Film från videokameran går inte att spela upp på datorn

Permalänk
Medlem

Film från videokameran går inte att spela upp på datorn

Har en videokamera av märket Sony Handycam. Den spelar in videor av formatet MP4. Den har en USB-kabel för enkel överföring till dator.
Jag har filmat mycket med den och det har aldrig varit några problem att föra över filmerna till datorn för att spela och redigera dem.
Häromdan stötte jag dock på ett oväntat problem. En fil jag förde över verkar helt omöjlig att spela upp på datorn.
I videokameran går det hur bra som helst att spela upp. Men i datorn står det bara något om att det är fel på filen. Har testat alla möjliga spelare med samma resultat. VLC, mediaplayer etc.. Vad kan ha hänt? Någon som kan hjälpa mig att fixa filen?

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett seriöst och riktigt svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy800:

Ingen som har ett seriöst och riktigt svar?

Vad har du prövat då?

Prövat en annan dator? Prövat trycka in den i valfritt redigeringsprogram? Vad händer om du öppnar den med MediaInfo eller liknande program, samt vad säger den om filen?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vad har du prövat då?

Prövat en annan dator? Prövat trycka in den i valfritt redigeringsprogram? Vad händer om du öppnar den med MediaInfo eller liknande program, samt vad säger den om filen?

Provade att öppna den i redigeringsprogrammet videopad. Den säger bara. Faild to load file.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ta hem https://mediaarea.net/en/MediaInfo och posta en screenshot eller output från den så kan vi nog hjälpa dig bättre..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Går det inte att infoga bilder i detta svar? Drog ner programmet du tippsade om som säger detta om filen:
Complete name : C:\Users\hg_80\Desktop\MAH00574.MP4
File size : 53.2 MiB

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att överföra den igen eller via nån annan enhet typ separat kortläsare utifall det uppstått fel vid överföringen ?
Har du provat filma nått nytt och överföra det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan vara filen som blivit korrupt. Går den att spela upp i kameran? Testa föra över den till datorn igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kan vara filen som blivit korrupt. Går den att spela upp i kameran? Testa föra över den till datorn igen.

Den går hur bra som helst att spels upp i kameran. Filmat mer efter det och inte varit några problem med de filerna. Bara denna enda fil som jävlas. Testat att föra över filen massor av gånger med samma resultat.
Tror inte jag har en minneskortläsare på datorn. Annars hade det ju gått att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att filen har blivit korrupt någonstans så det är därför det inte går att köra någonstans annat än på kameran.
Jag har haft att det hänt några gånger för mig att filmen blivit korrupt precis i dom sista bildrutorna på klippet så det syns knappt när man spelar upp det i enheten men datorn vägrar att öppna filen pga det, jag lyckades någon gång redigera bort det i enheten själv med ett eget program den hade genom att klippa bort dom sista sekunderna.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning