Fel 0x800f0900 vid uppdatering av Adobe Flash Player (Windows update)

Permalänk
Medlem

Fel 0x800f0900 vid uppdatering av Adobe Flash Player (Windows update)

Hej!
Jag fick precis min nya dator från inet levererad idag - skitkul! Tyvärr så har jag problem med Windows update. När jag försöker uppdatera datorn så misslyckas installationen och det står så här:

"Det uppstod problem under installationen av vissa uppdateringar, men vi försöker igen senare. Om problemen kvarstår och du vill söka på Internet eller kontakta supporten för att få mer information, kan följande vara till hjälp:
- 2017-10, säkerhetsuppdatering för Adobe Flash Player för Windows 10 Version 1709 för x64-baserade system (KB4049179) - fel 0x800f0900"

Någon som har en lösning på detta?

Tack för din tid!

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hittat någon lösning...

Permalänk
Medlem

@Xaddio: Lösningen är enkel, uppdatera inte
Nä men det är inte ovanligt att det blir sådant och oftast är det själva uppdateringen som är boven, brukar lösa sig när den korrigerats.

Alternativt avinstallerar du flash player och installerar om den igen om du nu behöver den.

Edit: Kan ju även ta ner uppdateringen här och pröva installera manuellt.
https://www.catalog.update.microsoft.com/search.aspx?q=404917...

Permalänk
Permalänk
Medlem

En ny windows installation ska inte ge felmeddelande när du kör update.
0x800f0900 verkar betyda "CBS_E_XML_PARSER_FAILURE unexpected internal XML parser error."
Dvs ungefär det är svårt att tyda en xml fil.

Slå en pling till Inet och hör om de har sett felet förut.

Det finns flera steg du kan göra men frågan är hur mycket du ska behöva felsöka en helt ny installation.
Ibland är den snabbaste/enklaste lösningen att installera om datorn istället för att felsöka vilken fil som är trasig.

Permalänk
Medlem

Inget att bry sej om
Fick samma meddelande som dej för en tid sedan på just KB4049179
I min uppdateringshistorik är den listad som misslyckad

Skrivet av Xaddio:

Hej!
Jag fick precis min nya dator från inet levererad idag - skitkul! Tyvärr så har jag problem med Windows update. När jag försöker uppdatera datorn så misslyckas installationen och det står så här:

"Det uppstod problem under installationen av vissa uppdateringar, men vi försöker igen senare. Om problemen kvarstår och du vill söka på Internet eller kontakta supporten för att få mer information, kan följande vara till hjälp:
- 2017-10, säkerhetsuppdatering för Adobe Flash Player för Windows 10 Version 1709 för x64-baserade system (KB4049179) - fel 0x800f0900"

Någon som har en lösning på detta?

Tack för din tid!

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@Xaddio: Lösningen är enkel, uppdatera inte
Nä men det är inte ovanligt att det blir sådant och oftast är det själva uppdateringen som är boven, brukar lösa sig när den korrigerats.

Alternativt avinstallerar du flash player och installerar om den igen om du nu behöver den.

Edit: Kan ju även ta ner uppdateringen här och pröva installera manuellt.
https://www.catalog.update.microsoft.com/search.aspx?q=404917...

Jag har ringt dem och de ber mig att:

1. Ladda ner verktyget med genom att klicka på den här länken: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445
2. Starta programmet och sen klickar du på ”Uppgradera”
3. Sen börjar uppdateringen av Windows
4. Det kan ta en stund innan den är klar, men efter detta så ska datorn startas om och allt vara uppdaterat och klart
Vilket ej fungerar.

Skrivet av henkiii:

En ny windows installation ska inte ge felmeddelande när du kör update.
0x800f0900 verkar betyda "CBS_E_XML_PARSER_FAILURE unexpected internal XML parser error."
Dvs ungefär det är svårt att tyda en xml fil.

Slå en pling till Inet och hör om de har sett felet förut.

Det finns flera steg du kan göra men frågan är hur mycket du ska behöva felsöka en helt ny installation.
Ibland är den snabbaste/enklaste lösningen att installera om datorn istället för att felsöka vilken fil som är trasig.

Är inte sugen på att installera om windows, är usel på sånt här!

Skrivet av Uslingen:

Inget att bry sej om
Fick samma meddelande som dej för en tid sedan på just KB4049179
I min uppdateringshistorik är den listad som misslyckad

Låter iaf lite lugnande!

OBS! Har för övrigt redan försökt installera den manuellt genom Microsoft Update Catalog men den misslyckas även där.

Permalänk
Medlem

Vad har du för behov av Flash Player?

Permalänk
Medlem

@Xaddio: Du gör en höna av en fjäder eftersom det inte är speciellt ovanligt att den typen av uppdateringar (eller andra för den delen) misslyckas i windows update, det brukar även korrigeras automatiskt genom att en ny uppdatering släpps lite senare.

Kan även vara så att om du avinstallerar flash player och sedan installerar den på nytt från adobes sida så är den redan uppdaterad.
Men annars kan du sitta lugnt i båten och vänta på att det löser sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Vad har du för behov av Flash Player?

Skrivet av MacAllan:

@Xaddio: Du gör en höna av en fjäder eftersom det inte är speciellt ovanligt att den typen av uppdateringar (eller andra för den delen) misslyckas i windows update, det brukar även korrigeras automatiskt genom att en ny uppdatering släpps lite senare.

Kan även vara så att om du avinstallerar flash player och sedan installerar den på nytt från adobes sida så är den redan uppdaterad.
Men annars kan du sitta lugnt i båten och vänta på att det löser sig själv.

Tack ska ni ha! Får vänta och se