Radio- och TV-avgiften ersätts av skatt på strax över 100 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte ens i Schweiz så går alla förslag till folkomröstning. Om man skulle gå ut och rösta på varenda liknande förslag så skulle man inte ha tid att jobba eftersom riksdagen för fram liknande motioner tre-fyra gånger om dagen.

Om du inte ar tänkt på det så är du skyldig att veta vad som beslutats i riksdagen. Så när du ändå måste förstå innehållet så är det inget större jobb att rösta för eller emot saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du missförstod min kommentar. Bland dessa sex miljoner väljare så finns det säkert minst en miljon olika åsikter om vad detta inflytande skall leda till. I slutändan blir det bara en soppa.. om något görs alls. I mångt och mycket så går det helt enkelt inte praktiskt att alla som betalar skatt ska kunna bestämma exakt var allt går eller få inflytande i allt det läggs på. Det är därför man får indirekt inflytande genom valen. Det är enklare att styra på det sättet.

Ditt inflytande i valen är att du kan välja parti.
Sen vad respektive parti gör är det ingen som vet i förväg. Det blir en överraskning.
Ofta är de olika partierna genom konkurrensbegränsning lika så det spelar många gånger ingen roll vilket parti man väljer. Väljer du för tokigt kan det bli rättat i rösträkningen. Varje år så försvinner det ett antal poströster (de fel man erkänner). Så det nuvarande röstsystemet är osäkert. Internetröstning är också osäkert men mycket enklare. Det skulle medföra att man får en demokrati i landet, man kan rösta på alla eller valda förslag. Tror inte att politikerna är beredda att släppa makten ännu.

Så hade viljan till demokratisering funnits hade vi kunnat rösta i frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte ens i Schweiz så går alla förslag till folkomröstning.

Fast det var ju det jag skrev. Att de har kommit längst i den riktningen.

Skrivet av Xinpei:

Om man skulle gå ut och rösta på varenda liknande förslag så skulle man inte ha tid att jobba eftersom riksdagen för fram liknande motioner tre-fyra gånger om dagen.

Redan i dagsläget är det så att inte alla som har rösträtt, röstar. Det finns inget som säger att hela befolkningen måste rösta var gång det är röstning på gång. I frågor där man helt enkelt inte bryr sig, skiter man i att rösta, och det hade gått utmärkt att införa ett system som det direktdemokrati förespråkar, där man ger andra rösträtt i de frågor där man anser att de har en åsikt man står för, och kan när som helst ta tillbaka den rösträtten. Är det perfekt? Absolut inte, men det är bättre än vad vi har i dag. I takt med att vi behöver arbeta allt mindre, kommer fler ha tid att sätta sig in i politiska frågor, vilket gör det än mer aktuellt. Och vi är på väg mot en framtid där fler och fler helt enkelt inte arbetar.

Skrivet av xet666:

Många skriker sig hesa om att SVT är en vänsterextrem propagandamaskin, samtidigt säger många att man aldrig tittar på SVT eller att man inte äger en TV. Hur fan vet ni då vad som visas på SVT:s kanaler och hur dessa programmen är vinklade? Är det möjligen en föråldrad syn som ni har om SVT eftersom ni omöjligen kan ha sett vad som har sänts?

Jag vet inte hur du fungerar, men de flesta av oss är inte rädda för att lämna det egna hemmet, och det händer ibland, någon enstaka gång, med långa mellanrum, att man hamnar någonstans där, hör och häpna, någon annan, ställt en TV. Jag vet, det är farligt att gå hemifrån, men sådana är en del av oss. Vi lever livet på knivseggen, tar risker och har oss.

Skrivet av xet666:

Varje gång det skedde en prishöjning så skrek folk sig hesa om att avgiften borde dras på skatten istället, när nu så sker så är det oxå fel!

Rätt säker på att det inte är samma folk. Jag, exempelvis, har alltid varit för att man drar det på skatten. Mitt problem är i stället att man effektivt vill ha till en rätt stor, höjning. Nu verkar det som om man siktar på att införa det nya systemet med ungefär samma finnansiering som tidigare, till skillnad från tidigare "förslag" men jag är inte ett dugg förvånad om man börjar pumpa upp avgiften år efter år tills man når de 2-3kkr:- / beskattningsbar inkomst som man tidigare pratat om.

Skrivet av xet666:

Den som vill att SVT skall kommersialiseras och bli en reklambaserad kanal måste ställa sig frågan om det verkligen ger ett mer opartiskt/neutralt medieklimat eller om det blir allt mer partiska program att titta på?

Vem bryr sig? Om kommersiella aktörer vill vara partiska, låt dem. Bryt ut underhållningsbiten ur SVT, SR, och UR, och lägg det i ett vinstdrivande företag, och låt dem bestämma hur de ska finansiera sin verksamhet. (prenumerationstjänst som alla andra betalkanaler, eller reklamfinansierat, kanske både och, som så många... Deras problem) Lägg de faktiska PS delarna i ett annat bolag, och finansiera det med pengarna som drivs in från befolkningen, exempelvis via skattsedeln. Det blir ren samhällsinformation, och nyheter. Det skulle kosta en bråkdel av vad det gör i dag. Tror få hade bråkat om man försökt lägga en PS avgift på skattsedeln, om avgiften var 100:- /år.

Skrivet av abki:

Tror inte att politikerna är beredda att släppa makten ännu.

Det kommer de etablerade politikerna aldrig bli. Att ändra på det nuvarande systemet skulle innebära att de var tvungna att skaffa sig ett riktigt jobb. Se på "den enkla svetsaren". Han var så undermålig som svetsare att han fick bli fack-nisse, och som arbetare hade han då aldrig överlevt. Det är ju skönt att han lyckades klämma ur sig att han åtminstone kan läsa, för när man ser hur han står och fumlar och svamlar med jämna mellanrum på någon presskonferens, tvivlar man på även det...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Eftersom detta blir en obligatorisk skatt så vill jag ha rösträtt vad gäller program och programledare. Jag vill t.ex. inte betala för melodifestivalen eller sport eller att vänsterpacket ska kunna fortsätta hjärntvätta det svenska folket med sina lögner så som att mångfald är något bra och att personer som har fler än ett kön är normala.

Permalänk
Avstängd

Tycker att man borde kunna välja vart pengarna ska gå. Jag hade gärna sett att radio får en slant, men TV kanalerna som skapas med dessa resurser är inte värda en krona i nuvarande vänstervridna version. Titta bara på alla diverse diskussioner som dom sänder... Det är så att man blir mörkrädd när man tittat 5 minuter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av reza666:

@xet666:
Du MÅSTE inte acceptera något. Men tack vare personer som du (som drar ner byxorna) så blir det så i alla fall. Och nej 100kr i månaden är inte shit samma. Det så man tappar makten, lite åt gången så tar staten mer av dina pengar.
Som något sa allt handlar om miljö, terroris, pedofiler och jag vill tillägga feminism.

Vi lever i ett kommunistiskt land vare sig du fattar det eller inte.

Sverige har alltså blivit ett kommunistiskt land, nu kommer du med en helt ny information till hela omvärlden! Det är ju fantastiskt hur du lyckas bunta ihop Sverige med länder som Nordkorea, Kuba, Vietnam, Kina och Laos som omvärlden rankar som kommunistiska länder. Tänk att kunskapsnivån i detta landet är så låg, lär dom inte ut någonting i skolan längre?

Om jag inte accepterar att betala den skatt som jag enligt lag är skyldig att betala så riskerar jag att få fängelse (i värsta fall), så jo jag MÅSTE acceptera att betala skatten vare sig jag vill eller inte. Däremot kan jag välja att rösta på ett parti i ett demokratiskt val som har mina värderingar och som vill sänka skatten om jag så önskar. Om staten nu tar lite mer av mina pengar hela tiden för att få mer makt, hur kom det då sig att vi fick sänkt skatt under Alliansregeringen? Fick vi mer eller mindre makt då och var vi ett kommunistiskt land även då eller gäller det bara när S styr landet?

Jag ser fram emot att få ett svar ifrån dig, detta är ju riktigt spännande! Jag får lära mig så mycket nytt här inne.

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-: "Jag vet inte hur du fungerar, men de flesta av oss är inte rädda för att lämna det egna hemmet, och det händer ibland, någon enstaka gång, med långa mellanrum, att man hamnar någonstans där, hör och häpna, någon annan, ställt en TV. Jag vet, det är farligt att gå hemifrån, men sådana är en del av oss. Vi lever livet på knivseggen, tar risker och har oss."

Hahaha jag visste att jag skulle få det svaret av någon här inne, det var ett öppet mål att sparka in i så jag får ta det.

"Rätt säker på att det inte är samma folk. Jag, exempelvis, har alltid varit för att man drar det på skatten. Mitt problem är i stället att man effektivt vill ha till en rätt stor, höjning. Nu verkar det som om man siktar på att införa det nya systemet med ungefär samma finnansiering som tidigare, till skillnad från tidigare "förslag" men jag är inte ett dugg förvånad om man börjar pumpa upp avgiften år efter år tills man når de 2-3kkr:- / beskattningsbar inkomst som man tidigare pratat om."

Min poäng är dock den att hur man än gör så kommer folk att bli arga. Jag personligen som bor ensam just nu är vinnare på det här förslaget, jag får en sänkning på drygt 1000 spänn om året. Den stora förloraren är ju familjer med vuxna barn som fortfarande bor hemma och som arbetar. Vi vet dock inte hur det slutgiltiga förslaget kommer att se ut, det kan komma att justeras en del... jag väntar med att måla fan på väggen innan man vet med säkerhet hur det kommer att bli.

"Vem bryr sig? Om kommersiella aktörer vill vara partiska, låt dem. Bryt ut underhållningsbiten ur SVT, SR, och UR, och lägg det i ett vinstdrivande företag, och låt dem bestämma hur de ska finansiera sin verksamhet. (prenumerationstjänst som alla andra betalkanaler, eller reklamfinansierat, kanske både och, som så många... Deras problem) Lägg de faktiska PS delarna i ett annat bolag, och finansiera det med pengarna som drivs in från befolkningen, exempelvis via skattsedeln. Det blir ren samhällsinformation, och nyheter. Det skulle kosta en bråkdel av vad det gör i dag. Tror få hade bråkat om man försökt lägga en PS avgift på skattsedeln, om avgiften var 100:- /år."

Det blir ju dock väldigt svårt att bedriva en nyhetsredaktion värd namnet för så lite pengar, för att inte tala om vad teknikutvecklingen kostar. Jag förstår dock vad du menar och kan till en viss del hålla med dig. Frågan är om någon överhuvudtaget skulle titta på SVT:s kanal med ett så smalt utbud? Risken blir då att många anser att man lika gärna kan lägga ner kanalen helt då.... jag vet inte, jag är kluven i denna frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xet666:

Hahaha jag visste att jag skulle få det svaret av någon här inne, det var ett öppet mål att sparka in i så jag får ta det.

;- )

Skrivet av xet666:

Min poäng är dock den att hur man än gör så kommer folk att bli arga. Jag personligen som bor ensam just nu är vinnare på det här förslaget, jag får en sänkning på drygt 1000 spänn om året. Den stora förloraren är ju familjer med vuxna barn som fortfarande bor hemma och som arbetar. Vi vet dock inte hur det slutgiltiga förslaget kommer att se ut, det kan komma att justeras en del... jag väntar med att måla fan på väggen innan man vet med säkerhet hur det kommer att bli.

Jag har det än bättre, fast, på "dåliga grunder" Min pension är i dagsläget, så vitt jag förstår, sådan att jag hamnar under minimi cut-off gränsen, så jag slipper troligtvis betala helt och hållet. Så som jag skrev tidigare, om 20 år kan jag skaffa TV...

Skrivet av xet666:

Det blir ju dock väldigt svårt att bedriva en nyhetsredaktion värd namnet för så lite pengar, för att inte tala om vad teknikutvecklingen kostar. Jag förstår dock vad du menar och kan till en viss del hålla med dig. Frågan är om någon överhuvudtaget skulle titta på SVT:s kanal med ett så smalt utbud? Risken blir då att många anser att man lika gärna kan lägga ner kanalen helt då.... jag vet inte, jag är kluven i denna frågan.

Fast det är ju inte "lite" pengar. Jag har inte stenkoll, men vi är uppskattningsvis runt 10 miljoner svenskar i dag? Alla med beskattningsbar inkomst får betala hundringen, bara för att vi ska slippa spekulera i vem som har vilken inkomst osv. Det blir nästan en miljard. Säg 900.000.000, så har vi räknat bort åtminstone några, av alla barn. Jag är inte säker på om jag tycker att SVT SR och UR, behöver fullt så många kanaler att publicera sitt material igenom, om de slopar allt underhållningsmaterial, och bara kör samhällsinformation & nyheter. Så rent spontant tror jag nog det hade funnits pengar till det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hoppas P3's spellista blir mer än 10 låtar Nu när de får en budget på flera 100% mer. Pengarna går väl till att hyra in B-kändisar som radiopratare. Tror Oscar Zia fick 3 till 4 tusen per avsnitt av Relationsradion på P3 för 1-2 timmars skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Ditt inflytande i valen är att du kan välja parti.
Sen vad respektive parti gör är det ingen som vet i förväg. Det blir en överraskning.
Ofta är de olika partierna genom konkurrensbegränsning lika så det spelar många gånger ingen roll vilket parti man väljer. Väljer du för tokigt kan det bli rättat i rösträkningen. Varje år så försvinner det ett antal poströster (de fel man erkänner). Så det nuvarande röstsystemet är osäkert. Internetröstning är också osäkert men mycket enklare. Det skulle medföra att man får en demokrati i landet, man kan rösta på alla eller valda förslag. Tror inte att politikerna är beredda att släppa makten ännu.

Så hade viljan till demokratisering funnits hade vi kunnat rösta i frågan.

Korrekt. Därav indirekt inflytande genom representativitet. Sedan om man bara röstar i de val man själv anser är viktiga så är det bara slöseri med direkt demokrati.. för att inte snacka om den administrativa del som krävs för en direkt demokrati. Det finns en orsak varför få länder har direkt demokrati.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Korrekt. Därav indirekt inflytande genom representativitet. Sedan om man bara röstar i de val man själv anser är viktiga så är det bara slöseri med direkt demokrati.. för att inte snacka om den administrativa del som krävs för en direkt demokrati. Det finns en orsak varför få länder har direkt demokrati.

Om man vill ha det krångligt så blir det aldrig demokrati i det här landet. Blir inte så mycket annat heller om man alltid ska göra det extra svårt.
Annars finns möjligheten att ha valen på internet. Det blir en del jobb i början men sen är det enkelt att rösta på de olika förslag som kommer. Om man inte röstar är det som idag både i allmänna val och i riksdagskammaren, alla bryr sig av olika orsaker inte om att rösta.
Orsaken till at få länder har demokrati beror i huvudsak på att det inte har varit så lätt att genomföra en röstning. Det problemet försvinner mer och mer idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Om man vill ha det krångligt så blir det aldrig demokrati i det här landet. Blir inte så mycket annat heller om man alltid ska göra det extra svårt.
Annars finns möjligheten att ha valen på internet. Det blir en del jobb i början men sen är det enkelt att rösta på de olika förslag som kommer. Om man inte röstar är det som idag både i allmänna val och i riksdagskammaren, alla bryr sig av olika orsaker inte om att rösta.
Orsaken till at få länder har demokrati beror i huvudsak på att det inte har varit så lätt att genomföra en röstning. Det problemet försvinner mer och mer idag.

Demokrati finns absolut i detta land. Inte direkt demokrati men det var inte heller den ursprungliga "demokratin" eftersom man var tvungen att äga land för att få rösta. Sedan har du rätt att många hinder sakta men säkert försvinner när det kommer till röstning med internet. Problemet är att det fortfarande krävs att folk kontrollräknar röster och håller igång system. Dessutom så blir riksdagen mindre effektiv eftersom man måste invänta folkets röster vid varje beslut de tagit... vilket skulle leda till att nödvändiga reformer kan bli extremt lidande.

Skrivet av -=Mr_B=-:

;- )

Jag har det än bättre, fast, på "dåliga grunder" Min pension är i dagsläget, så vitt jag förstår, sådan att jag hamnar under minimi cut-off gränsen, så jag slipper troligtvis betala helt och hållet. Så som jag skrev tidigare, om 20 år kan jag skaffa TV...

Fast det är ju inte "lite" pengar. Jag har inte stenkoll, men vi är uppskattningsvis runt 10 miljoner svenskar i dag? Alla med beskattningsbar inkomst får betala hundringen, bara för att vi ska slippa spekulera i vem som har vilken inkomst osv. Det blir nästan en miljard. Säg 900.000.000, så har vi räknat bort åtminstone några, av alla barn. Jag är inte säker på om jag tycker att SVT SR och UR, behöver fullt så många kanaler att publicera sitt material igenom, om de slopar allt underhållningsmaterial, och bara kör samhällsinformation & nyheter. Så rent spontant tror jag nog det hade funnits pengar till det.

Det finns fler än 900 000 barn i detta land. Man brukar beräkna att antal röstberättigade uppgår till 6 av 10 miljoner. Majoriteten av dessa är omyndiga. Sedan jobbar inte alla dessa sex miljoner heller. Sysselsättningen idag uppgår till närmare 4,8 miljoner människor 2016 (SCB). https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Sysselsattnin...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det finns fler än 900 000 barn i detta land. Man brukar beräkna att antal röstberättigade uppgår till 6 av 10 miljoner. Majoriteten av dessa är omyndiga. Sedan jobbar inte alla dessa sex miljoner heller. Sysselsättningen idag uppgår till närmare 4,8 miljoner människor 2016 (SCB). https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Sysselsattnin...

Fast nu är varken myndig, eller jobb ett krav för beskattningsbar inkomst...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast nu är varken myndig, eller jobb ett krav för beskattningsbar inkomst...

Korrekt men det är andra faktorer som faktiskt spelar in också. Det faktum att många arbeten kräver en gymnasieutbildning är en sådan t.ex som förhindrar omyndiga att få en beskattningsbar inkomst.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel är det 13 år som gäller för att dela ut reklam & tidningar i folks brevlådor.
Reklam är slavarbete, och når knappt upp i beskattningsbar inkomst, men tidningar är helt ok, allt från ett par tusen till lågt femsiffrigt.
Rätt säker på att inte alla 13'åringar delar ut tidningar för 10kkr i månaden, men i alla fall.

Även om siffran "bara" är någonstans i mellan 600 miljoner, och de 900, så är jag rätt säker på att man klarat av att finansiera nyheterna.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Demokrati finns absolut i detta land. Inte direkt demokrati men det var inte heller den ursprungliga "demokratin" eftersom man var tvungen att äga land för att få rösta. Sedan har du rätt att många hinder sakta men säkert försvinner när det kommer till röstning med internet. Problemet är att det fortfarande krävs att folk kontrollräknar röster och håller igång system. Dessutom så blir riksdagen mindre effektiv eftersom man måste invänta folkets röster vid varje beslut de tagit... vilket skulle leda till att nödvändiga reformer kan bli extremt lidande.

Jo vi har patridemokrati. Vi har ett antal olika namn att välja på. Sen så samarbetar många av partierna med varandra för att ha en gemensam lösning så i realiteten har vi inte så mycket att välja mellan.

Om riksdagen blir mindre effektiv vet jag inte. Deras utredningar tar i allmänhet flera år, att då kanske vänta 1-2 månader på att få igenom en röstning är en försumbar tid i förhållande till den kvalitetsförbättring som skulle bli på besluten. De skulle säkerligen få göra om förslagen lite då och då innan utredarna lärt sig, det är här den stora skillnaden kan bli. Men vi skulle få göra de saker som befolkningen vill och inte partierna, det skiljer en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Jo vi har patridemokrati. Vi har ett antal olika namn att välja på. Sen så samarbetar många av partierna med varandra för att ha en gemensam lösning så i realiteten har vi inte så mycket att välja mellan.

Om riksdagen blir mindre effektiv vet jag inte. Deras utredningar tar i allmänhet flera år, att då kanske vänta 1-2 månader på att få igenom en röstning är en försumbar tid i förhållande till den kvalitetsförbättring som skulle bli på besluten. De skulle säkerligen få göra om förslagen lite då och då innan utredarna lärt sig, det är här den stora skillnaden kan bli. Men vi skulle få göra de saker som befolkningen vill och inte partierna, det skiljer en del.

Inte riktigt. Partierna samarbetar ja men det görs inte över att båda accepterar en lösning utan det är en förhandling. Iallafall inte så länge som det inte finns en majoritet i riksdagen. Direkt demokrati skulle inte förbättra tiden att få igenom ett lagförslag eftersom samma procedur måste gås igenom med kontrollgrupper, juridiska djupdykningar och omröstningar i riksdagen innan det ens når ut till folkomröstning. Det är här den största tiden går åt.. Det kan ta över ett år i bollande mellan kontrollgrupper innan lagen röstas igenom. Har ytterst svårt att se att detta skulle gå att kringgå med direkt demokrati.. om man nu inte slopar kontrollgrupperna men då skulle vad som helst kunna gå igenom bara för att massan inte är insatta i ämnet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Har ytterst svårt att se att detta skulle gå att kringgå med direkt demokrati.. om man nu inte slopar kontrollgrupperna men då skulle vad som helst kunna gå igenom bara för att massan inte är insatta i ämnet.

Som jag förstod hans svar så menade han på att 1-2 månader till, ovanpå den redan långa processen, inte spelar någon större roll.

Personligen förstår jag inte varför det skulle ta "den stora massan" så mycket längre tid att läsa in sig i materialet än vad det tar politikerna, så jag tror inte direkt demokratiska processer hade tillfört någon fördröjning.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.