Serier likt Rick and Morty?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Finns denna skräp-meme på svenska också eller var det du som skrev detta?

Körde i google translate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tv_tuben:

Archer är helt fantastiskt, trodde aldrig jag skulle titta på tecknat i vuxen ålder - Men jag har nog sett samtliga Archer säsonger åtminstone 4 ggr

EDIT:

http://www.imdb.com/title/tt1486217/

Då ska du kolla in Japansk anime! Där finns några rejäla bra serier som man inte ska missa, kan tillägga att både jag och min sambo är +31 år gamla och vi båda gillar att titta på bra animeserier.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@StickanN: Bojack Horseman, Archer, House kanske?

Bojack horseman passar nog ganska bra in tematiskt, har dock inte sett Rick and Morty.

Permalänk
Proffsmobbare

Harmon Quest, Boondocks och Archer är underbara, som tidigare nämnt!

Ugly Americans är inte heller dum ibland.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att rekommendera någon serie som är lik Rick and Morty då den är unik. Speciellt i sin ohämmade fantasi.
Det enda jag kan komma på som inte fördummar publiken är nog Futurama. Den enda serien som har tagit fram och producerat matematiska teorem. De har utan jämförelse den högst utbildade komiska författarstab. Kolla in numberphile och Futurama på youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Boondocks, Southpark är snäppet roligare än R&M enligt mig, sjukt roliga serier alla 3 dock

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd

Southpark är väl nästan allmänbildande, var nog det första jag såg av dem över huvud taget på tiden det begav sig, Nog för att jag älskar R&M, men Southpark är ju närmast ett måste om man gillar den typen av humor, dvs... Framför allt de första säsongerna avsnitten som sagt.

Boondocks är väl också kult vid detta lget, tyvärr hade vi inte de kanaler jag kunde titta på det på tiden det bagav sig, emn minns brukade kolla på det hos polare, Mormor och Morfar hade dock kabelTV i lägenheten, minns Mormor undrade vad 17 vi tittade på när hon kom in i rummet... ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Då ska du kolla in Japansk anime! Där finns några rejäla bra serier som man inte ska missa, kan tillägga att både jag och min sambo är +31 år gamla och vi båda gillar att titta på bra animeserier.

Jag kanske får göra det tillslut ändå, har varit ganska motvillig till det där, trots att en del bekanta påpekat att det varit sevärt!

Har du något speciellt och tipsa om?

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem

Ingen som föreslagit American Dad än??
Fast man får väl vänta till vintern innan nästa säsong startar.
Gillar huvudpersonerna Roger, Steve och Francine mest.

Sista episoden för denna säsong sändes ungefär samtidigt som Rick and Morty, antar att nästa säsong startar ungefär samtidigt.

Family Guy tycker jag deras 3 Star Wars episoder, långfilmen "Stewie Griffin The Untold Story" och dubbellängds episoden med Simpson, "Simpson Guy" hör till klassikerna.
Säsong 16 (15 enligt andra) har just börjat.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

tycker south park, bobs burgers, regular show och den bästa adventure time dock kanske inte liknande men en bra feel good serie!

Permalänk
Medlem

Brickleberry

Räcker med att titta på introt för att se att det är en serie värd att titta på.

Jeff & Some Aliens

Var med som inslag typ i TripTank men blev en egen serie.

3 bonusserier:
Chozen

Bordertown

F Is for Family

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

För att vara rättvis måste du ha en mycket hög IQ för att förstå Rick och Morty. Humorn är extremt subtil, och utan ett djupt grepp om teoretisk fysik kommer de flesta skämt att gå över en typisk tittarens huvud. Det finns också Ricks nihilistiska utsikter, som är väldigt vävt in i hans karaktärisering - till exempel sin personliga filosofi drabbar tungt från Narodnaya Volya-litteraturen. Fläktarna förstår dessa saker; De har den intellektuella förmågan att verkligen uppskatta djupet av dessa skämt, för att inse att de inte bara är roliga - de säger något djupt om livet. Som en konsekvens är människor som inte tycker om Rick & Morty verkligen, idioter. Naturligtvis skulle de inte uppskatta, till exempel, humorn i Ricks existensiella fångstfras "Wubba Lubba Dub Dub", som i sig är en kryptisk referens till Turgenevs ryska episka fäder och sonar . Jag smirker just nu, föreställ dig bara en av de addleperade simpletonsna som skrapar huvudet i förvirring, eftersom Dan Harmons genialvita utvecklar sig på sina tv-skärmar. Vad dårar .. hur jag synd om dem. 😂

Och ja förresten, jag har en Rick & Morty tatuering. Och nej, det kan du inte se. Det är bara för damtoalettens ögon - och även då måste de visa att de ligger inom 5 IQ-poäng (självklart lägre) i förväg. Inget personligt barn 😎

Jag håller på å bli typ dement eller nått men jag älskar Rick and morty å tycker att den e sjukt bra. Allt du behöver kunna är att du känner till lite om kvantmekanik/astrofysik på rätt basal nivå. Sen hjälper det om du är har varit en Otaku oxå, rick and morty e ganska nice men finns många anime serier som e sjukt mycket mer hjärnsubstanskrävande än rick and morty. Tror du ger Rick and morty lite för mycket credd å såga många som helt enkelt inte gillar serien är idioter e lite väl magstarkt, hehe. Men jo Rick and Morty är sjukt bra, fast i s3 e det ändå bara ett avsnitt som varit riktigt bra.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

American Dad är en utmärkt serie, och finns redan i nånting 13 säsonger. Det är MacFarlane som skapat den, samma kille som gjort Family Guy och Robot Chicken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fey:

American Dad är en utmärkt serie, och finns redan i nånting 13 säsonger. Det är MacFarlane som skapat den, samma kille som gjort Family Guy och Robot Chicken.

MacFarlane har inte gjort Robot Chicken, det är Seth Green som gjort den.

Personligen tycker jag inte hans serier är så bra, de var lite kul i början men han har kört samma uppsättning rätt tråkiga skämt i femton år nu liksom. Han verkar till och med själv trött på sin egen humor om man ser hans nya rymdserie Orville som inte har så mycket humor alls, även om humorn som finns är väldigt mycket samma som i Family Guy etc. Den har i alla fall inte en massa omotiverade musikalnummer (än).

En bra serie, som påminner lite om F for Family, var Unsupervised som dock blev nedlagd efter bara en säsong. En annan serie som också blev alldeles för kort var Napoleon Dynamite. Filmen var ju underbar och den tecknade serien fortsatte på samma spår med samma skådisar och så. The Goode Family var också rätt bra, skapad av Mike Judge som gjorde Beavis and Butthead och idag gör Silicon Valley (som också är grymt bra).

Brickleberry tyckte jag var riktigt dålig. Trodde den skulle bli bra efter trailern men den höll inte alls i mina ögon.

Permalänk
Avstängd

En serie som jag helt glömde i denna tråd är Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå (den amerikanska som finns på Netflix). Grymt bra och har med teman som alternativa verkligheter, tidsresor och så, dock inte riktigt på samma sätt som Rick and Morty. Definitivt värd att se. Det finns en engelsk variant också som också är bra, men det blev typ tre visserligen långfilmslånga avsnitt och det räcker ju inte så långt.

Permalänk
Medlem

Såg bara en som nämnt "F is for Family". Helt underbar serie som finns på Netflix, synd att det inte finns så många säsonger bara. Annars är Archer ett måste!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

De jag kan komma på är:

Tripping the Rift

Drawn Together

Brickleberry

Ugly Americans <<-- Min personliga favorit

Neighbors from Hell

Code Monkey

Enjoy

Edit:
Fel trailer på en av dem....

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

MacFarlane har inte gjort Robot Chicken, det är Seth Green som gjort den.

Personligen tycker jag inte hans serier är så bra, de var lite kul i början men han har kört samma uppsättning rätt tråkiga skämt i femton år nu liksom. Han verkar till och med själv trött på sin egen humor om man ser hans nya rymdserie Orville som inte har så mycket humor alls, även om humorn som finns är väldigt mycket samma som i Family Guy etc. Den har i alla fall inte en massa omotiverade musikalnummer (än).

En bra serie, som påminner lite om F for Family, var Unsupervised som dock blev nedlagd efter bara en säsong. En annan serie som också blev alldeles för kort var Napoleon Dynamite. Filmen var ju underbar och den tecknade serien fortsatte på samma spår med samma skådisar och så. The Goode Family var också rätt bra, skapad av Mike Judge som gjorde Beavis and Butthead och idag gör Silicon Valley (som också är grymt bra).

Brickleberry tyckte jag var riktigt dålig. Trodde den skulle bli bra efter trailern men den höll inte alls i mina ögon.

Jag håller verkligen med dig angående MacFarlane, hans humor kan bli så otroligt tråkig efter ett tag. Jag klarar tex inte av Family guy längre, tyckte det var riktigt kul i början men wow vad tråkigt det blev efter ett tag. MEN Amarican Dad är verkligen något annat i min mening. Vet inte hur inblandad han är där för humorn i AD känns mer sofistikerad och spännande. Kanske inte första säsongerna men det blir riktigt bra efter några säsonger. Så jag tror inte man ska skrämma bort folk från AD genom att nämna MacFarlane för mycket.

Men jag ser också att vi har lite annorlunda humor då jag tyckte F for Family var outhärdligt tråkigt. Så vi kankse bara tycker olika helt enkelt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tv_tuben:

Jag kanske får göra det tillslut ändå, har varit ganska motvillig till det där, trots att en del bekanta påpekat att det varit sevärt!

Har du något speciellt och tipsa om?

En liten lista åtminstone

Akira
Baccano
Ghost hound
Claymore
Death note
Ergo proxy
The twelve kingdoms
Ghost in the shell (både filmer och serier)
Hellsing OVA
Last exile
Monster
Mushihi
Wolf´s rain
Princess Mononoke

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi