Permalänk
Medlem

AIO till Ncase M1

Har beställt alla delar till ett mitx-bygge som ska sitta i ett Ncase M1 (v.1).
I lådan sitter en i7 6700K på ett asus maximus viii impact med Corsair Dominator Platinum 2x8GB, samt en Corsair SF450 psu.

Men jag velar nu på valet av cpu-kylare, då jag inte är säker på vad som får plats.
Lutar åt en AIO-kylare. Har varit mycket nöjd med den Corsair H50 som sitter i HTPC:n och fungerat bra.
Då det är så trångt i chassit tänker jag att det vore lättare att få dit en kylare som har gummislangar.
FEP-slangarna på H50:n var inte lätta att passa in sist det begav sig.

Har kollat på en Corsair H75, men tar gärna emot tips på andra kylare som kan passa i ett Ncase M1.
120 och 240mm radiator går bra vilket som, bara den inte är för tjock.

/Magnus

Permalänk
Medlem

Det blev en corsair h75 ändå. Det verkar som den ska passa in i lådan utan problem. Den ger även möjlighet att montera en 3,5" hdd i fläktfacket bredvid. Då jag bara har en 450 watt psu, så är det inte heller tal om någon extrem oc, så jag tror kylförmågan i h75 kommer att räcka för mina behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deepy:

Det blev en corsair h75 ändå. Det verkar som den ska passa in i lådan utan problem. Den ger även möjlighet att montera en 3,5" hdd i fläktfacket bredvid. Då jag bara har en 450 watt psu, så är det inte heller tal om någon extrem oc, så jag tror kylförmågan i h75 kommer att räcka för mina behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Såhär lagom ett år senare. Hur ser dina temps ut och är du fortsatt nöjd med chassit? Jag beställde mitt idag och funderar över huruvida jag ska köra på AIO eller bygga en custom loop.

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av reque64:

Såhär lagom ett år senare. Hur ser dina temps ut och är du fortsatt nöjd med chassit? Jag beställde mitt idag och funderar över huruvida jag ska köra på AIO eller bygga en custom loop.

Väldigt nöjd med chassit, skulle inte vilja ha något storre. Prio 1 för mig är att det är så kompakt, får plats på skrivbordet utan problem.

Tempsen vid desktop-användande är inga problem. De drar iväg en del vid gaming, så jag har skaffat fläktar att montera i botten för att få bättre luftflöde i lådan. Ett grafikkort med externt utblås är nog att föredra, jag brukar istället lätta lite på toppen för att få ut varmluften.

Jag kan köra en testslinga med DOOM och återkomma med temperaturer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skärmdumpar från CAM med temperaturer.

Desktop användning
https://imgur.com/yz5VZR0

Gaming DOOM
https://imgur.com/sBnYKQk

Edit: fick inte bilderna att dyka upp i inlägget, men det är bara att följa länkarna ovan så ser ni.

Fixa länkar
Permalänk
Medlem

@Deepy: Alright. Vad kör du med för GPU?

Jag hade tänkt stoppa in mitt evga 1080 hybrid, den har externt utblås samt aio. Jag har gjort lite research och sett att det ska funka bra med det caset, så jag är optimistisk. https://forums.evga.com/Which-1080-fits-the-Ncase-M1-m2508264... ...
Läst att det kan behövas 90 graders pci-e strömadapter för att få ström då kortet är för högt. Lär nog stöta på mer utmaningar längst vägen.

Har du haft några andra utmaningar med caset gällande temps? Övriga tips? Börjar bli riktigt taggad för bygge!

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av reque64:

@Deepy: Alright. Vad kör du med för GPU?

Jag hade tänkt stoppa in mitt evga 1080 hybrid, den har externt utblås samt aio. Jag har gjort lite research och sett att det ska funka bra med det caset, så jag är optimistisk. https://forums.evga.com/Which-1080-fits-the-Ncase-M1-m2508264... ...
Läst att det kan behövas 90 graders pci-e strömadapter för att få ström då kortet är för högt. Lär nog stöta på mer utmaningar längst vägen.

Har du haft några andra utmaningar med caset gällande temps? Övriga tips? Börjar bli riktigt taggad för bygge!

Jag har ett Zotac Geforce GTX 1070 8gb mini. Utmaningarna med temps är nog framförallt kabeldragningen, så man får ett schysst luftflöde i lådan. En av mina ssd:er sitter också lite olägligt till ovanför grafikkortet och drar iväg ganska ordentligt vid gaming (50°C). Hoppas det ska sjunka när jag väl monterat lågprofilfläktarna i botten av chassit, har 2 st Noctua NF-A12*15 som ligger och väntar.

Jag har monterat en Corsair SF450 PSU, är glad att jag valde det mindre formatet och inte gick på SFX-L formatet, det är pilligt nog ändå att få plats med allt.

Hoppas att du får till en bra lösning med ditt bygge.

Permalänk
Medlem

Tack Lycka till du också!

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q