Permalänk
Medlem

Note 8 diskussionstråd

Såg ingen allmän diskussionstråd om Note 8 här.

Nu när den är släppt, vad tycker ni om den? Några problem?
Jag har använt den i 3 dagar nu och är riktigt glad att jag skaffade den. Mycket snabb med gott om minne. Batteriet verkar hålla sig länge trots "bara" 3300mah. Klarar sig en hel dag med ca 4.5 timme onscreen time, på high performance mode + 80% ljusstyrka. Har då än så länge ej stött på några problem men har sett folk rapportera om att deras display läcker lite ljus vid kanterna.

Även fast jag inte använder pennan så mycket så kan jag tänka mig många tillfällen där man behöver skriva av något, så Offscreen memo är en smidig funktion. För övrigt känns den väldigt bra i handen trots sin storlek och vikt, samt en bättre form än S8. Displayen kurvar sig inte lika mycket. Något hal utan något fodral, men det här är ingen mobil man vill gå runt med utan skydd.

Permalänk
Medlem

Haft min sen i fredags, supernöjd, innan jag hade Note 3 sedan releasen, sjukt trevliga telefoner.

Upplever inget problem med batteritiden heller, vet inte hur mycket on screen time jag haft per dag, laddat den sporadiskt efter dag ett när jag suttit still vid datorn.

Förstår folk som tycker att det är långt till fingeravtrycksläsaren, passar mig dock ypperligt som har storlek 11 på handskarna. Den är även rätt hal och verkar vilja glida ut fickan när man sitter ner, iaf så att jag noterat det på vissa byxfickor, ett skin eller fodral kanske är nödvändigt trots att jag eg inte vill ha det.

Är den värd priset? Vet inte än faktiskt, men med besparingen av att Note 3 hållit så länge och att jag inte vet hur länge jag kommer ha Note 8 så känns det inte orimligt än iaf, även om att enkelt kunna byta batteri på förra mobilen klart förbättrade enhetens livslängd.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Haft min en vecka nu och är helnöjd. Battertiden är förvånandsvärt bra och skärmen är suverän. Haft en note 3 tidigare och saknat pennan sedan dess men nu är allt som det skall igen

Jag har en fråga som jag inte har lyckats hitta något svar på. Jag vill bara använda fingeravtryck för att låsa upp telefonen och inget annat. Är det någon som vet hur man åstadkommer detta? Som det är nu så måste jag ha mönster, lösen, eller pinkod tillsammans med fingeravtryck.

Permalänk

@pade42: Note8 är en dröm att surfa på. Bättre skärm går inte att hitta på marknaden. Bra batteritid, grym kamera, trådlös laddning och SAMSUNG PAY. (med samsung pay slipper du att ha med ditt kreditkort ever again). (fungerar överallt i alla affärer i hela sverige).

Inga barnsjukdommar eller sådant, note8 verkar vara perfekt. (haft den lite över en månad nu utan minsta problem).

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@pade42: Du måste ha en backup, tänk om du blir av med fingret eller skadar dig i fingret, det är därför den vill att du ska ha backup annars kommer du inte in.
Men vet du vad. Du kan ju använda ansiktsigenkänning istället så slipper du hålla på att kleta på telefonen för att öppna den.