Permalänk
Medlem

4k skärm till xbox one x

Hjälper en polare att leta upp en ny 4k skärm, han är långtidssjukskriven och behöver nya leksaker

så...
Han har beställt en xbox one x, och jag hade en gång i tiden koll, men universitet osv tog bort den möjligheten,
han är som jag och föredrar att spela på skärm, främst fps med det kommande cod

så en bra skärm som fixar det xboxen klarar av att hantera, 24"-28", men budget är givetvis en faktor

Hoppas att ni kan hjälpa mig

ha det bäst
/Daniel

Permalänk
Bildexpert 📺

@ParaZide: Beror helt på var ni drar gränsen. Det finns ännu ingen datorskärm på marknaden som kan helt kan svara mot möjligheterna som finns med XboneX likt 4K-upplösning och HDR. Där finns det gott om TV-apparater men för att få bra HDR behöver som regel kliva upp till kring 50 tum och lägga sig ganska högt i prisklass, en god över 10.000 kronor. Det är datorskärmar på väg 2018 men prognoserna pekar på minst samma priser till det dubbla.

Ska det enbart användas för spel eller ska det strömmas 4K från Netflix och liknande? För det senare måste skärmen hantera HDCP 2.2 vilket förekommer. Det finns en del produkter, likt denna Dell som jag testat, som har möjligheterna och tar emot rätt signaler. Men det är fortfarande inte bra HDR till exempel.

Är det enbart spel som är prioritet kan man komma undan med en vanlig 1920x1080-skärm i önskvärd storlek och prisklass.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ParaZide:

Hjälper en polare att leta upp en ny 4k skärm, han är långtidssjukskriven och behöver nya leksaker

så...
Han har beställt en xbox one x, och jag hade en gång i tiden koll, men universitet osv tog bort den möjligheten,
han är som jag och föredrar att spela på skärm, främst fps med det kommande cod

så en bra skärm som fixar det xboxen klarar av att hantera, 24"-28", men budget är givetvis en faktor

Hoppas att ni kan hjälpa mig

ha det bäst
/Daniel

Inget HDR-stöd på denne, men sett till pris och storlek kanske ändå kan vara intressant?
https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/266742-digihome...

Permalänk
Medlem

Denna verkar ju ha både 4K och HDR? https://www.inet.se/produkt/2210780/acer-43-et430k-uhd-4k-hdr. Iof lite större än 28'', men ändå