Middle-Earth: Shadow of War prestandatestas på Xbox One X och Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Jag skulle aldrig ha gissat på att det där var ett spel från 2017.

Samma på PC. Känns som att spelet fått sig en nedgardering från Shadow of Mordor till Shadow of War.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Lockar inte att köpa tillbaka sig in i consolevärlden igen.. 30fps.. Kör hellre hdmi sladd från datorn till tv och Microsoft elite handkontroll om man vill slappspela i soffan

Skickades från m.sweclockers.com

Eller en steam link till TV'n? Kostade 250kr inkusive frakt från steam i fredags

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

@WoG: Funkar de verkligen bra ? Bara med spel från steam eller? Typ diablo från battlenet kommer inte gå t.ex.. ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@WoG: Funkar de verkligen bra ? Bara med spel från steam eller? Typ diablo från battlenet kommer inte gå t.ex.. ?

Jag har precis beställt min så har ingen egen erfarenhet, men av vad jag läst så går det att spela alla spel man kan starta via steam. Dvs spel där du kan peka direkt till exe-filen och starta, vilket bör gå med Diablo o andra Battlenet-spel, vet att det fungerar med Origin-spel iaf. Kräver ju dock att du har klienten igång och inloggad i bakgrunden (origin, battlenet osv).

Edit: verkar funka
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/212cyj/how_to_play_d...

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag har precis beställt min så har ingen egen erfarenhet, men av vad jag läst så går det att spela alla spel man kan starta via steam. Dvs spel där du kan peka direkt till exe-filen och starta, vilket bör gå med Diablo o andra Battlenet-spel, vet att det fungerar med Origin-spel iaf. Kräver ju dock att du har klienten igång och inloggad i bakgrunden (origin, battlenet osv).

Edit: verkar funka
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/212cyj/how_to_play_d...

Det funkar skitbra! Du kan exita steams 'full screen mode' och komma till skrivbordet för att se film eller göra vad du vill.
Däremot har jag ersatt min annars förträffliga steamlink med en HTPC med en i5a och ett GTX1050Ti, får bättre bild och funktionalitet. Men för vad steamlinken kostar är den klockren! Har inte känt något input lag men däremot har man ibland sett kompressionen i bilden.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Det funkar skitbra! Du kan exita steams 'full screen mode' och komma till skrivbordet för att se film eller göra vad du vill.
Däremot har jag ersatt min annars förträffliga steamlink med en HTPC med en i5a och ett GTX1050Ti, får bättre bild och funktionalitet. Men för vad steamlinken kostar är den klockren! Har inte känt något input lag men däremot har man ibland sett kompressionen i bilden.

Misstänker att det kan bli svårt att få med sig hela paketet särskilt om det är 4k man ska Gama u och lite nice grafikinställningar.. Är nog ändå hdmi som gäller för den kräsne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Misstänker att det kan bli svårt att få med sig hela paketet särskilt om det är 4k man ska Gama u och lite nice grafikinställningar.. Är nog ändå hdmi som gäller för den kräsne

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, men smidigheten är svårslagen om man bara vill ha en gamingdator och inte vill dra långa HDMI plus USB-skarva över halva huset. Inte säkert alla har råd med en i7a med GTX1080 till vardagsrummet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jag tycker allt att man vänjer sig efter ett tag, men visst känns det hopplöst i början när man på konsol går från ett förstapersonspel som kör i 60 bilder per sekund (exempelvis Overwatch) och ändrar till ett som går i 30 bilder per sekund (exempelvis Destiny).

Tycker också att man (jag) vänjer sig vid att spela förstapersonspel (och tredjeperson för den delen) på konsol med handkontroll, men visst är det snäppet bättre med mus och tangentbord, framförallt när man spelar förstapersonspel.

60? Vi snackar ju 100+ här. Även 60FPS är påträngande illa i mitt tycke.

Sent svar, men bättre sent än aldrig.

Spelar ingen roll om det är första eller tredje-person. 60 FPS är även det för lågt i mitt tycke. Nu är det många spel jag inte når 144 på precis. Men jag sänker hellre grafiken på spel som The Witcher 3 och liknande för att få närmare 100+ FPS än att spela med högre grafik i 60~.

30 FPS för mig är helt ospelbart och totalt oacceptabelt. Nu har jag nött igenom det mesta på Breath of the wild på Switch, men även där känner jag detsamma. Prestandan är oacceptabel.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Skrivet av hockexx:

60? Vi snackar ju 100+ här. Även 60FPS är påträngande illa i mitt tycke.

Sent svar, men bättre sent än aldrig.

Spelar ingen roll om det är första eller tredje-person. 60 FPS är även det för lågt i mitt tycke. Nu är det många spel jag inte når 144 på precis. Men jag sänker hellre grafiken på spel som The Witcher 3 och liknande för att få närmare 100+ FPS än att spela med högre grafik i 60~.

30 FPS för mig är helt ospelbart och totalt oacceptabelt. Nu har jag nött igenom det mesta på Breath of the wild på Switch, men även där känner jag detsamma. Prestandan är oacceptabel.

Vi får konstatera att du har högra krav helt enkelt.

Men som sagt, jag har aldrig testat spel på en skärm med mer än 60 Hz uppdateringsfrekvens. Kan tänka mig att om man vänjer sig vid det så blir även 60 bilder per sekund lågt. Men jag som inte vet bättre tycke 60 bilder per sekund är trevligt och ser helst inte att uppdateringsfrekvensen går under det. Om man önskar att den aldrig ska gå under – säg 120 bilder per sekund – får man allt ha bra kraftfull hårdvara (eller köra spel som inte är så krävande).

Är också nyfiken på om det inte räcker med 120 Hz? Märker man någon skillnad på ett spel som kör 120 fps på en skärm med 120 Hz jämfört med ett spel som kör 144 fps på en skärm med 144 Hz?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma