Cooler Master lanserar processorkylarna Masterair MA410P och MA610P

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar processorkylarna Masterair MA410P och MA610P

Cooler Master breddar sitt utbud av processorkylare med modellerna Masterair MA410P och MA610P, vilka använder företagets Continuous Direct Contact-teknik för bättre kylning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den kändes ju ganska dyr alltså får jag ju lov att säga. Varför ska man köpa de här när man kan ha t. ex Noctua u12S som gör ett bättre jobb för en billigare peng? Vill man ha blinget går det ju alltid köpa en RGB-kompatibel fläkt och smacka dit i efterhand.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Den kändes ju ganska dyr alltså får jag ju lov att säga. Varför ska man köpa de här när man kan ha t. ex Noctua u12S som gör ett bättre jobb för en billigare peng? Vill man ha blinget går det ju alltid köpa en RGB-kompatibel fläkt och smacka dit i efterhand.

Nu finns det en risk att du har rätt om "Noctua". Men det är knappast en sanning förenas det finns ett riktigt test. Vem vet dom här kylarna kanske är dom bästa...

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Inaktiv

Det är bra med konkurrens för min egen del behåller jag de bästa Noctua kylarna. Nu har jag ej sett testet, men min Noctua 14 med 3 fläktar är billigare och den ser ut att kyla bättre och tystare.
Men som sagt, kylning är inget man ska köpa utan att läsa recensioner, då man kan bli positiv eller negativ överraskad annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Nu finns det en risk att du har rätt om "Noctua". Men det är knappast en sanning förenas det finns ett riktigt test. Vem vet dom här kylarna kanske är dom bästa...

Sett till priset så borde den utklassa NH-D15 men jag är väldigt skeptisk till det faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Sett till priset så borde den utklassa NH-D15 men jag är väldigt skeptisk till det faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som en billig kylare man slängt RGB på
Skulle inte lägga rösten på Cooler Master i en vadslagning

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk

Alltså, de har ju sin kända Hyper 212 som folk fortfarande köper i massiv, kan de inte bara förbättra den produkten? Läg till RGB fläktar etc, finns ju definitivt möjlighet att printa pengar där!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Nu finns det en risk att du har rätt om "Noctua". Men det är knappast en sanning förenas det finns ett riktigt test. Vem vet dom här kylarna kanske är dom bästa...

Jo fast, kylare är ju inte direkt någon komplicerad grej att förstå, relativt enkel matematik och fysik och de här verkar helt enkelt ha för lite surface area med finsen och dess heat pipes verkar inte heller något speciellt.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Jo fast, kylare är ju inte direkt någon komplicerad grej att förstå, relativt enkel matematik och fysik och de här verkar helt enkelt ha för lite surface area med finsen och dess heat pipes verkar inte heller något speciellt.

Men lite mer komplicerat är det nog än att mäta surface area. Och se vem som har visuellt coolast head pipe.
Jag vill ändå se en test innan en vinnare utses..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Ser ut som en billig kylare man slängt RGB på
Skulle inte lägga rösten på Cooler Master i en vadslagning

Ser tyvärr ut som det ja. Konkurrens är bra för att det (i teorin) ska ge bra förutsättningar för slutkunder men i verkligheten verkar Noctua lagt sig på en sådan prisnivå att om ett företag ska kunna rucka på dem prestandamässigt så måste de släppa helt prestanda per krona. Man kan få en NH-D15 för just under 800:- idag och U12S för under 600:-. Dessa två kylare har kronan inom sina segment och till ett sådant pris att konkurrenter knappast kan rucka på dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Men lite mer komplicerat är det nog än att mäta surface area. Och se vem som har visuellt coolast head pipe.
Jag vill ändå se en test innan en vinnare utses..

Jo visst, men det finns ingen chans att en sådan här liten kylare kan spöa NH-D15

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X