Huawei Honor-serien samlingstråd

Permalänk
Huawei

Huawei Honor-serien samlingstråd

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Permalänk
Medlem

Bara en tanke, men skulle det inte vara bättre att ha med "Huawei" i dom 3 nya trådarnas titel för att enklare kunna hitta tråden?

Permalänk
Huawei
Skrivet av MarcusHuddinge:

Bara en tanke, men skulle det inte vara bättre att ha med "Huawei" i dom 3 nya trådarnas titel för att enklare kunna hitta tråden?

Point taken, det är fixat

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Jag har en Huawei Nexus 6P (inte Honor, men ni kanske kan svara) som är inne på reparation. Det har nu gått drygt tre veckor sen jag registrerade mitt ärende, och mobilen är fortfarande i verkstaden. Statusen har varit "väntar på delar" i flera veckor nu.

Hur länge kan jag behöva vänta? Skulle uppskatta om jag fick en lånemobil under tiden dessutom, min reservmobil som jag använt under tiden gav precis upp.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Huawei
Skrivet av Hazelberg:

Snabb fråga. Jag har en Huawei Nexus 6P (inte Honor, men ni kanske kan svara) som är inne på reparation. Det har nu gått drygt tre veckor sen jag registrerade mitt ärende, och mobilen är fortfarande i verkstaden. Statusen har varit "väntar på delar" i flera veckor nu.

Hur länge kan jag behöva vänta? Skulle uppskatta om jag fick en lånemobil under tiden dessutom, min reservmobil som jag använt under tiden gav precis upp.

Hej Hazelberg,

Tyvärr så kan jag inte härifrån se när delar finns i lager hos vår verkstad. För att få uppdaterad status på din reparation så skulle jag rekommendera dig att kontakta Mobylife direkt istället.
Du kan nå Mobylife på nummer: 040430030 alternativt via epost: service@mobylife.se

Jag beklagar att du får vänta på din telefon och det är väldigt tråkigt att din reservtelefon gett upp. Men tyvärr har vi inte någon möjlighet att skicka ut en lånetelefon till dig.

Mvh Christian

Permalänk
Testpilot

Hejsan Huawei!

Har en Honor 8 & därmed 2st frågor gällande den;

  1. När kan vi förvänta oss Android Oreo?

  2. När kommer det "utlovade" officiella stödet för rootning (var en stor anledning att jag köpte den telefonen från början)?

Har försökt följa denna Root-guide på XDA, men jag får helt enkelt inte en kod när jag försöker använda mig utav eran tjänst..

  1. Visit https://www.emui.com/en/plugin.php?id=unlock&mod=detail and either create a new account or login with an existing Huawei account.

  2. In the form displayed after logging in, enter:

  3. Your phone model ("FRD-AL10" for the Honor 8 4 GB Ram / 64 GB Rom // or maybe "FRD-AL00" or "FRD-L09" etc)

  4. Your phone serial number (this can be found in Settings -> About -> Status)

  5. Your phone IMEI1 (this can be found in Settings -> About -> Status)

  6. Your phone product ID (to find this, open the dialler and enter *#*#1357946#*#*)

  7. The captcha code

  8. Press the 'Submit' button.

  9. At this point you will either be provided with a code, or you will receive an error such as 'The Huawei ID used to apply for the unlock code has not been used on the device for more than 14 days.' If you get the error, you will need to use the unofficial method below.

  10. Open a command window on your PC / Mac, which needs to have 'adb' and 'fastboot' installed from the Android SDK.

  11. Enable USB debugging by tapping the build number in Settings -> About 5 times, then going back and selecting the option from the Development menu.

  12. Enable OEM unlock in the Development menu.

  13. Connect your phone to the PC and approve the security prompt on the device screen.

  14. In the command window on your PC / Mac, enter 'adb reboot bootloader' to enter fastboot mode'.

  15. In the command window on your PC / Mac, enter 'fastboot oem unlock [insertnumberhere]', of course using the number provided by the Huawei site.

  16. YOUR PHONE WILL WIPE ITSELF AT THIS POINT!

  17. That's it! You're done!

Dold text

//Yatagarasu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Huawei
Skrivet av Yatagarasu:

Hejsan Huawei!

Har en Honor 8 & därmed 2st frågor gällande den;

  1. När kan vi förvänta oss Android Oreo?

  2. När kommer det "utlovade" officiella stödet för rootning (var en stor anledning att jag köpte den telefonen från början)?

Har försökt följa denna Root-guide på XDA, men jag får helt enkelt inte en kod när jag försöker använda mig utav eran tjänst..

  1. Visit https://www.emui.com/en/plugin.php?id=unlock&mod=detail and either create a new account or login with an existing Huawei account.

  2. In the form displayed after logging in, enter:

  3. Your phone model ("FRD-AL10" for the Honor 8 4 GB Ram / 64 GB Rom // or maybe "FRD-AL00" or "FRD-L09" etc)

  4. Your phone serial number (this can be found in Settings -> About -> Status)

  5. Your phone IMEI1 (this can be found in Settings -> About -> Status)

  6. Your phone product ID (to find this, open the dialler and enter *#*#1357946#*#*)

  7. The captcha code

  8. Press the 'Submit' button.

  9. At this point you will either be provided with a code, or you will receive an error such as 'The Huawei ID used to apply for the unlock code has not been used on the device for more than 14 days.' If you get the error, you will need to use the unofficial method below.

  10. Open a command window on your PC / Mac, which needs to have 'adb' and 'fastboot' installed from the Android SDK.

  11. Enable USB debugging by tapping the build number in Settings -> About 5 times, then going back and selecting the option from the Development menu.

  12. Enable OEM unlock in the Development menu.

  13. Connect your phone to the PC and approve the security prompt on the device screen.

  14. In the command window on your PC / Mac, enter 'adb reboot bootloader' to enter fastboot mode'.

  15. In the command window on your PC / Mac, enter 'fastboot oem unlock [insertnumberhere]', of course using the number provided by the Huawei site.

  16. YOUR PHONE WILL WIPE ITSELF AT THIS POINT!

  17. That's it! You're done!

Dold text

//Yatagarasu

Hej @Yatagarasu

Tyvärr så har vi inte fått något klart besked än om Honor 8 får Android 8 eller inte. Förhoppningsvis så går alla tester igenom så att även vi Honor 8 användare kan få uppdateringen.

När det kommer till rootning så är inte detta något som vi har något officiellt stöd för tyvärr. Vid rootning så försvinner all din garanti och support för enheten så det är absolut inte något som vi rekommenderar att göra.

Om du vill låsa upp din bootloader så kan du skicka ett mail in till vår support med ditt IMEI nummer så kan vi se om det går att få fram en bootloader kod till dig.
Epostformulär till vår supportavdelning hittar du på följande länk:
http://consumer.huawei.com/se/contact-us/

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

När kommer 8.0 oreo till Honor 9?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har en honor 7 och helt plötsligt så har jag att den börjat lägga till nya bilder av sig själv o utan anledning i mappen Tidskriftsupplåsning.
Går det att stänga av detta på nått vis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Huawei
Skrivet av Oliver91:

När kommer 8.0 oreo till Honor 9?

Hej @Oliver91,

Tyvärr så har vi inte någon datum på när den fulla versionen släpps för Honor 9
Vi kommer köra en beta test för Andorid 8 till Honor 9 inom kort där du kan testa på Android 8 om du vill.

Planen är att betan för Honor 9 ska vara igång under December månad om allt går efter planerna.

Mvh Christian

Permalänk
Huawei
Skrivet av nikzn:

Hej. Jag har en honor 7 och helt plötsligt så har jag att den börjat lägga till nya bilder av sig själv o utan anledning i mappen Tidskriftsupplåsning.
Går det att stänga av detta på nått vis?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej @nikzn,
Beklagar det sena svaret.

Tyvärr så går det inte att stänga av den funktionen i Honor 7:an. Det enda jag kan tipsa dig om i fall du vill ha tidskriftupplåsning är att du tar bort de bilder som tillkommit och du inte vill ha.
Bilderna uppdateras till mappen tidskriftupplåsning när telefonen kopplas upp mot WiFi.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej @Oliver91,

Tyvärr så har vi inte någon datum på när den fulla versionen släpps för Honor 9
Vi kommer köra en beta test för Andorid 8 till Honor 9 inom kort där du kan testa på Android 8 om du vill.

Planen är att betan för Honor 9 ska vara igång under December månad om allt går efter planerna.

Mvh Christian

Jaha! hur går man med i beta programmet eller får man det som alternativ genom Hicare när det släpps?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Huawei
Skrivet av Oliver91:

Jaha! hur går man med i beta programmet eller får man det som alternativ genom Hicare när det släpps?

@Oliver91,
Vi kommer gå ut med mer information om detta när vi närmar oss datum för betalanseringen.
Men i korta drag så behöver du ladda ner vår beta-app och ansluta dig som betatestare och därefter så kommer uppdateringen pushas ut till din telefon automatiskt.

Mvh Christian

Permalänk
Skrivet av Huawei:

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

kommer android 8 kommer till honor 8? om det ändå kommer till honor 9 varför inte fixa det på 8 då?

Permalänk
Huawei
Skrivet av daneboi99:

kommer android 8 kommer till honor 8? om det ändå kommer till honor 9 varför inte fixa det på 8 då?

Hej @daneboi99,

Jag önskar verkligen att jag hade ett bättre svar till dig.
Men vi har inte fått någon bekräftelse än på om Honor 8 får Android 8 eller inte.

I dagsläget så koncentrerar vi oss på Honor 9, Mate 9 serien och P10 serien för uppdatering till Oreo.
Vad som sker därefter kan jag tyvärr inte svara på, det beror helt på hur testerna går.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en Honor 8 som jag verkligen älskar men senaste 3 månaderna så har den börjat stänga av sig. Först trodde jag att det berodde på kylan men den borde inte stänga av sig när det är plusgrader ute. Tänkte fråga om det här är ett vanligt problem, täcker garantin något av detta?

Den är 1 år och 3 månader gammal.
Tacksam för svar

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Huawei
Skrivet av m0diii:

Hej!
Jag har en Honor 8 som jag verkligen älskar men senaste 3 månaderna så har den börjat stänga av sig. Först trodde jag att det berodde på kylan men den borde inte stänga av sig när det är plusgrader ute. Tänkte fråga om det här är ett vanligt problem, täcker garantin något av detta?

Den är 1 år och 3 månader gammal.
Tacksam för svar

Hej @m0diii,

Jag får hålla med dig, Honor 8 är en riktigt fin telefon!

Den ska inte stänga av sig själv på det sättet.
Jag skulle i detta fall rekommendera dig att kontakta vår telefonsupport på nummer: 0851255555 för vidare felsökning och eventuell service på telefonen.

Batteriet på Honor 8 följer telefonens garanti så det är 3 års garanti även på batteriet.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara helt klart att Honor 8 kommer att få Oreo-uppdateringen under kvartal 2 2018.
Hurra, detta var ett mycket glädjande besked.
https://www.androidcentral.com/emui-8-honor-7x-honor-8

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Nu verkar det vara helt klart att Honor 8 kommer att få Oreo-uppdateringen under kvartal 2 2018.
Hurra, detta var ett mycket glädjande besked.
https://www.androidcentral.com/emui-8-honor-7x-honor-8

är detta verkligen 100% säkert att honor 8 kommer få det? isåfall när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Nu verkar det vara helt klart att Honor 8 kommer att få Oreo-uppdateringen under kvartal 2 2018.
Hurra, detta var ett mycket glädjande besked.
https://www.androidcentral.com/emui-8-honor-7x-honor-8

Nej det är inte bekräftat.

https://www.gsmarena.com/emui_80_update_rolling_out_for_honor...
"It’s still not clear if the Honor 8 will actually get Oreo (as per the quote from this post) or if it will only get features ported from EMUI 8.0 and stay on Nougat due to supposed hardware and software limitations. We’ve reached out to Honor for clarification and will update this post accordingly."

Det finns ingen bekräftelse för Oreo på Honor8.
Enda som bekräftat i roadmappen är EMUI8. Som dom sagt innan, featuresen kan vi få med EMUI8 men inte Oreo.

Fören det faktiskt bekräftats att OREO kommer att släppas till Honor8 är inget ändrat.
Det som någon skrev att EMUI8 kräver Oreo stämmer inte heller, EMUI är ett interface skin, dom kan enkelt göra ett custom sådant till Honor8 utan att det innebär uppdatering till Oreo.

Får väl se om det kommer riktig information ang det snart eller inte.

Anyway om det faktiskt kommer släppas Oreo så är roadmappen Q2 (Och känner man Honor rätt så slutet av Q2 eller Q3 försening).
Då har jag iaf bytat ut min mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Den här tråden rör specifika frågor för serien oavsett modell.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Hello!

Utan att ha läst igenom tråden så vill jag börja med att säga att min Honor 8 är den bästa telefonen jag någonsin haft. Tack för det!
Mitt abonnemang löper ut i April och jag är sugen på att införskaffa en ny mobil i samma storlek. Vad jag har förstått så kommer det inte släppas en Honor 10?

Kommer det komma en motsvarande modell i samma storlek med bra specifikationer under våren?
Problemet är att hitta en mindre mobil med "topp-prestanda" eller iaf. snudd på.

Bästa hälsningar!

Permalänk
Huawei
Skrivet av Smack Jack:

Hello!

Utan att ha läst igenom tråden så vill jag börja med att säga att min Honor 8 är den bästa telefonen jag någonsin haft. Tack för det!
Mitt abonnemang löper ut i April och jag är sugen på att införskaffa en ny mobil i samma storlek. Vad jag har förstått så kommer det inte släppas en Honor 10?

Kommer det komma en motsvarande modell i samma storlek med bra specifikationer under våren?
Problemet är att hitta en mindre mobil med "topp-prestanda" eller iaf. snudd på.

Bästa hälsningar!

Hejsan! Jag har tyvärr ingen information att de dig angående om när Honor 10 kommer till Sverige. Om jag vore du skulle jag se över en P10 eller P10 plus som er en grym telefon i motsvarande modell och till ett schysst pris! surfa in på https://consumer.huawei.com/se/ så kan du läsa på lite mer om den där.

allt gott!
Madeleine

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hejsan! Jag har tyvärr ingen information att de dig angående om när Honor 10 kommer till Sverige. Om jag vore du skulle jag se över en P10 eller P10 plus som er en grym telefon i motsvarande modell och till ett schysst pris! surfa in på https://consumer.huawei.com/se/ så kan du läsa på lite mer om den där.

allt gott!
Madeleine

Hej Madde!

Stort tack för ditt svar! P10 kan absolut vara en bra kandidat!

Hälsningar, Dennis

Permalänk
Inaktiv

P20 har släpps, Honor 10 har offentliggjorts i Kina och frågan alla ställer sig är om skönheten kommer till sverige? https://www.mobil.se/nyheter/honor-10-har-nu-offentliggjorts-...

Jag själv skulle vilja köpa en P20 standard eller pro med 3,5mm hörluruttag och det närmsta jag ser är honor 10. Angående P20 lite så känns honor 10 bättre.

Permalänk
Inaktiv

10an skulle lanseras globalt idag men jag har inte sett eller hört något alls. Kommer 10an till Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Huawei
Skrivet av anon59807:

10an skulle lanseras globalt idag men jag har inte sett eller hört något alls. Kommer 10an till Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej @anon59807,

Ja Honor 10 kommer till Sverige. Du kan nu förboka den på Netonnet.

Mvh Christian

Permalänk

@Huawei: om man har problem med att en honor 8 tappar motagningen titt som tätt vad kan man göra då?

Permalänk
Huawei
Skrivet av trebrecks:

@Huawei: om man har problem med att en honor 8 tappar motagningen titt som tätt vad kan man göra då?

Hej @trebrecks,

Jag skulle i första hand rekommendera dig att testa med att återställa alla nätverksinställningar under Inställningar --> Avancerade inställningar --> Säkerhetskopiering och återställning --> Nätverksinställningarna har återställts
Starta om telefonen och se om det blir någon skillnad.

Annars kan det vara värt att testa med ett annat SIM kort i telefonen för att börja utesluta saker.

Om felet fortfarande ligger kvar så ring in till vår telefonsupport på nummer: 0851255555 för vidare felsökning innan en eventuell service.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Är det 3 år som gäller på Honor 8, och inkluderas batteriet i det? HiCare anger att min mobil inte är under garanti, köpte min genom Tele2 hösten 2016 om jag minns rätt.
Upplever att batteriet laddar ur väldigt snabbt, trodde det berodde på kyla men verkar inte som det. Den har gjort stora hopp i batterinivå. Kan vara att hoppa från 40-50% till att den stänger av sig (kopplar jag in laddare har den då sagt att den har runt 17% batteri), tappat 1% batteri var 15:e sekund när den gick från 18% till 10%, och idag har den tappat 70% av batteriet på 3 timmar (har visserligen haft mobilen igång mer med högre ljusstyrka idag). Har fabriksåterställt och uppdaterat utan framgång.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD FX-6100 / 4*4 GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC3-12800 / Fractal Design Define R3 / Cooler Master Silent Pro M600 600W / ASUS RADEON HD7770 1GB / Ett antal äldre SATA-diskar.