Permalänk
Medlem

Träkonst

Tavlor och skyltar som passar retrofantaster, allt är handgjort i trä.

Kommentera och betygsätta gärna! Alltid roligt att höra om vad andra tycker om grejerna och om det är något ni kanske tycker kunde förbättras.

Besök galleriet här

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Inaktiv

Snygga!
Jag hade gärna sett lite bilder från tillverkningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Snygga!
Jag hade gärna sett lite bilder från tillverkningen

Jajamen det kan jag fixa, har funderat på det ett tag men det har inte blivit av

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Riktigt kalas snyggt, riktigt nostalgi där med Turtles de skulle jag t.o.m. kunna betala en slant för att få en.
Skulle också gärna ser mer ifrån tillverkningen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Tack så mycket! Jag har tänkt göra mycket mer 80/90-tals grejer framöver här nu så hoppas jag kan locka fram mer nostalgi

Är lite dålig på att fota grejer under tillverkningen eftersom man är så inne i det när man gör det men jag kan försöka fixa ihop en lite mer ingående "step by step" över tillverkningen. Något speciellt du vill veta mer om ifråga om hur jag gör sakerna eller är det mest bara övergripande? Alltid enklare när man vet vad folk vill ha

Kan göra en Turtles-logga om du vill, den på bilden är cirka 40cm bred (själva loggan) men jag kan göra den större om så önskas.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

@MinpinStudios
Ta en titt hur andras galleri ser ut och sen som du nämnde step-by-step är en bra väg att gå för att ge en bra överblick hur hela projektet artar sig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det här är riktigt, riktigt coolt!
Jag har en Metal Gear Solid -skylt som jag köpte utav ”ivegotwood” på instagram.
Det är inte du måhända?

Säljer du / gör saker på beställning kanske ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Tackar! Nej det är inte jag, finns säkert många som gör sånt här

Har inte sålt nån av mina grejer än, har gjort till mig själv eller gett bort. Men vill nån köpa saker så kan jag såklart göra saker enligt önskemål. Bygger mest möbler men har börjat göra lite såna här saker också. Det är riktigt kul, speciellt när man hör hur folk gillar det

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MinpinStudios:

@andreas_dock: Tackar! Nej det är inte jag, finns säkert många som gör sånt här

Har inte sålt nån av mina grejer än, har gjort till mig själv eller gett bort. Men vill nån köpa saker så kan jag såklart göra saker enligt önskemål. Bygger mest möbler men har börjat göra lite såna här saker också. Det är riktigt kul, speciellt när man hör hur folk gillar det

Jag har lite ideér!
PM'ar dig så tar vi detaljerna

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Snacka om talang! Gillar Star Wars tavlan bäst, 5/5!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Trip down memory lane.

Kan inte säga en favorit. Allt va snyggt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! har pmat dig iaf, skulle nog vilja köpa en eller två tavlor.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad jag gillade Mad-Men tavlan hade velat ha en likadan själv..

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

En fet tumme upp för Jul-Mario!
Vad är det för färg och är det nån typ lackbehandling du har på efteråt?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@Ludzee: Ja just Mad Men tavlan blev jag grymt nöjd med, stilen som den loggan har passar ju helt perfekt till detta. PMa gärna om du vill köpa en likadan.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Tackar!
Jag använder vanlig lackfärg, oftast lackar jag 3 lager. Behandlar inte med något efter sen, har lackat möbler med samma färg så det håller bra.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Är även jag intresserad av om du någon gånt har tid och möjligthet till att ta emot en beställning. Givetsvis mot ersättning.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk

Lite nyfiken är på jakt efter en bra kontursåg, vilken modell och sågblad ska man ha för att såga så små och fina detaljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Tavlor och skyltar som passar retrofantaster, allt är handgjort i trä.

Kommentera och betygsätta gärna! Alltid roligt att höra om vad andra tycker om grejerna och om det är något ni kanske tycker kunde förbättras.

Besök galleriet här

Jädrar så snyggt jobbat 5p

Har du lust att eventuellt ta en beställning
Om du vill, så pm:a för pris eller vidare uppgifter
Har lite önskemål på storlek och tjocklek o så
https://www.seton.com/biohazard-sign-biohazard-m0885.html

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

@OnlyCasanova: Hej!
Vad gäller maskiner så har jag ingen speciell modell att rekommendera då jag bara har använt ett par stycken. Det jag dock kan säga är att jag absolut INTE rekommenderar de maskiner som säljs på de olika byggvaruhusen i Sverige. De maskinerna har ofta för dåligt "djup" vilket gör att man blir starkt begränsad till att göra mindre saker. Sen vibrerar de värre än tvättmaskiner och bladbyte tar för lång tid, iaf om man gör mer detaljerade saker där man måste lossa och sätta dit bladet ofta.

Vad gäller blad är det bara att testa lite, tjockare/hårdare material kräver styvare blad med färre tänder medan man kan köra tunnare material med finare blad vilket ger ett bättre resultat. Tyvärr är utbud av maskiner och blad ganska dåligt i Sverige men blad kan man iaf beställa på eBay.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

@MinpinStudios

La en beställning på en tavla efter denna tråd dök upp med loggan Stranger things, Resultatet blev helt underbart!
Supernöjd med min beställning!

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

@MinpinStudios

La en beställning på en tavla efter denna tråd dök upp med loggan Stranger things, Resultatet blev helt underbart!
Supernöjd med min beställning!

https://imgur.com/J4eYB8X.jpg
https://imgur.com/kjGDojP.jpg

Riktigt härligt att du är nöjd med din tavla! Passar perfekt på väggen å det blev ju riktigt Nice med belysningen

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

@MinpinStudios
Tja, har du gjort några fler snygga verk?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc