Permalänk
Avstängd

Usla fötter på dagens tv apparater...

För 4-5 år sedan då jag köpte tv fanns det en rejäl fot under.. numera verkar alla tv så rangliga.. även dyra modeller över 10.000kr .. nån som vet en tv för max 10 papp som står stadigt?helst 55" Har en 2åring hemma o är inte så glad i väggfästen då jag ibland vill kunna vrida tvn

Permalänk
Medlem

@Moltasman: Köp väggfäste med ledad arm då?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Skulle också säga ledad arm. Du får aldrig en platt-tv som står 2-åringsstabil på fot Tyngdpunkten är på lite fel ställe om man går upp i storlek.
Men... min samsung ks7005 hade förvånadsvärt stabila fötter.
http://images.samsung.com/is/image/samsung/se-suhd-ks7005-ue5... Dom är bredare än dom ser ut.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jg har funderat på detta också, det är synd att dom är så designkåta att dom inte hade kunnat sätta en ”ögla” i överkant baksida där man kunnat fästa en diskret vajer i väggen...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moltasman:

För 4-5 år sedan då jag köpte tv fanns det en rejäl fot under.. numera verkar alla tv så rangliga.. även dyra modeller över 10.000kr .. nån som vet en tv för max 10 papp som står stadigt?helst 55" Har en 2åring hemma o är inte så glad i väggfästen då jag ibland vill kunna vrida tvn

Det är samma sak som att be om något trucksäkert när man jobbar inom industrin, det går inte.😀
Både en truck och ett barn kan få sönder även saker man trodde inte gick att ha sönder, så är det bara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Mattecoach

Fäst en ögla något i bakkant på TVn, t.ex. med dubbelfätande tejp, och sätt en vajer i denna som du fäster i väggen. Så länge du har lite tillgodo på vajern kan du ju vrida TVn, och det förhindrar att den ramlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Fäst en ögla något i bakkant på TVn, t.ex. med dubbelfätande tejp, och sätt en vajer i denna som du fäster i väggen. Så länge du har lite tillgodo på vajern kan du ju vrida TVn, och det förhindrar att den ramlar.

Kan ju sätta fast ett VESA fäste på baksidan o dra en ful liten vajer till väggen därifrån också. Då lär den till och med vara tvååringsstabil.