Permalänk
Medlem

Köpa vinterjacka

Hej! Jag har de senaste dagarna kollat på vinterjackor. Främst på Zalando då jag knappt känner till andra hemsidor för kläder. Det är specifikt en jacka jag har fastnat för, men den finns inte på lager. Så jag har kollat om den finns på andra hemsidor, den finns bara på en vad jag sett.

Jackan: Zalando
Sidan jag inte litar på: http://www.aspirants.se/

Kollar man på sidan så ser man att det är väldigt mycket stavfel, precis som att de bara kört google translate och klistrat in. Speciellt om man går in på Leverans.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Kolla om jackan finns spå prisjakt Eller om dom gett betyg på butiken där.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Kolla om jackan finns spå prisjakt Eller om dom gett betyg på butiken där.

Hittar varken jackan eller butiken på prisjakt. Tycker inte prisjakt listar så många jackor när man söker

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Skulle själv aldrig handla från en nätbutik där texten är felstavahd och sär skriven

Permalänk

inte jag heller...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: zalando, sarenza, sportamore, borde ha liknande kläder.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Asos.com verkar ha den på lager i många storlekar. Har själv väldigt god erfarenhet därifrån och vet att det är en del svenskar som brukar handla därifrån med. (Man beställer alltså från England med bra pris på frakt samt gratis retur om jag inte minns fel)
Här är den i alla fall: http://www.asos.com/burton-menswear/burton-menswear-parka/prd...

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Skulle heller inte handla därifrån.
Blandat med svenska och engelska på login sidan och även andra sidor. Dålig svenska och grammatik.

Längst ner i footern, "Powered by Män mode. Märkeskläder . Nätbutiken", alla dessa har samma länkadress, d.v.s till Aspirants.se.

Hos mig så verkar inte heller SSL-certifikatet att fungera som det ska, "Inte säker".
Vet inte hur det ser ut på den sidan där man anger kortuppgifter och genomgår betalningen.
Men om det är samma där, så skulle jag låta bli.

Mycket Google Översätt eller någon icke skrivkunnig som knåpat ihop sidan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Asos.com verkar ha den på lager i många storlekar. Har själv väldigt god erfarenhet därifrån och vet att det är en del svenskar som brukar handla därifrån med. (Man beställer alltså från England med bra pris på frakt samt gratis retur om jag inte minns fel)
Här är den i alla fall: http://www.asos.com/burton-menswear/burton-menswear-parka/prd...

Även jag har bara gott att säga om Asos. Har även för mig att det brukar vara ganska snabb frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Asos.com verkar ha den på lager i många storlekar. Har själv väldigt god erfarenhet därifrån och vet att det är en del svenskar som brukar handla därifrån med. (Man beställer alltså från England med bra pris på frakt samt gratis retur om jag inte minns fel)
Här är den i alla fall: http://www.asos.com/burton-menswear/burton-menswear-parka/prd...

Var inte riktigt samma modell men den var ju fin också. Tycker bara att den där fickan på ärmen förstörde.

Skrivet av davvarn:

Skulle heller inte handla därifrån.
Blandat med svenska och engelska på login sidan och även andra sidor. Dålig svenska och grammatik.

Längst ner i footern, "Powered by Män mode. Märkeskläder . Nätbutiken", alla dessa har samma länkadress, d.v.s till Aspirants.se.

Hos mig så verkar inte heller SSL-certifikatet att fungera som det ska, "Inte säker".
Vet inte hur det ser ut på den sidan där man anger kortuppgifter och genomgår betalningen.
Men om det är samma där, så skulle jag låta bli.

Mycket Google Översätt eller någon icke skrivkunnig som knåpat ihop sidan.

Jag provade gå till kassan. Skulle fylla i epost och lösen och då varnade det för att anslutningen var osäker. Så den hemsidan är ett stort nej

Ska kika lite på asos då.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Första ordet man ser är "Herr Mode" bra start...

Under "Kontakta Oss", finns ingen som helst information - Där borde alla varningsklockar ringa.

Och läser man under Leverans så blir misstankarna bekräftade tycker jag.

Så nej. Handla inte av Aspirants.se Det är garanterat en bluff.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Hej! Jag har de senaste dagarna kollat på vinterjackor. Främst på Zalando då jag knappt känner till andra hemsidor för kläder. Det är specifikt en jacka jag har fastnat för, men den finns inte på lager. Så jag har kollat om den finns på andra hemsidor, den finns bara på en vad jag sett.

Jackan: Zalando
Sidan jag inte litar på: http://www.aspirants.se/

Kollar man på sidan så ser man att det är väldigt mycket stavfel, precis som att de bara kört google translate och klistrat in. Speciellt om man går in på Leverans.

Finns på Amazon också:

https://www.amazon.co.uk/Burton-Menswear-London-Ritter-Parkas...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sen som en annan sa är också ASOS en riktigt bra butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X