Permalänk
Medlem

Alienware AW3418DW

Vad tror vi om nya Alienware (Dell) AW3418DW? Verkar ju vara X34P fast tillgänglig redan nu och som det verkar med lite bättre kvalité än X34 och Asusen (vars namn jag aldrig kan komma ihåg). Inte billig direkt men det kostar väl att ligga på topp.

X35 och Asus motsvarighet verkar, som jag förstått det, fortfarande vara en bra bit bort. De som redan sitter på en bra gaming skärm kanske inte känner för att uppgradera, men för dom som inte uppgraderat på ett tag så.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är ruskigt sugen på denna skärma. Kanske blir en beställning i veckan, ingen på swec som är ägare av redan?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är också riktigt sugen, har hittat de två recensionerna också men inte några andra.
Finns det något som är på g och kan tänkas utmana denna inom en snar framtid?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt clean design iaf, jämfört med t.ex. Asus osv.

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, konkurrenternas 200hz hdr lär väl bli betydligt dyrare.

Så i jämförelse med asus och acers tidigare har denna:

120hz istället för 100hz
lite mer kurvad?
Troligen lite mindre BLB-lotteri?
bättre fot

har jag missat något?

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Tyskarna har otroligt nog lyckats få ihop en 70 sidig tråd redan på denna:

https://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1707219&pa...

Permalänk

Undrar om den kommer hit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Undrar om den kommer hit?

Om "hit" är Dell Sverige så är den redan här. Finns en länk i första meddelandet. Och andra märkligt nog

Permalänk
Skrivet av improwise:

Om "hit" är Dell Sverige så är den redan här. Finns en länk i första meddelandet. Och andra märkligt nog

Tack my bad trodde det var länk till deras usa sida. Tack så mycket har lagt en beställning redan;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Tack my bad trodde det var länk till deras usa sida. Tack så mycket har lagt en beställning redan;)

Spännande! Vad fick du för leveranstid?

Funderade själv på att beställa men 34" är ju inte mkt att skryta med för annat än spel och vet inte hur bra det blir med 2 stycken och kanten i mitten...

Permalänk
Skrivet av improwise:

Spännande! Vad fick du för leveranstid?

Funderade själv på att beställa men 34" är ju inte mkt att skryta med för annat än spel och vet inte hur bra det blir med 2 stycken och kanten i mitten...

Står 4-5 dagar så kanske nästa vecka får man hoppas;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Funderade själv på att beställa men 34" är ju inte mkt att skryta med för annat än spel och vet inte hur bra det blir med 2 stycken och kanten i mitten...

Verkar finnas en lösning

https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/758yzm/...

Permalänk
Medlem

Vilka sjuka överpriser Dell kör med nu kostar den 16500 kr. I tyskland får du den för ca 10000 kr rätt lätt val.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilka sjuka överpriser Dell kör med nu kostar den 16500 kr. I tyskland får du den för ca 10000 kr rätt lätt val.

13252 kr kostar den med Dells ständiga reor. Lägg in skillnaden i moms så blir priserna hyfsat lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

13252 kr kostar den med Dells ständiga reor. Lägg in skillnaden i moms så blir priserna hyfsat lika.

Använder men länken i tråden är rabatten fortfarande där men inte om du går till dell.se och kollar.

Totalt priset från Tyskland är ca 10400 kr betydligt mycket billigare än från Dell.se trots priset på 13500 kr

Konstigt att de inte finns fler återförsäljare av skärmen i Sverige.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vilka sjuka överpriser Dell kör med nu kostar den 16500 kr. I tyskland får du den för ca 10000 kr rätt lätt val.

Får man fråga var du hittar den? Jag hittar den inte på dell.de.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Får man fråga var du hittar den? Jag hittar den inte på dell.de.

Det är inte från Dell.de utan från:

http://www.built-direkt.de/eshop.php?action=article_detail&ri...

Läste även att Mediamark i tyskland har den för 999 euro.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Äh jag drog en beställning från Dell.se ändå. Orka inte vänta och iaf något krånglar så är väl de tusenlapparna värt det.

Min första 21:9 ska bli spännande!

* EDIT

Beräknad leverans 9 nov står det!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Använder men länken i tråden är rabatten fortfarande där men inte om du går till dell.se och kollar.

Totalt priset från Tyskland är ca 10400 kr betydligt mycket billigare än från Dell.se trots priset på 13500 kr

Konstigt att de inte finns fler återförsäljare av skärmen i Sverige.

Hade hoppats bevisa att du hade fel genom att gå in på Dell.se och söka efter "AW3418DW" och hamnade fullt logiskt på....inloggningssidan

Permalänk
Medlem

Efter att ha skickat tillbaka tre stycken asus pg34q på grund av att jag inte stod med BLB/IPS Glowen så har jag nu väntat på pg35vq. Men eftersom det verkar som att den inte kommer släppas förens tidigast i vår så verkar denna skärmen intressant!

Men efter att ha sett detta blev jag dock osäker.
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/7a0qvk/...

Permalänk
Bildexpert 📺

@VEZZLA: Så där ser så gott som alla IPS:er ut när de fotograferas på det där sättet med automatisk exponering, kort brännvidd och alldeles, alldeles för hög ljusstyrka på skärmen.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Dom pg34q skärmarna jag provade stod jag inte ut med om man satt i ett mörkt rum och dom såg ungefär likadana ut på bild som denna gör, om inte värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hade hoppats bevisa att du hade fel genom att gå in på Dell.se och söka efter "AW3418DW" och hamnade fullt logiskt på....inloggningssidan

Sökfunktionen verkar fortfarande vara helpaj hos Dell, men går man den långa vägen så hittar man denna skärm med samma rabatt som ovan också. Dells så kallade rabatter, dvs reor, är väl snudd på olagliga iom att dom verkar vara eviga och dessutom brukar vara baserade på fantasipriser. Kolla bara på deras företagsdatorer som påstås ha fantastiska rabatter, men med rabatt kostar ung som motsvarande från HP och Lenovo (märken som jag i de flesta fall anser som minst lika bra som Dell, även om just Dells skärmar ofta är bra).

http://accessories.euro.dell.com/sna/sna.aspx?c=se&cs=sedhs1&...

Permalänk
Bildexpert 📺

@VEZZLA: Sitter du i ett mörkt rum behöver du dra bakgrundsbelysningen väldigt långt ned, ofta bara några steg från botten i ett svart rum och snäppet högre i mysbelysning. Annars kommer så gott som alla IPS:er visa upp olika glow-fenomen. Det är först på yrkesprodukterna jag ser "felfria" IPS:er, likt Eizo ColorEdge och liknande.

Gjorde en separat artikel och video om detta. https://www.sweclockers.com/artikel/24406-teknikstund-ljussty...

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för en mycket lärorik läsning! Jag ska tänka på det där med ljusstyrkan.
Vi får med andra ord hoppas på att denna skärm(AW3418DW) går att dra ner mycket i ljusstyrka om den ska vara bra att använda i mörka miljöer.

Permalänk

Står att dell har rabbatt på denna skärmen i usa nu 999 dollar varför ej i svergie;)

Permalänk
Medlem

@Chamoxzqt: Inte så att vi har det? I USA har de ju inte för vana att skriva ut moms i priserna.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Dåligt med reviews änsålänge

Dela gärna med er vad ni tycker när ni som beställt får hem era

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q