Permalänk
Medlem

Kommer Philips med större OLED?

Om man får låna tråden litegrann och ställa en fråga om det är nån som vet om Philips är på väg med några större modeller i OLED än bara 55" eller större än förra årets LED 75"?

Har ingen större lust att byta från projektor med ca 150" till nåt mindre än ca 80" i alla fall.

Bröt ut fråga i egen tråd/Mod
Permalänk
Bildexpert 📺

@cfwin: Vänta till CES/Las Vegas i början av nästa år. Då brukar alla stora tillverkare visa upp vad som kommer under året.

Permalänk
Medlem

Släpper de en 65" i 21:9 format blir jag kallsvettig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Bildexpert 📺

@oqvist: Jag skulle nog ha ögonbrynen uppe i hårfästet i en hel vecka i så fall!

Permalänk
Medlem

Väntar gärna så är ingen brådska men alltid gillat idén med Ambilight och det verkar som Philips 2017 års modeller har fått väldigt fin kritik för både bild och menyer/OS men saknat en ordentlig storlek.

Känns som 80-85" kommer vara "sweet spot" för mig och göra det värt att minska bildstorleken till förmån för smidigheten i en TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@oqvist: Jag skulle nog ha ögonbrynen uppe i hårfästet i en hel vecka i så fall!

Hehe jo det är ju en högoddsare minst sagt. Men att överge 16:9 formatet helt hade vart en välkommen utveckling. Känns väldigt mycket 4:3 år 2017.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Väntar gärna så är ingen brådska men alltid gillat idén med Ambilight och det verkar som Philips 2017 års modeller har fått väldigt fin kritik för både bild och menyer/OS men saknat en ordentlig storlek.

Känns som 80-85" kommer vara "sweet spot" för mig och göra det värt att minska bildstorleken till förmån för smidigheten i en TV.

Än så länge är det bara LG som tillverkar OLED-paneler till TV-apparater. Både Samsung och Sharp ska vara på gång, men frågan är om de kommer med så värst många modeller i sina första generationer. Skulle tippa på att de börjar i liten skala, och inte kommer producera 5-10 olika storlekar med en gång. Alltså inte alls troligt att det blir något större än 77 tum (trodde det var 75", kanske var det tidigare år) 2018.
De apparaterna är förresten inte helt gratis, men det kanske du redan är medveten om?

För att ge lite perspektiv på det hela så har väl LG sålt OLED-TV sen 2013. De är isåfall inne på sin femte generation, och erbjuder fortfarande bara 55, 65 och så nischprodukten 77 (tidigare 75) tum.

Det enklaste vore egentligen om du istället var öppen till att möblera om. Soffan är väl inte fastskruvad i golvet?
En fåtölj kan man dessutom dra fram och tillbaka varenda dag, såvida man inte är väldigt gammal och klen.

Edit: 2014 var det visst.
Första testet på en fullstor OLED-TV på Flatpanels.

Citat:

LG OLED-TV (kurvet)
03 Jan 2014 | Rasmus Larsen
Store OLED-TV er endelig landet i handlen. OLED betragtes som næste store teknologi indenfor skærme, men kan LGs kurvede 55-tommer leve op til løfterne? Læs vores test

LG OLED-TV (fladt)
19 May 2014 | Rasmus Larsen
Vi tester LG's flade OLED-TV (55EA880W). Selv hvis du ikke er i markedet for et OLED-TV anbefaler vi at læse med. Find ud af hvorfor OLED er fremtiden

http://flatpanels.dk/tests.php?start_from=50&ucat=1,3,39,108,...

Ett litet test från november 2010 fanns dock också, men den modellen var på 15 tum...

Visa signatur

««« »»»