namnet. Dock bara en miniserie.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Bojack Horseman mer än Rick and Morty, kanske värt att kolla in den.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

För att vara rättvis måste du ha en mycket hög IQ för att förstå Rick och Morty. Humorn är extremt subtil, och utan ett djupt grepp om teoretisk fysik kommer de flesta skämt att gå över en typisk tittarens huvud. Det finns också Ricks nihilistiska utsikter, som är väldigt vävt in i hans karaktärisering - till exempel sin personliga filosofi drabbar tungt från Narodnaya Volya-litteraturen. Fläktarna förstår dessa saker; De har den intellektuella förmågan att verkligen uppskatta djupet av dessa skämt, för att inse att de inte bara är roliga - de säger något djupt om livet. Som en konsekvens är människor som inte tycker om Rick & Morty verkligen, idioter. Naturligtvis skulle de inte uppskatta, till exempel, humorn i Ricks existensiella fångstfras "Wubba Lubba Dub Dub", som i sig är en kryptisk referens till Turgenevs ryska episka fäder och sonar . Jag smirker just nu, föreställ dig bara en av de addleperade simpletonsna som skrapar huvudet i förvirring, eftersom Dan Harmons genialvita utvecklar sig på sina tv-skärmar. Vad dårar .. hur jag synd om dem. 😂

Och ja förresten, jag har en Rick & Morty tatuering. Och nej, det kan du inte se. Det är bara för damtoalettens ögon - och även då måste de visa att de ligger inom 5 IQ-poäng (självklart lägre) i förväg. Inget personligt barn 😎

Go back to /tv/ containment.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Avstängd

@Napster91: https://www.polygon.com/2017/10/9/16447460/rick-and-morty-sze...

Citat: "Rick and Morty superfans, the ones who are giving the rest of us a bad reputation, like to “joke” about how you have to be smart to understand the show while proving over and over again that they don’t understand the show..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

För att vara rättvis måste du ha en mycket hög IQ för att förstå Rick och Morty. Humorn är extremt subtil, och utan ett djupt grepp om teoretisk fysik kommer de flesta skämt att gå över en typisk tittarens huvud. Det finns också Ricks nihilistiska utsikter, som är väldigt vävt in i hans karaktärisering - till exempel sin personliga filosofi drabbar tungt från Narodnaya Volya-litteraturen. Fläktarna förstår dessa saker; De har den intellektuella förmågan att verkligen uppskatta djupet av dessa skämt, för att inse att de inte bara är roliga - de säger något djupt om livet. Som en konsekvens är människor som inte tycker om Rick & Morty verkligen, idioter. Naturligtvis skulle de inte uppskatta, till exempel, humorn i Ricks existensiella fångstfras "Wubba Lubba Dub Dub", som i sig är en kryptisk referens till Turgenevs ryska episka fäder och sonar . Jag smirker just nu, föreställ dig bara en av de addleperade simpletonsna som skrapar huvudet i förvirring, eftersom Dan Harmons genialvita utvecklar sig på sina tv-skärmar. Vad dårar .. hur jag synd om dem. 😂

Och ja förresten, jag har en Rick & Morty tatuering. Och nej, det kan du inte se. Det är bara för damtoalettens ögon - och även då måste de visa att de ligger inom 5 IQ-poäng (självklart lägre) i förväg. Inget personligt barn 😎

Finns denna skräp-meme på svenska också eller var det du som skrev detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jag gillar Bojack Horseman mer än Rick and Morty, kanske värt att kolla in den.

Bojack Horseman är väldigt bra, Säsong 4 var väldigt mörk. F is for Family kan jag rekommendera om ingen gjort det än.