Permalänk
Medlem

LT2452pwC USB hub kabel?

Hej

Gjorde ett (enligt mig) fint soprums fynd för ett par dagar sen. En ThinkVision LT2452pwC skärm i perfekt skick, inga defekter vad jag kan se. Hursomhelst skulle jag vilja få igång USB hubben i skärmen men jag förstår inte hur den ska kopplas till datorn.

Enligt manualen (https://download.lenovo.com/pccbbs/visuals/lt2452p_usereng.pd...) ska hubben kopplas in i skärmen (alltså skärm till skärm) med en usb a-b kabel, vilket jag har gjort, men sen nämns inget om hur skärmhubben ska kopplas till datorn? Kan heller inte se några usb portar som andra skärmar med hub brukar ha.
Just nu kör jag skärmen via DVI men jag ska fixa en DP kabel imorgon. Stödjer den USB kommunikation? Måste grafikkortet stödja det då också?
Skärmen drivs av ett 980Ti om det spelar roll.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Vadå skärm till skärm? Förstår inte vad du pratar om
Om det finns en USB typ B port på skärmen som du säger så är det antagligen från den det ska kopplas till datorn. Sen borde du ha några USB typ A portar någonstans på skärmen som du kan koppla in vilka andra grejer du nu vill i

Permalänk
Medlem

Står väl överst på sidan 1-6.

Citat:

Connect one end of the USB hub cable to the USB connector on the back of the
computer, and the other end to the upstream USB connector on the monitor.

Så bör väl bli USB-A i datorn och USB-B i skärmen. Så är i alla fall mina dell skärmar kopplade.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Alltså, om man läser manualen så ska det vara en kort usb A-B kabel från själva Hubben tillbaka in i skärmen. Tycker också att det är konstigt men det står ju så i manualen?

Edit: Ah nu ser jag vad jag gjort fel såklart. Tack. Det konstiga är att det finns en till USB ingång A precis under bredvid USB B ingången som syns på sida 1-6. Tror ni man kan använda vilken som? Det finns alltså två usb ingångar på skärmen en A och en B.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Kabeln från datorn bör gå in i USB-B, gissar att USB-A är till för om man vill koppla vidare en till skärm eller användas som en hub port för att koppla in mobil, kamera eller dylikt.

Visa signatur

Tofu bud