Steam börjar sälja digitala presentkort

Permalänk
Melding Plague

Steam börjar sälja digitala presentkort

Nu gör Valve det enklare att ge bort presentkort till andra användare på Steam, då de börjar sälja dessa digitalt direkt via speltjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Good for my wife to know

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv

Jag är generellt emot presentkort då det bara är dumt att låsa in folk till en viss produkt, det är en sak om man får köpa presentkorten billigare eller om presentkortet är för en sådan sak som personen ej skulle göra. T.ex. på en fin restaurang eller annan upplevelse, där personen om den hade fått kontanter hade lagt pengarna på annat och att man verkligen vill att personen ska slösa pengar på livsnjutandet.

Men presentkort på spel, visst om det är en person som enbart arbetar och man tycker att denna skulle behöva koppla av sig med ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag är generellt emot presentkort då det bara är dumt att låsa in folk till en viss produkt, det är en sak om man får köpa presentkorten billigare eller om presentkortet är för en sådan sak som personen ej skulle göra. T.ex. på en fin restaurang eller annan upplevelse, där personen om den hade fått kontanter hade lagt pengarna på annat och att man verkligen vill att personen ska slösa pengar på livsnjutandet.

Men presentkort på spel, visst om det är en person som enbart arbetar och man tycker att denna skulle behöva koppla av sig med ett spel.

En stor poäng för många som köper dessa presentkort är att de slipper ge ut sina kortuppgifter till Steam/Valve, och att det blir möjligt att använda kontanter. Med de digitala presentkorten blir poängen lite annorlunda; De kommer nog mest användas som gåvor. Med det sagt tycker jag att det är en välkommen funktion, då många jag umgås med använder Steam. Sedan så slipper ju iallafall mottagaren att använda sitt kort!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4tten:

En stor poäng för många som köper dessa presentkort är att de slipper ge ut sina kortuppgifter till Steam/Valve, och att det blir möjligt att använda kontanter. Med de digitala presentkorten blir poängen lite annorlunda; De kommer nog mest användas som gåvor. Med det sagt tycker jag att det är en välkommen funktion, då många jag umgås med använder Steam. Sedan så slipper ju iallafall mottagaren att använda sitt kort!

ok, ja då var det ej dumt. Ska någon t.ex. farmor ge ett barn ett spel blir det ju annars svårt. Och jag tror det flesta gillar presentkort på steam bättre än ett presentkort som går att lösa ut på folktandvården:
https://www.folktandvardenstockholm.se/om-folktandvarden/pres...

Permalänk
Medlem

@anon159643: Nu skall vi inte underskatta farmors kompetens här, men generellt ser jag en stor marknad i just det syftet. Det blev just lättare att ge barnen möjlighet att köpa spel:)

Permalänk
Medlem

Funderade just på detta häromdagen. Någon som vet var de fysiska presentkorten går att köpa i Sverige? Om alls?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

Funderade just på detta häromdagen. Någon som vet var de fysiska presentkorten går att köpa i Sverige? Om alls?

Brukar finnas på gamestop

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

Brukar finnas på gamestop

Vore najs om det skulle finnas på Expressbyrån, mataffärer etc. som Itunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Funderade just på detta häromdagen. Någon som vet var de fysiska presentkorten går att köpa i Sverige? Om alls?

Finns på Mediamarkt (i Gallerian Stockholm åtminstone)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag såg detta innan idag... men trodde inte detta var något nytt ?
Sett att de där presentkorten funnits i flera år ju

.. Dock så kanske Steam själva aldrig sålt dem direkt. hmm

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Tycker det är kanon att slippa ge ut sitt kreditkortsnummer. Dock har jag för mig att Steam även accepterade PaySafeCard innan?

Permalänk
Medlem

Det här blir bra, då jag kan lösa in min sons pengar (som han vill köpa spel för) mot presentkort i stället för att behöva köpa spelen själv (som "gåva" till honom).

Jag förstår inte kommentarerna om kreditkortsnummer. Jag betalar via PayPal.

Permalänk
Medlem

Gött har 3 euro nu ska sälja några pubg lådor så man kan ge bort nåt presentkort som julklapp

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

I grunden är det väl Valves försök att fortsätta sitt tramsande med att säga att spel items inte är värda riktiga pengar. Nu finns det alltså sätt för folk att casha skins direkt på Steam.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11