Razer lanserar musmattan Vespula V2

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar musmattan Vespula V2

En av Razers mest långlivade produkter gör nu återkomst i en ny version, där nyheterna bland annat är en uppdaterad design och större storlek.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken, varför använder ni så 'avancerade' musmattor? Vad missar jag som gör t.ex. denna matta 450kr bättre än en 'enkel' för 30kr på Elgiganten?

Permalänk
Medlem

Själv undrar jag hur det funkar med handledsstöd för musen.. Tbord är ju givet men musmattan? Erfarenheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av convery:

Lite nyfiken, varför använder ni så 'avancerade' musmattor? Vad missar jag som gör t.ex. denna matta 450kr bättre än en 'enkel' för 30kr på Elgiganten?

Man missar såklart den åtråvärda coolhetsfaktorn som att skryta om det dyra priset och razor loggan
Utöver det tror jag inte det är någon direkt skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av convery:

Lite nyfiken, varför använder ni så 'avancerade' musmattor? Vad missar jag som gör t.ex. denna matta 450kr bättre än en 'enkel' för 30kr på Elgiganten?

Min är av aluminium,du kan snabbt räkna ut hur ofta jag behöver byta ut den...

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av convery:

Lite nyfiken, varför använder ni så 'avancerade' musmattor? Vad missar jag som gör t.ex. denna matta 450kr bättre än en 'enkel' för 30kr på Elgiganten?

Det är stor skillnad i känsla på olika mattor, bättre är väl ganska subjektivt dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hmmm
Jag tycker den verkar vara både dyr och liten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Själv undrar jag hur det funkar med handledsstöd för musen.. Tbord är ju givet men musmattan? Erfarenheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Har en känsla att det beror ganska mycket på hur du har inställt musen, high sens och kanske t.o.m. acceleration aktiverat så att du bara rör på handleden med wristen hålls på stället så tror jag nog det funkar men kör du med lägre sens och rör hela armen tror jag det bara blir ett störningsmoment. Den uppfattningen fick jag när jag nångång i jobbet komma i kontakt med sånadär små musmattor med "gele" handledsstöd, iofs inte samma sak som att vara hemma med egen mus och inställningar men redan där fick jag den känslan, det är inte för mig.

Ville ju själv inte heller ha vadderade armstöd på min datorsstol då jag tycker det försämrar rörligheten av armen då friktionen är större. Gissar det är lite samma sak med handledsstöd för musmatta.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Klarar mig inte utan gelestöd för handleden, har det både på jobbet (49Kr från biltema) och hemma (Razer Vespula v1).
Innan hade jag djupa röda märken vid handleden från kontakten med bordskanten så det såg ut som spåren efter ett misslyckat självmordsförsök.

Är sugen på Logitechs Powerplay, men tvekar pga avsaknaden av gelestöd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Klarar mig inte utan gelestöd för handleden, har det både på jobbet (49Kr från biltema) och hemma (Razer Vespula v1).
Innan hade jag djupa röda märken vid handleden från kontakten med bordskanten så det såg ut som spåren efter ett misslyckat självmordsförsök.

Är sugen på Logitechs Powerplay, men tvekar pga avsaknaden av gelestöd.

Själv har jag tygmattan hängandes lite över bordskanten (såpass mycket att handleden inte får kontakt med ändan av den och nöter upp sömmarna) just därför.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av convery:

Lite nyfiken, varför använder ni så 'avancerade' musmattor? Vad missar jag som gör t.ex. denna matta 450kr bättre än en 'enkel' för 30kr på Elgiganten?

Musmattor gör enorm skillnad i snabba FPS spel, beroende va din mus är utvecklad för.
Tex min 603 mus logitech gillar bäst såklart logitech 640 musmatta, på QcK+ så får den lite konstigare värden pga av att den har inte lika tät tyg.

Så ja det är skillnad, kanske inte för en vanlig casual gamer.
Men jag som spelar extremt snabba FPS spel och gör flickshots och fast turns så måste alla rörelser va exakt korrekta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Själv undrar jag hur det funkar med handledsstöd för musen.. Tbord är ju givet men musmattan? Erfarenheter?

Använder själv Vespula v1, tycker det är extremt mycket bekvämare vid långa sessioner jämfört med utan handledstöd. Spelar mycket FPS, och personligen tycker jag att stödet ger mig mer kontroll.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en remake av XFX Warpad.. har haft min i flera år och älskar den, men skulle gärna vilja se en ny version

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Hur sitter handledsstödet fast på musmattan? Kan man inte ta lös den eller köpa den löst..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Hur sitter handledsstödet fast på musmattan? Kan man inte ta lös den eller köpa den löst..?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte säkert, men V1 har en gummimatta som har kudden på sig, sen lägger man den hårda ytan ovanpå, så skulle gissa att de har gjort likadant på V2, ser så ut iallafall från bilderna tycker jag.

*EDIT*

De har definitivt gjort som på V1, står att man kan byta mellan 'kontrol' och 'snabb' yta på deras hemsida, vilket man gör genom att vända på den hårda ytan

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Vet inte säkert, men V1 har en gummimatta som har kudden på sig, sen lägger man den hårda ytan ovanpå, så skulle gissa att de har gjort likadant på V2, ser så ut iallafall från bilderna tycker jag.

*EDIT*

De har definitivt gjort som på V1, står att man kan byta mellan 'kontrol' och 'snabb' yta på deras hemsida, vilket man gör genom att vända på den hårda ytan

https://d1urewwzb2qwii.cloudfront.net/sys-master/root/hbe/haa/8906277421086/vespulaV2-gallery-8.jpg

OK men dåså kan man kanske få tag i den löst och testa på en annan musmatta bara.. För jag tycker sen där razer musmattan är för liten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

OK men dåså kan man kanske få tag i den löst och testa på en annan musmatta bara.. För jag tycker sen där razer musmattan är för liten

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte den kommer säljas separat, dessutom så skulle en större musmatta inte funka, eftersom gummimattan under skulle göra den ostabil (om det är en hård matta) eller ge den en kant (om det är en mjuk matta).

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |