Permalänk
Medlem

Koppla in 3 skärmar med ett GTX1080Ti

Hur kopplar man på bästa sätt in 3 st gamingskärmar med Gsync och 144 Hz , låt oss anta 3 st Acer XB27HU, till ett GTX1080Ti med tanke på att dom flesta kort bara har 2 DP ut och de flesta gamingskärmar bara tillåter 60 hz på HDMI ingången?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Jo, det är väl det uppenbara men känns lite korkat om övriga tillverkare av 1080Ti helt skippat denna möjlighet, rimligtvis bör det vara bland dessa köpare som sannolikheten för triple setup är som störst. Eller har tåget gått där och alla gått över till ultrawide?

För egen del är inte en enda 34" UW skärm i närheten för det behöv jag har av fönster samtidigt när det gäller icke spelande, samt att de erbjuder för låg uppdateringsfrekvens (för att det ska vara värt nackdelarna att gå ifrån OLED osv)

Edit:
Funderar på om dual 34" UW kan vara något men då hamnar ju kanten lätt i mitten. 3 UW skärmar i bredd tar ju kanske lite väl mkt plats, dessutom lär man ju ändå inte se något utan att föytta på sig

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av improwise:

Jo, det är väl det uppenbara men känns lite korkat om övriga tillverkare av 1080Ti helt skippat denna möjlighet, rimligtvis bör det vara bland dessa köpare som sannolikheten för triple setup är som störst. Eller har tåget gått där och alla gått över till ultrawide?

Ja, det är helt stört att det ens finns 1080 Ti med mindre än tre DP. Men vad ska man göra? Som vi alla vet, och som namnet avslöjar, klarar ju HDMI håådee, så hur skulle någonting kunna vara bättre …

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är det inte typ bara Asus modeller + nån modell av MSI som bara har två dp? Alla andra kort har 3..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, det är helt stört att det ens finns 1080 Ti med mindre än tre DP. Men vad ska man göra? Som vi alla vet, och som namnet avslöjar, klarar ju HDMI håådee, så hur skulle någonting kunna vara bättre …

Jag hörde någon teori om att det handlar om att VR headseten kör HDMI men fortfarnde inte helt övertygad om hur kul det egentligen är i längden.

Sen är det väl så om jag inte missförstått att HDMI 2.0 (som väl är hyfsat standard idag på lite bättre grejer) har samma kapacitet som DP plus att det kan köra över längre avstånd, men vad spelar det för roll om monitortillverkarna ändå cappat HDMI ingångarna på skärmarna. Möjligt att det finns något tekniskt skäl till detta men det är isf mer än jag vet...

Permalänk
Medlem

En prestandalösning är ett kort till varje skärm.

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Medlem

Kanske ska tillägga att min nuvarande gaming-PC eg köpts in primärt för att vara en kraftfull HTPC men kunna pusha spel med bra grafik till 2 TV apparater i olika rum, så dual HDMI är i det fallet bra. Men gissningsvis är det nog få som tycker en 1080Ti känns givet i en HTPC

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av improwise:

Jag hörde någon teori om att det handlar om att VR headseten kör HDMI men fortfarnde inte helt övertygad om hur kul det egentligen är i längden.

Det är säkert därför, men det är ett synnerligen uselt argument för att faktiskt ersätta en av tre DP med en HDMI, då det går utmärkt att omvandla DP till HDMI, men inte tvärtom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers