Warhammer: Vermintide 2 får systemkrav och trailer

Permalänk
Melding Plague

Warhammer: Vermintide 2 får systemkrav och trailer

Flerspelartiteln Warhammer: The End Times - Vermintide släpptes 2015 och blev snabbt populär. Nu är det dags för uppföljaren, som ska bjuda på fler beväpnade råttor samt rasen Chaos.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

I vilket universum blev detta skämt till spel lyckat? Inte ens free weekend på steam kunde skaka fram många spelare och själva spelet hade typ tre banor och var repetitiv så in i helvete.

Permalänk
Medlem

Jag gillar första spelet skarpt, skön atmosfär och härlig stresskick med kompisar!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon127948:

I vilket universum blev detta skämt till spel lyckat? Inte ens free weekend på steam kunde skaka fram många spelare och själva spelet hade typ tre banor och var repetitiv så in i helvete.

Det var en tämligen liten titel som om jag minns rätt hade 300 000 spelare som spelade på lanseringsdagen. Det är väl inget PlayerUnknowns i det avseendet förvisso. Angående om det var kul eller ej får nog var och en avgöra, jag personligen hade väldigt kul i spelet med lite vänner

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Poke with a stick simulator

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av anon127948:

I vilket universum blev detta skämt till spel lyckat? Inte ens free weekend på steam kunde skaka fram många spelare och själva spelet hade typ tre banor och var repetitiv så in i helvete.

Bara för du inte gillar ett spel betyder det inte att andra inte kan gilla det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Älskade verkligen det första spelet och tror det här kommer bli många gånger bättre. Väntar ivrigt!

Permalänk
Inaktiv

Första spelet var det närmaste man kommer Left 4 Dead 3. Skitkul!
När fasen får vi det!? Får väl Vermintide 3 före vi får L4D3!

Permalänk
Medlem

Blir nog lätt att förboka, gillade ettan skarpt! Heja feta hajen!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Snacka om hack and slash, ser sjukt enformigt ut.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Personligen testade jag spelet ett par månader in men spelet hade aldeles för många kritiska buggar som gjorde det till stor del ospelbart, blev fatalist första spelet jag refundade på steam när det systemet kom.

Skrivet av MrAdde:

Det var en tämligen liten titel som om jag minns rätt hade 300 000 spelare som spelade på lanseringsdagen.

http://steamcharts.com/app/235540 Hyfsade siffror men inga 300k är det inte tal om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Körs detta spel i Total War -motorn eller någon annan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon127948:

I vilket universum blev detta skämt till spel lyckat? Inte ens free weekend på steam kunde skaka fram många spelare och själva spelet hade typ tre banor och var repetitiv så in i helvete.

I warhammeruniversumet tror jag

Jag tyckte det var kul med vänner. En del balans och bugproblem vid release men det blev bättre med lite updates.
Tror att en del av problemet låg i att en del spelade för unlocks och unlockdelen var(är kanske fortfarande) en riktigt trist grind och ett initialt värdelöst system för det hela dessutom. Den delen av spelet blev inge vidare tyckte jag heller.
Men ja, vi spelade väl spelet mer som left4dead2 där unlocks inte ens finns, alltså att det inte var nå större fokus på nya items.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

I warhammeruniversumet tror jag

Jag tyckte det var kul med vänner. En del balans och bugproblem vid release men det blev bättre med lite updates.
Tror att en del av problemet låg i att en del spelade för unlocks och unlockdelen var(är kanske fortfarande) en riktigt trist grind och ett initialt värdelöst system för det hela dessutom. Den delen av spelet blev inge vidare tyckte jag heller.
Men ja, vi spelade väl spelet mer som left4dead2 där unlocks inte ens finns, alltså att det inte var nå större fokus på nya items.

Tyckte själv att spelet var rätt roande, med vänner, precis som du säger.
Det var lite som en rejält nedbantad variant av PAYDAY till spelsättet fast med Warhammer-tema. Omgivningen var väl den jag gillade mest i spelet, allt kändes autentiskt även om upplägget var aningens tunt vid launch.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Känns som det kommer bli en lika stor flopp som 1an, men kul att en hel del av er gillade det.
Atmosfären och miljön verkar det inget fel på, men skulle hellre se en film än 'spela' något så tunt och enformigt.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Ettan var riktigt kul om man spelade med tre kompisar och inställningen att ha kul. Var värdelöst att pugga dock. Fördel om man gillar warhammer-världen med. För priset var det riktigt bra tyckte jag. Detta sagt så kommer jag inte förköpa, men om polarna är på igen så blir det nog ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tenerezza:

Personligen testade jag spelet ett par månader in men spelet hade aldeles för många kritiska buggar som gjorde det till stor del ospelbart, blev fatalist första spelet jag refundade på steam när det systemet kom.

http://steamcharts.com/app/235540 Hyfsade siffror men inga 300k är det inte tal om.

Syftade inte på samtidiga spelare utan totalt. Ska se om jag kan leta upp källan när jag kommer hem från jobbet

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

I vilket universum blev detta skämt till spel lyckat? Inte ens free weekend på steam kunde skaka fram många spelare och själva spelet hade typ tre banor och var repetitiv så in i helvete.

spelet är bland de bästa co-op spelen som har släppts. Det märks att du alldrig spelade alla maps för just mu finns det 22 stycken ich 3 till på väg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@MrAdde

"För AMD anges enbart Radeon R9-serien, vilket motsvarar R9 290 eller R9 390 från bolaget."

R9 finns ju hela vägen från 270, 280 och 290/390. Menar de specifik 290 borde det väl stå det?

Permalänk
Medlem

Jag har blandade känslor kring Vermintide.

Spelet är i grund och botten en L4D-klon men lyckades med att skapa levande stämningsfulla miljöer som var ett nöje att blitza runt igenom med vänner. Snygg grafik, bra animationer och överlag ett väldigt proffsigt gjort spel på det planet.

Tyvärr svek spelet stort på två punkter...

1) Progression. Man spammande samma levels om och om igen i hopp om att få höglevlade items som av slump råkade ha rätt attribut och av rätt typ för den eller de karaktärer man spelade. Man kunde nöta en hel dag utan att få något av värde över huvud taget. Fanns inte mycket av val heller, som exempelvis i Diablo 2 och inga skills heller. Resultatet blev att man slutade bry sig.

2) Spelarbasen dog SNABBT. Hade ett sug att spela för några månader sedan, fredagkväll, kunde inte hitta ett enda game. Lagom trist.

... Jag vet inte, jag bara kände att spelet hade så mycket POTENTIAL men det blev liksom inget av det. Vermintide 2 blir kanske vad Vermintide 1 borde ha varit om man går utifrån vad de nu lovar, vi får se!

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Hade väldigt kul i Vermintide med några kompisar när spelet om ut, spelade ca 40 timmar enligt Steam innan jag la ner.
Spelet är en L4D-klon i annorlunda skin, och jag gillar L4D.

Huvudproblemet (som subruz tar upp ovan) är att progressionen var enformig och mer eller mindre helt RNG-baserad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Jag gillar Vermintide skarpt, spelar fortfarande i omgångar och har inga problem att hitta random spelare.

Sigmars Blessing släpptes redan december -15, efter det kan traits rollas om. Det "enda" som behövs är att lyckas droppa orange vapen av önskat slag, sedan kan det skräddarsys.

Ser fram emot tvåan!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av 20kr:

Känns som det kommer bli en lika stor flopp som 1an, men kul att en hel del av er gillade det.
Atmosfären och miljön verkar det inget fel på, men skulle hellre se en film än 'spela' något så tunt och enformigt.

Haha flopp? Det har sålt över 2 miljoner ex. I vilken värld är det en flopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Technocore:

Haha flopp? Det har sålt över 2 miljoner ex. I vilken värld är det en flopp?

Visst det sålde nog rätt bra, men att rätt och slätt förknippa det med att det är ett bra spel tycker jag är fel.
Ta bara No Mans Sky som exempel.
Detta spel kanske blir vad 1an borde ha varit, hoppas bara att så få som möjligt förbokar så skaparna tvingas släppa bra och färdiga spel för att få in pengar.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Verminite, testade det lite sent, inge singe player läge och gick inte att få tag i folk till startkartorna när inte vänner var online har jag något minne om... tveksam till 2an därför men wh världen är grym så får se.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tenerezza:

Personligen testade jag spelet ett par månader in men spelet hade aldeles för många kritiska buggar som gjorde det till stor del ospelbart, blev fatalist första spelet jag refundade på steam när det systemet kom.

http://steamcharts.com/app/235540 Hyfsade siffror men inga 300k är det inte tal om.

Letade upp artikeln nu! https://www.gamereactor.se/artiklar/534353/Pa+besok+hos+studi...

"Vi hade kanske 300 000 spelare de första dagarna[...]"

Fick för mig att de sa dag ett, men iallafall de första dagarna nådde man 300K

Skrivet av Paddanx:

@MrAdde

"För AMD anges enbart Radeon R9-serien, vilket motsvarar R9 290 eller R9 390 från bolaget."

R9 finns ju hela vägen från 270, 280 och 290/390. Menar de specifik 290 borde det väl stå det?

Vi tänkte att 290/390 rent generellt brukar ligga i samma prestandaklass som ett GTX 970, därav påpekandet

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av 20kr:

Visst det sålde nog rätt bra, men att rätt och slätt förknippa det med att det är ett bra spel tycker jag är fel.
Ta bara No Mans Sky som exempel.
Detta spel kanske blir vad 1an borde ha varit, hoppas bara att så få som möjligt förbokar så skaparna tvingas släppa bra och färdiga spel för att få in pengar.

Nej men du sa att det var en flopp, vilket det uppenbarligen inte har varit.
Steam user reviews ger det 82% över 10000 röstande.
Pc gamer ger det 9/10
http://www.pcgamer.com/warhammer-vermintide-review/

Så nej, jag tror det är din egna uppfattning.

Du kanske inte inser att utvecklingslängden och kvalitén på ett spel är dirrekt beroende av hur mycket pengar som finns i kassan. Det finns inga (indie)spelutvecklare som pressar ut en halvfärdig produkt för att dom vill det. Spelen kommer ut när utveckligspengarna är slut. Det tjänas inga pengar på halvtaskiga produktioner.

Att råda så få som möjligt att inte förboka spel från en indieutvecklare får exakt motsatt effekt av vad du vill uppnå.

Permalänk
Medlem

@Zipparn: Skulle tro att det körs i Autodesk Stingray, precis som första spelet.

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C