Kan ej spela PUBG med andra spel igång i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Kan ej spela PUBG med andra spel igång i bakgrunden?

Hej!

Jag kan inte spela PUBG när jag har Black desert online körandes i system tray. Den klagar alltid över "out of video memory" eller memory problem.

Min dator borde klara att ha flera spel igång samtidigt? Hur ska jag felsöka för att kunna spela dom samtidigt?

6600k @ 4.6ghz
16gb ram
nvidia 1060 3gb
Windows 10 / SSD

Datorn är överklockad och har inga problem med stabiliteten. Hittade inget bra forumdel att posta i så flytta gärna om det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Hej!

Jag kan inte spela PUBG när jag har Black desert online körandes i system tray. Den klagar alltid över "out of video memory" eller memory problem.

Min dator borde klara att ha flera spel igång samtidigt? Hur ska jag felsöka för att kunna spela dom samtidigt?

6600k @ 4.6ghz
16gb ram
nvidia 1060 3gb
Windows 10 / SSD

Datorn är överklockad och har inga problem med stabiliteten. Hittade inget bra forumdel att posta i så flytta gärna om det behövs.

Stängt av eller begränsat windows swapfil ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Stängt av eller begränsat windows swapfil ?

Ingen aning om vad det betyder! Finns det en guide så kan jag testa det.

Permalänk
Medlem

Asså du sitter ju bara på ett 1060 med 3gig... varför är det konstigt att du får slut på minne?

Det fins div program där du kan se hur mycket vram du använder så kolla där vilket spel som drar mest å om du kan dra ner texturkvaliteten eller så tillräckligt långt för att du ska kunna ha igång båda samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

asså du sitter ju bara på ett 1060 med 3gig... varför är det konstigt att du får slut på minne?

Häromdagarna kunde jag faktiskt spela PUBG samtidigt som BDO, men dom senaste dagarna kan jag inte göra det någonmer.. 3gb borde räcka för PUBG på 1080p