Permalänk

Hjälp, nästan klar med datorn

Har nästan byggt klar datorn, men nu har jag fastnat. Har massa extra kablar. Är säker att 2 av dom ska jag sätta i dock. En är 4 twisted pair kablar som hör ihop. Den andra sitter fast i Power supply och det är 2 kablar som sitter ihop. En med 6 hål den andra 2.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

@Lamposksk:

Ett tips att ta kort och lägga upp via : https://imgur.com/upload så folk kan besvara din fråga lite bättre.

Permalänk
Medlem

Låter som PCI-E kabeln, ska anslutas i grafikkortet. Sitter något där i nuläget?

Permalänk
Skrivet av zexz:

Låter som PCI-E kabeln, ska anslutas i grafikkortet. Sitter något där i nuläget?

Tack, satt i den. Funkar fortfarande inte dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hardy:

@Lamposksk:

Ett tips att ta kort och lägga upp via : https://imgur.com/upload så folk kan besvara din fråga lite bättre.

Imgur.com/a/39LSI

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamposksk:

Imgur.com/a/39LSI

Skickades från m.sweclockers.com

Ström till CPUn saknas. Till vänster ovanför CPU.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Ström till CPUn saknas. Till vänster ovanför CPU.

Har strömkabeln där uppe, syns inte på bilden. En svart kabel breve den största kabeln som inte sitter hårt alls. Ska den vara så? Får inte dit den alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamposksk:

Har strömkabeln där uppe, syns inte på bilden. En svart kabel breve den största kabeln som inte sitter hårt alls. Ska den vara så? Får inte dit den alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte vad du menar. Det är väldigt svårt att se på bilden, men jag tycker att det ser ut som att CPU-ström saknas.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag förstår inte vad du menar. Det är väldigt svårt att se på bilden, men jag tycker att det ser ut som att CPU-ström saknas.

Imgur.com/a/RNsmQ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lamposksk:

Har strömkabeln där uppe, syns inte på bilden. En svart kabel breve den största kabeln som inte sitter hårt alls. Ska den vara så? Får inte dit den alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta bättre bild, så man ser bredvid cpu:n bättre och ja den ska sitta så spärren går i.

EDIT du fixa bild. kolla så kontakten sitter i botten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Du har inte kopplat in kablarna från chassit som ska gå till moderkortet. 5-6 små kontakter

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag förstår inte vad du menar. Det är väldigt svårt att se på bilden, men jag tycker att det ser ut som att CPU-ström saknas.

Imgur.com/a/IPRBp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

senaste länken funkar inte

Permalänk
Skrivet av Bergling90:

senaste länken funkar inte

https://imgur.com/a/aZSZj

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Jag förstår inte vad du menar. Det är väldigt svårt att se på bilden, men jag tycker att det ser ut som att CPU-ström saknas.

Byggde tillbaka allt o nu funkar det inte heller. ... Vart ska twisted skiten sitta? COM?TPM?USB_2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Broken-arrow: Update: Det krånglade så mycket så jag sket i det, byggde tillbaka alla delar o det funkade inte då heller. Testade justera en sak så funkade det.

En fråga bara, första gången jag starta den stoppade den efter 10 sek, sen andra gången nu så går den normalt verkar det som. Vad kan det bero på?

Permalänk
Skrivet av Lamposksk:

@Broken-arrow: Update: Det krånglade så mycket så jag sket i det, byggde tillbaka alla delar o det funkade inte då heller. Testade justera en sak så funkade det.

En fråga bara, första gången jag starta den stoppade den efter 10 sek, sen andra gången nu så går den normalt verkar det som. Vad kan det bero på?

Beror på vad du pilla på för att få det fungera.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar