Webhallen - problem med reklamation/hävning av köp, finns det någonstans jag kan vända mig?

Permalänk
Medlem

Webhallen - problem med reklamation/hävning av köp, finns det någonstans jag kan vända mig?

Hej,

I slutet av augusti köpte jag ett Playstation 4 hos @Webhallen på Sveavägen vilket i förlängningen ledde till en rätt bisarr upplevelse.

När jag kommer hem och kopplar i konsolen får jag stora grafik-artefakter efter ca 10 minuter - någonting är uppenbarligen inte rätt. Jag testade med olika sladdar, olika skärmar och olika positioner i rummet för att utesluta överhettning. Ingenting hjälpte. Att det var fel på spelet uteslöt jag också då jag fick samma resultat i menyer och andra spel. Jag skapade till och med en tråd om det här:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1488866-nytt-ps4-trasi...

Här finns en video på hur det ser ut: https://www.dropbox.com/s/r8hj1y0g0pajxlq/IMG_1439.MOV?dl=0

Jag vet inte om det går att se timestamp på videon genom DB, men den är inspelad två timmar efter att köpet genomfördes, alltså direkt när jag kom hem och pluggat in.

Enligt alla rimlighetens regler antog jag att jag fått ett DOA-ex och packade ner allt minutiöst noggrant och gick tillbaka till Webhallen. Här började problemen. Efter att ha varit borta i väl över en halvtimma kommer killen i kassan tillbaka och säger att han inte hittat något fel på konsolen. Jag blir förvånad eftersom det så uppenbart är fel för mig - vi pratar en stund och kommer fram till att de skall testa det över natten.

Två dagar senare kommer jag tillbaka, efter att ha blivit betjänad är en annan snubbe borta lika otroligt länge innan han kommer tillbaka och säger att de inte kan hitta något fel. Jag visar filmen som jag gjort innan, han håller med om att det inte ser bra ut men säger att de kan "ingenting göra".

Här börjar mitt huvudargument - dvs att Webhallen borde lita på en (återkommande) god kund. Uppenbarligen är mitt PlayStation trasigt, men det vill man inte från Webhallens sida tillstå. Killen i kassan argument är på riktigt att "Sony blir sura på oss om vi skickar någonting dit som kanske inte är trasigt". Jag förstår detta till viss del - men är man så skraja för sina leverantörer att man inte vågar betjäna en kund riktigt är någonting uppenbarligen fel.

Efter en stunds dividerade kommer vi fram till att han ändå ska skicka konsolen till Sony för felsökning. Jag får ett kvitto och går därifrån.

Ca 5 veckor(!) senare får jag ett meddelande om att konsolen är tillbaka. Efter att ha väntat ytterligare en evighet (totalt i detta ärendet har jag nog väntat ca 2h på att kassapersonalen är borta) kommer kille nr1 tillbaka med mitt Playstation. Han påstår att man inte hittat något fel - men det finns ingen som helst dokumentation från Sony som jag får se. Jag misstänker att konsolen aldrig skickats iväg (jag har dock inget belägg för det förutom utebliven dokumentation).

Jag står alltså med ett Playstation som uppenbarligen inte fungerar "för mig", utan att få tillstymmelsen till hjälp av Webhallen. Till slut så går man med på att köpa tillbaka konsolen för 20% mindre än ursprungspriset eftersom den nu "är ju använd" - trots att jag haft uppe den ur förpackning i ca 30 min.

Jag tar detta "generösa" erbjudande eftersom jag inte har mer tid att lägga på den här urusla upplevelsen. Det känns så jävla surt att alltså ha gett bort 600kr till Webhallen utan att få någonting tillbaka.

När tillbaka-betalningen är genomförd underlåter sig dessutom killen i kassan att "Jag ska vara glad att jag slapp betala undersökningsavgift", samt "det är en bra deal för dig eftersom det är en stor repa vid cd-luckan". Jag blev helt matt av detta eftersom jag absolut inte repat någonting - det har isåfall uppstått i felsökningen.

Jag har aldrig varit med om ett så oproffsigt beteende. Nu står jag här med 600kr mindre än om jag hade skitit i att köpa någonting - och dessutom lagt åtskilliga timmar på denna affär.

Vad kan jag göra nu? Finns det någonstans jag kan vända mig?

Rekommenderar ingen att handla på denna usla affär.

Rubrik förtydligad i enlighet med §3.4/subforumreglerna /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Kan man inte upptäcka något fel på en vara, är det väl inte så konstigt om man inte får den utbytt? Provat att byta kablar och testa mot annan TV/monitor?

Själv hade jag varit jättglad att ha sluppit undersökningsavgift.

Permalänk
Medlem

Ponera nu i att det är som Webhallen säger är sant och att det faktiskt inte är fel på konsolen, med undantag för spydiga kommentarer från dem med att luckan var repig mm så har ju ärendet hanterats korrekt.

Hade du provat konsolen på annan utrustning än den du upplevde artifakterna på ?

Permalänk
Medlem

Varför bad du inte om att få titta på skärmen när killen felsökte i butiken och då inte kunde återskapa problemet? Tänk om det mot förmodan var något problem med de skärmar du hade hemma. Om problemet inte kunde återskapas av varken butikens personal eller Sony (vilket du tvivlar på ens har försökt) så pekar ju allt på att du ljuger för dem, om du tänker dig in i deras perspektiv. Då är ju detta ett rimligt resultat, även om det inte skötts så snyggt av dem - vilket jag kan hålla med om utifrån din berättelse. Men en enskild arbetares bemötande ska inte behöva solka ner hela Webhallen.

Angående var du kan vända dig. Nu har du ju gått med på en uppgörelse, som vanligt vid överenskommelser så ska du klarlägga alla förutsättningar innan ni skakar hand. Att säga att man inte är nöjd i efterhand och ta det till ex ARN tjänar ingenting till.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Ponera nu i att det är som Webhallen säger är sant och att det faktiskt inte är fel på konsolen, med undantag för spydiga kommentarer från dem med att luckan var repig mm så har ju ärendet hanterats korrekt.

Hade du provat konsolen på annan utrustning än den du upplevde artifakterna på ?

"Jag testade med olika sladdar, olika skärmar och olika positioner i rummet för att utesluta överhettning"

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Kan man inte upptäcka något fel på en vara, är det väl inte så konstigt om man inte får den utbytt? Provat att byta kablar och testa mot annan TV/monitor?

Själv hade jag varit jättglad att ha sluppit undersökningsavgift.

Ja, jag har testat alla kombinationer.

Skrivet av Tehlamah:

Ponera nu i att det är som Webhallen säger är sant och att det faktiskt inte är fel på konsolen, med undantag för spydiga kommentarer från dem med att luckan var repig mm så har ju ärendet hanterats korrekt.

Hade du provat konsolen på annan utrustning än den du upplevde artifakterna på ?

Jag halvköper det - med invändningen att den fungerar ju inte för mig, trots att jag testat med olika extern utrustning.

Plus att jag har ju en video som bevisar vad jag pratar om.

Oaktat detta tycker jag generellt att man borde lita på sina kunder - det de skulle tjäna på det i goodwill skulle långt överstiga de 600kr som de annars hade behövt betala tillbaka till mig. Jag kommer till exempel inte köpa mina nya Bose-hörlurar där, något jag hade tänkt innan. Jag tycker att regelrytteri tillhör det förgångna, om jag skall vara ärlig. Om det står 50/50 mellan kund och återförsäljare tycker jag det är rimligt att kunden får rätt även om det innebär en oerhört tillfällig mini-förlust för företaget i fråga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tehlamah:

Hade du provat konsolen på annan utrustning än den du upplevde artifakterna på ?

Vad är det egentligen för "utrustning" som är relevant här?
Strömkälla, kontroller och HDMI-sladd + display? Det känns osannolikt att någon av dem skulle orsaka det videon visar. Det är rätt tydligt att felen uppstår vid rendering och inte på själva displayen, så om det inte är något ofantligt dålig ström som på något vis orsakar detta så måste det väl ändå uppstå inuti själva konsollen (troligtvis GPU/VRAM)?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Webhallen är kanon - tills den dagen man får problem med något.
De är lätt sveriges sämsta företag på att hantera RMA.

Permalänk
Medlem

Som konsument har rätt att åberopa återköp/ångerrätt, skulle jag personligen gjort i första hand för att slippa krångel.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Begär du service eller garanti så gäller lite andra regler och butiker har rätt att ta betalt för det.

Permalänk
Medlem

@izzie: Nästa gång köp från Elgiganten som har 30 dagar öppet köp och du får prova produkten och sen lämna tillbaka den utan någon tjaffs.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

@Spiffman: Med andra ord är dom skit, jag bedömmer inte företag efter hur glada dom är att ta min pengar men hur bra dom är på att ge tillbaka dem.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

halvdan läsning från min sida då jag missade att du testat kablar samt skärm, sorry. körde du dock allt via samma strömkälla?

Permalänk
Medlem

@gargamelo: Varan köptes i butik vad jag kan förstå och då gäller inte ångerrätten.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ge mig ärendenumret du fick?
Kan be en vän som jobbar på Webhallen kolla vad som står i ärendet.

Låter väldigt konstigt att du tror Webhallen ljuger om att dom lämnat in det, snarare att det hanterats dåligt utav viss personal på just Sveavägen - har själv sett brister med RMA på just Sveavägen, tyvärr.

EDIT: Kan ju tillägga att jag själv varit RMA ansvarig på Webhallen..

Permalänk
Medlem

Kundtjänstärenden är knepiga då det i princip alltid kokar ner till den individ som man har kontakt med i kassa/telefon. Oavsett hur bra ett företag är eller vilka policys de har och gällande juridik så kan det alltid bli problem på individnivå. Jag håller med dig om att webhallen som är ett mycket stort företag och har väldigt många anställda, har en stor bredd i hur det hanterar garantiärenden. Jag har både bra och fullkomligt urusla erfarenheter från dem och de har alltid att göra med personen som står i kassan den dagen tyvärr. Något som har lett till att jag oftast väljer t.ex. Inet över webhallen om det inte skiljer i pris etc då den kundservice jag fått därigenom varit genomgående bra, speciellt vid dyrare produkter. Men jag har alltid förståelse för att det inte är webhallen det är fel på, utan i regel den anställde som står bakom disken som jag för dialogen med. Oavsett om jag som kund har rätt eller fel när jag kommer in med mitt ärende.

Permalänk
Inaktiv

Du skulle inte ha gått med på det återköpet. Saknade de dokumentation vad som felsökts så har inte en felsökning blivit gjord. De måste ge dokumentation för att kunna ta ut en avgift. Se det som ett kvitto på utförd tjänst.
Felet du visade hade med all sanorlikhet med kylningen att göra och Sony hade hittat det felet omedelbart. Så det var rent skitsnack från dom på Webhallen!

Personligen har jag bara haft problem med Webhallen en gång. Men det var när de var helt nya och totala amatörer. De få gångerna efter det jag har haft problem med en produkt så har de bytt ut varan.. Jag brukar vara trevlig men bestämd vad som är fel och vad som gäller.

Permalänk
Avstängd

Kräv de 600 tillbaka.. det är uppenbart fel på maskinen o man ska ha ett nytt .. vägra lämna butiken innan du har dem tillbaka

Permalänk
Medlem

Jag har förvisso bara haft bra upplevelser hos webbis, handlat hos dom sedan dom öppnade sin första lilla butik.

Dock är just saker som denna varför jag har börjat föredra internethandel, trots att det är helt onödigt då jag bor centralt i Stockholm och har mer eller mindre gångavstånd till alla butiker.

Men just möjligheten att kunna returnera på distansavtalslagen är guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hej,

I slutet av augusti köpte jag ett Playstation 4 hos @Webhallen på Sveavägen vilket i förlängningen ledde till en rätt bisarr upplevelse.

När jag kommer hem och kopplar i konsolen får jag stora grafik-artefakter efter ca 10 minuter - någonting är uppenbarligen inte rätt. Jag testade med olika sladdar, olika skärmar och olika positioner i rummet för att utesluta överhettning. Ingenting hjälpte. Att det var fel på spelet uteslöt jag också då jag fick samma resultat i menyer och andra spel. Jag skapade till och med en tråd om det här:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1488866-nytt-ps4-trasi...

Här finns en video på hur det ser ut: https://www.dropbox.com/s/r8hj1y0g0pajxlq/IMG_1439.MOV?dl=0

Jag vet inte om det går att se timestamp på videon genom DB, men den är inspelad två timmar efter att köpet genomfördes, alltså direkt när jag kom hem och pluggat in.

Enligt alla rimlighetens regler antog jag att jag fått ett DOA-ex och packade ner allt minutiöst noggrant och gick tillbaka till Webhallen. Här började problemen. Efter att ha varit borta i väl över en halvtimma kommer killen i kassan tillbaka och säger att han inte hittat något fel på konsolen. Jag blir förvånad eftersom det så uppenbart är fel för mig - vi pratar en stund och kommer fram till att de skall testa det över natten.

Två dagar senare kommer jag tillbaka, efter att ha blivit betjänad är en annan snubbe borta lika otroligt länge innan han kommer tillbaka och säger att de inte kan hitta något fel. Jag visar filmen som jag gjort innan, han håller med om att det inte ser bra ut men säger att de kan "ingenting göra".

Här börjar mitt huvudargument - dvs att Webhallen borde lita på en (återkommande) god kund. Uppenbarligen är mitt PlayStation trasigt, men det vill man inte från Webhallens sida tillstå. Killen i kassan argument är på riktigt att "Sony blir sura på oss om vi skickar någonting dit som kanske inte är trasigt". Jag förstår detta till viss del - men är man så skraja för sina leverantörer att man inte vågar betjäna en kund riktigt är någonting uppenbarligen fel.

Efter en stunds dividerade kommer vi fram till att han ändå ska skicka konsolen till Sony för felsökning. Jag får ett kvitto och går därifrån.

Ca 5 veckor(!) senare får jag ett meddelande om att konsolen är tillbaka. Efter att ha väntat ytterligare en evighet (totalt i detta ärendet har jag nog väntat ca 2h på att kassapersonalen är borta) kommer kille nr1 tillbaka med mitt Playstation. Han påstår att man inte hittat något fel - men det finns ingen som helst dokumentation från Sony som jag får se. Jag misstänker att konsolen aldrig skickats iväg (jag har dock inget belägg för det förutom utebliven dokumentation).

Jag står alltså med ett Playstation som uppenbarligen inte fungerar "för mig", utan att få tillstymmelsen till hjälp av Webhallen. Till slut så går man med på att köpa tillbaka konsolen för 20% mindre än ursprungspriset eftersom den nu "är ju använd" - trots att jag haft uppe den ur förpackning i ca 30 min.

Jag tar detta "generösa" erbjudande eftersom jag inte har mer tid att lägga på den här urusla upplevelsen. Det känns så jävla surt att alltså ha gett bort 600kr till Webhallen utan att få någonting tillbaka.

När tillbaka-betalningen är genomförd underlåter sig dessutom killen i kassan att "Jag ska vara glad att jag slapp betala undersökningsavgift", samt "det är en bra deal för dig eftersom det är en stor repa vid cd-luckan". Jag blev helt matt av detta eftersom jag absolut inte repat någonting - det har isåfall uppstått i felsökningen.

Jag har aldrig varit med om ett så oproffsigt beteende. Nu står jag här med 600kr mindre än om jag hade skitit i att köpa någonting - och dessutom lagt åtskilliga timmar på denna affär.

Vad kan jag göra nu? Finns det någonstans jag kan vända mig?

Rekommenderar ingen att handla på denna usla affär.

Nja inte efteråt. Du godtog återköpet med vissa förutsättningar så som ett lägre belopp. Hur kan du nu bevisa vilken konsol det gäller? Det du har nu är en video utan konsol...blir liksom svårt att bevisa. Det du skulle ha gjort var att dokumentera konsolens skick med bilder, förutom videon, samt när de konstaterade att det var inte var något problem bett dem koppla in det så att du ser. Säger de nej då så säger du bara att då finns det dessvärre inget mer att göra än att kontakta ARN och be om ett utlåtande. Ta med sig konsolen och vänta. Samtidigt så skickar man ett mail till någon person som sitter över biträdet i butiken och förklarar vad som hänt och de åtgärder som nu är i rullning.

Nu känns det mer som att du eventuellt får förlita dig på goodwill från butiken.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt märkligt också att du säger att dom inte kunde ge dig bevis på att den varit inlämnad? Det låter som ni haft stora kommunikationsproblem, som sagt.. har du ärendenumret kan jag få fram vad som står i just ditt ärende.

Permalänk

Jag Tycker du ska begära ut servicerapporten från sony. Det får man alltid från verkstaden som har kollat berörd produkt.

Jag hade tagit produkten till en annan webhallen för bedöming, ibland är det ju faktistk fel männinska på fel plats.

Permalänk

Du nämner att du gick tillbaka med konsolen, den var där 2 dagar men inget fel uppkom och skickades sedan in på service. Men du tog alltså aldrig hem den för att testa igen efter den vart hos Webhallen?

Det kan ju vart nått som glappat inuti konsolen som "åtgärdats" genom att du helt enkelt plockade ihop allt och gick till butik med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

Du nämner att du gick tillbaka med konsolen, den var där 2 dagar men inget fel uppkom och skickades sedan in på service. Men du tog alltså aldrig hem den för att testa igen efter den vart hos Webhallen?

Det kan ju vart nått som glappat inuti konsolen som "åtgärdats" genom att du helt enkelt plockade ihop allt och gick till butik med den.

Nej, jag ville inte ta hem en felaktig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaj:

Kundtjänstärenden är knepiga då det i princip alltid kokar ner till den individ som man har kontakt med i kassa/telefon. Oavsett hur bra ett företag är eller vilka policys de har och gällande juridik så kan det alltid bli problem på individnivå. Jag håller med dig om att webhallen som är ett mycket stort företag och har väldigt många anställda, har en stor bredd i hur det hanterar garantiärenden. Jag har både bra och fullkomligt urusla erfarenheter från dem och de har alltid att göra med personen som står i kassan den dagen tyvärr. Något som har lett till att jag oftast väljer t.ex. Inet över webhallen om det inte skiljer i pris etc då den kundservice jag fått därigenom varit genomgående bra, speciellt vid dyrare produkter. Men jag har alltid förståelse för att det inte är webhallen det är fel på, utan i regel den anställde som står bakom disken som jag för dialogen med. Oavsett om jag som kund har rätt eller fel när jag kommer in med mitt ärende.

Jo jag vet. Jag tycker dock inte det håller. Företaget representeras av sina anställda, dvs företaget = anställda.

Man är inte bättre än sin lägstanivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Webhallen är kanon - tills den dagen man får problem med något.
De är lätt sveriges sämsta företag på att hantera RMA.

Det där är intressant då jag alltid haft intrycket att de har en väldigt bra kundservice. Vilket företag bör man handla hos om man vill ha bra kundservice då?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med Webhallen varken via webbshop eller på butiken Infra City Sollentuna eller i butiken i Uppsala. Trevligt bemötande osv.

Jag har inte haft några ärenden kopplade till RMA men har provat produkter jag tror mig gilla och sedan fått lämna tillbaka dom när jag inte var nöjd.

T.ex en Razer Orbweaver som jag fick ont i handen av ( vi är ju alla byggda på olika sätt ) , den var det inga problem med att lämna tillbaka.

Om det är som du säger så skulle jag tro att det är ett problem med just den butiken på Sveavägen.

Någon skrev att dom kunde kolla upp ärendet med en kompis som jobbar på Webhallen , du kanske kan kolla där och om det visar sig att konsolen har legat på Sveavägen hela tiden så kan du ta det därifrån.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jo jag vet. Jag tycker dock inte det håller. Företaget representeras av sina anställda, dvs företaget = anställda.

Man är inte bättre än sin lägstanivå.

Absolut. Deras affärsmodell är de ju själva ansvariga för och vilka de anställer. Företaget drabbas ju alltid i slutändan som i mitt fall då jag väljer andra företag vid köp av dyrare produkter för jag är mån om vad som kan ske om något är fel. Tänker mest för min egen skull i hur jag känner, blir oftast inte förbannad på företaget i sig utan på individen som representerar företaget. Undviker jag deras individer undviker jag ju dem som kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Webhallen är kanon - tills den dagen man får problem med något.
De är lätt sveriges sämsta företag på att hantera RMA.

Min upplevelse är det motsatta.
Gjort 2 återköp nyligen varav ett var RMA och det har fungerat klockrent båda gångerna (gjordes i butik i malmö).

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratroder:

Skulle du kunna ge mig ärendenumret du fick?
Kan be en vän som jobbar på Webhallen kolla vad som står i ärendet.

Låter väldigt konstigt att du tror Webhallen ljuger om att dom lämnat in det, snarare att det hanterats dåligt utav viss personal på just Sveavägen - har själv sett brister med RMA på just Sveavägen, tyvärr.

EDIT: Kan ju tillägga att jag själv varit RMA ansvarig på Webhallen..

Jag förstår att du vill hjälpa och vi inte precis pratar sjukhusjournaler här.

Men. Jag får uppfattningen att du inte längre jobbar på webhallen, och att du skulle kunna få tillgång till rma-information om en tredje person via en vän som forfarande jobbar där stör mig mer än vad TS skriver om.

Webhallen har ett officiellt konto, borde inte den informationen komma från det kontot, om det är något webhallen är villiga att ge TS?

Och om det inte är det, och beroende på hur stor kontroll som de har över sitt datasystem (återigen vi pratar inte om sjukjournaler), så kan du mycket väl skapa problem för din vän som fortfarande jobbar på webhallen.

Permalänk
Medlem

@Gropenator:

Få tillgång till RMA-information?

Du läser helt fel, ber dig att läsa det jag skrev igen.

"Kan be en vän som jobbar på Webhallen kolla vad som står i ärendet"

Vart står det att JAG ska få tillgång till det?

EDIT:
Jag är ute efter att HJÄLPA TS eftersom min vän kan titta över ärendet & alt. kanske hjälpa därifrån om det av någon anledning hanterats fel.

§1 /screamin-daemon, moderator