Permalänk

Bästa gamingskärmen för 4500:-

Tjena!
Har lite disponibel inkomst denna månaden och är i behov av en skärmuppgradering. Så jag undrar vilken skärm ni tycker är bäst om man har max 4500 riksdaler? Enda kravet är att den måste ha 144hz och vara minst 24". Skärmen används mest till spel.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

jag har en sån här och är jättenöjd

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Är ju rätt skaplig rabbat på den just nu.

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Skrivet av redheadSWE:

jag har en sån här och är jättenöjd

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Är ju rätt skaplig rabbat på den just nu.

Ser ju onekligen intressant ut, även om jag missar rean(får inga stålar förrän nästa vecka) Hur skulle du säga svärtan är?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontigrym:

Ser ju onekligen intressant ut, även om jag missar rean(får inga stålar förrän nästa vecka) Hur skulle du säga svärtan är?

Skickades från m.sweclockers.com

tjaa det är väl som vanligt för en TN panel. men snabb det är den och jag märker inte av att svärtan är lite "sämre" när jag spelar, kollar på film eller surfar. Kollade på lite olika reviews innan jag köpte skärmen och många sa att det här var en jättebra TN panel jämfört med andra TN paneler.

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem

kom på en sak... är det det skärmen du vill ha kanske det går att betala via faktura... då köpter du ju nu moch betalar... ja när fakturan kommer

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Skrivet av redheadSWE:

kom på en sak... är det det skärmen du vill ha kanske det går att betala via faktura... då köpter du ju nu moch betalar... ja när fakturan kommer

Smart! Tack som fasen! Får bli beställning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med den budgeten skulle jag kollat på skärm med freesync eller G-Sync! Har inte tid att leta upp bildskärmar just nu tyvärr!

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Skrivet av falconr:

Med den budgeten skulle jag kollat på skärm med freesync eller G-Sync! Har inte tid att leta upp bildskärmar just nu tyvärr!

Jo men skärmen som de talar om, AOC AG271QX Agon, har just Freesync.
Det är rätt många skärmar som har det nu mer.
Man tycker det borde ge AMD en skjuts i grafikkortsförsäljningen, men ställer mig tvivlande till att det gjort någon större skillnad.
Folk ska ha Nvidia helt enkelt.

Tittade på Prisjakt och av 3072 stycken skärmar så har 208 Freesync, 50 G-sync och 3 Freesync 2.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har den skärmen hemma sen några dar och den åker tillbaka. Hyllad tnpanel i all ära men det är fortfarande massor med colorshift vid vanligt användande. Sitter jag och surfar så blir vit bakgrund gult mot kanterna.
Är ju en tradeoff man gör med tn men jag vänjer mig inte. Mitt periferiseende säger åt min hjärna att nåt händer på kanten av skärmen hela tiden.
Annars en trevlig skärm för 3490kr om man kan leva med betraktningsvinklar a 3 grader.

Ska tilläggas att man inte stör sig på dom vid spelande bara vid statiska färger (webbsidor/dokument).

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

@Mikaelmannen:
Hur nära sitter du skulle du säga?
Alltså huvud till skärm.

Att vitt blev guldassigt vid ganska lite vinkel har jag upplevt på en Asus PG279, alltså IPS-panel.
Mycket saker av tveksam kvalité som tillverkas.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Sitter jag och surfar så blir vit bakgrund gult mot kanterna.

Vafan, så TN paneler idag är alltså sämre än vad de var för typ 10 år sedan? Min nuvarande håller nämligen måttet. Har kikat på just 27 tummarn då den har 1440p samt 144hz.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Sitter på en armlängd ungefär då jag spelar lite mer vid film. Flyttat bak den nån decimeter ytterligare och blev bättre men inte bra.
Om man upplever samma på en ips lär det vara av annan anledning då denna är bra om jag flyttar huvudet rakt framför det gula. Så ett viewangle problem.

Men håller med om att skärmarna 6-12k har en jävla massa problem med tanke på priset. Denna var lite mer budget så trodde jag skulle vänja mig vid tn problemen men icke. För 7k anser jag att man ska inte behöva kompromissa :/.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.