Destiny 2 expanderas med Curse of Osiris i december

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Extremt dåligt.
Jag tycker personligen att story läget är väldigt kort i detta spelet.
Har inte många spel timmar och har ändå hunnit köra en hel del instanser och är mer eller mindre färdig med spelet...
På tok för enkelt är det med.
De gånger man dör i storyläget är man antingen råkar hoppa utanför kartan eller några få gånger går all barzerk bland större fiender trots att man spelar själv. Då har jag inte ens satt ut en ända av mina 21 skillspoints

Bara att prova nigthfall så får du se om det är enkelt. Skall man klara veckans strike på 20min kan du bara glömma att spela som hunter. Man måste i princip vara chetade Warlock för att kunna hoppa sig fram till slutet plus att man måste veta precis exakt allt.

Raid är omöjligt utan 6 man och vet exakt vad man skall göra.

Crucible är ok. Bungie borde ta bort svårdet och elektricitet ultin. De är de två mest jobbigaste sakerna. Så fort man försöker göra något bra så är det alltid någon med svärd som att folk inte kan spela utan just det vapnet.

Karaktärerna är helt obalanserade och det har de varit sedan 1:an

Vapnen känns också helt obalanserade. 1:an var bättre på den punkten.

Storyn är som den är eftersom Destiny stora fokus ligger på multiplayer och inget annat. Allt var bekräftat från start att det skulle komma en DLC efter släppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här måste vara någon form av nytt rekord? Ett spel som är knappt en vecka gammalt får redan en expansion efter en månad, herre jösses, tur att man aldrig köpte Destiny 2.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Får väl med de i limited edition och delux edition?

Destiny har ju massor av dlc er

Så många spel som har dlc.er och alla som köper spelen säger ju på samma gång att det är ok
Hade ingen köpt spel med dlc så hade de behövt fatta att det är fel

Som kostar bortåt tusen kronor på deras shop, verkligen inte värt pengarna. Och för att få stopp på sånt här beteenden från spelutvecklare, så är det bästa att inte köpa spelet överhuvudtaget, för att visa sitt missnöje.
Givetvist borde det här följt med från första början för 400-500 kr som ett normalt PC-spel kostar. Inte är det dags för en ny expansion redan efter en månad.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Tur man inte köpte.
Expansion inom 6 månader ens är bissart tycker jag och detta är typ 3 månader. Bättre de beta testar den i någon månad och fixar buggar samt patchar grundselet så det blir bättre och det är "klart" när man släpper en expansion...

Ja, eller så kunde de haft lite end-game content på plats utan att man behöver betala 400 spänn till på ett spel efter 1 månad. Spelet känns, när man nått maxlevel, sjukt tomt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Extremt dåligt.
Jag tycker personligen att story läget är väldigt kort i detta spelet.
Har inte många spel timmar och har ändå hunnit köra en hel del instanser och är mer eller mindre färdig med spelet...
På tok för enkelt är det med.
De gånger man dör i storyläget är man antingen råkar hoppa utanför kartan eller några få gånger går all barzerk bland större fiender trots att man spelar själv. Då har jag inte ens satt ut en ända av mina 21 skillspoints

Tog väl 4-5 timmar att köra igenom kampanjen, sen finns det 3 saker att göra. Grinda publics, grinda nightfall, eller köra Leviathan som inte släppts på PC ännu. Eller ja, 4 då, man kan ju grinda crucible också. Men vill man lira FPS mot andra spelare kanske inte Destiny2 är förstavalet direkt. Tyckte det var löjligt lite content när man blev klar med spelet i princip av att lira en lördagkväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

No shit?
Destiny har alltid varit ett spel som byggt på expansioner. Exakt samma sak gjorde de med Destiny 1. I december, ca 3 månader efter release så släpptes första expansionen. Så det borde knappast komma som en överraskning.

En inte allt för långsökt gissning är att detta beror på att Destiny sägs vara det dyraste spelet som utvecklats genom tiderna. Då kanske 599:- inte räcker för att täcka upp kostnaderna. Man får kanske snarare se Deluxe Edition som det "riktiga" spelet, och standard är en budget-version som inte ger tillgång till allt material.

Med tanke på hur lite content det finns i Destiny jämfört med exempelvis GTAV eller WoW så har jag sjukt svårt att se att det skulle kunna vara det dyraste spelet att utveckla. Om de inte värmt upp en studio i Kanada genom att elda $100 sedlar.

Sen kan man ju typ inte ens bära alla "måste ha" vapen och rustningar eftersom inventoryt är minimalt. Det hjälper inte direkt att man inte kan kommunicera in game för fem öre på PC och alla social funktioner är totalt obefintliga. Clan rostern funkar ju för fan inte ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Bara att prova nigthfall så får du se om det är enkelt. Skall man klara veckans strike på 20min kan du bara glömma att spela som hunter. Man måste i princip vara chetade Warlock för att kunna hoppa sig fram till slutet plus att man måste veta precis exakt allt.

Raid är omöjligt utan 6 man och vet exakt vad man skall göra.

Crucible är ok. Bungie borde ta bort svårdet och elektricitet ultin. De är de två mest jobbigaste sakerna. Så fort man försöker göra något bra så är det alltid någon med svärd som att folk inte kan spela utan just det vapnet.

Karaktärerna är helt obalanserade och det har de varit sedan 1:an

Vapnen känns också helt obalanserade. 1:an var bättre på den punkten.

Storyn är som den är eftersom Destiny stora fokus ligger på multiplayer och inget annat. Allt var bekräftat från start att det skulle komma en DLC efter släppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nightfall tog 2 försök att sätta på 16min utan någon erfarenhet för någon i gruppen med 2 hunters och en warlock. Det är bara att hagla granater på allt, inte direkt svårt. Har svårt att se vart man måste vara warlock för att hoppa fram?

Raiden har jag förvisso inte prövat men svårt att se att den ska vara sjukt annorlunda eller mycket svårare än t.ex. en WoW raid.

Svärdet i Crucible är helt brutet, är i princip lika farligt som en ultimate men med en bråkdel av recharge tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Med tanke på hur lite content det finns i Destiny jämfört med exempelvis GTAV eller WoW så har jag sjukt svårt att se att det skulle kunna vara det dyraste spelet att utveckla. Om de inte värmt upp en studio i Kanada genom att elda $100 sedlar.

Sen kan man ju typ inte ens bära alla "måste ha" vapen och rustningar eftersom inventoryt är minimalt. Det hjälper inte direkt att man inte kan kommunicera in game för fem öre på PC och alla social funktioner är totalt obefintliga. Clan rostern funkar ju för fan inte ens.

Tänkte precis kommentera det, att det kan knappast vara det dyraste PC-spelet någonsin jämfört med WoW t ex, men din kommentar täckte in allt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Tog väl 4-5 timmar att köra igenom kampanjen, sen finns det 3 saker att göra. Grinda publics, grinda nightfall, eller köra Leviathan som inte släppts på PC ännu. Eller ja, 4 då, man kan ju grinda crucible också. Men vill man lira FPS mot andra spelare kanske inte Destiny2 är förstavalet direkt. Tyckte det var löjligt lite content när man blev klar med spelet i princip av att lira en lördagkväll.

Ja visst är det mp som gäller men som sagt kampanjen kunde de lika gärna skippat med detta taffata försöket.
Ain verkar vara designad att komma rakt emot en eller att springa iväg och gömma sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ja visst är det mp som gäller men som sagt kampanjen kunde de lika gärna skippat med detta taffata försöket.
Ain verkar vara designad att komma rakt emot en eller att springa iväg och gömma sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Överlag tycker jag AIn fungerar rätt bra, men som du säger så finns det tillfällen där gubbarna verkligen bara springer rakt emot eller rakt ifrån en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Som kostar bortåt tusen kronor på deras shop, verkligen inte värt pengarna. Och för att få stopp på sånt här beteenden från spelutvecklare, så är det bästa att inte köpa spelet överhuvudtaget, för att visa sitt missnöje.
Givetvist borde det här följt med från första början för 400-500 kr som ett normalt PC-spel kostar. Inte är det dags för en ny expansion redan efter en månad.

Men om det är så fel varför slutar inte folk köpa " fps " spel som får DLCer för att få spelutvecklare.
Call of duty har ju fått massor av dlcer , kartor med mera. Battlefield har det med idag.
Kan man ju sluta köpa alla spel snart om vi ska låta så.

Jag ser inget fel med att de gör så med Destiny 2 men det är för att jag spelat sen första spelet och gillar Destiny.
Men om vi ska ta WoW mot destiny så går de att jämföra lite då man gör ungefär på samma sätt.
Man farmar gear raidar , kör events. PvP i Destiny är Call of Duty i Halo kostym.
Men WoW har extremt eller hade mycket att göra när det släpptes " spelat sen det kom ".
Men idag så tröttnar man så fort man lägger in ett gamecard då man inte tycker det är kul som det var förr.
"men World of Warcraft är World of Warcraft " så det går inte att ändra. De tar betalt för gamecard osv men de har fortfarande spelare.
Men Destiny å andra sidan har kört detta sätt sen första spelet och har alltid varit spelare så jag tror inte att de lär ändra det.
För det är så många som spelare spelet och tycker att det är kul att få expansionerna tidigt, speciellt de som köpt limited osv för att få de.
Det stod ju klart och tydligt när man köpte de att de inte kommer med i "standards spelet" och jag ser inte detta som en "nyhet " då det är som förra spelet så förstår inte varför folk är förvånade till detta.
Spela spelet och acceptera att det gör så eller sluta spela.
Jag tänker iallafall spela och ha kul .
Vill du/ni ödsla bort dagarna med att sitta här och visa missnöje så kan ni lika gärna väl sluta spela spelet för de lär nog inte ändra detta för att ni sitter och skriver " Det är fel och det är så "

Mitt råd till er som gnäller över hur fel det är "Köp inga spel alls som har DLCer som kommer ut tidigt "

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara att det är en ordentlig uppbyggd story i den, det känns som att main story i D2 försökte få spelaren engagerad, men misslyckades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Med tanke på hur lite content det finns i Destiny jämfört med exempelvis GTAV eller WoW så har jag sjukt svårt att se att det skulle kunna vara det dyraste spelet att utveckla. Om de inte värmt upp en studio i Kanada genom att elda $100 sedlar.

Sen kan man ju typ inte ens bära alla "måste ha" vapen och rustningar eftersom inventoryt är minimalt. Det hjälper inte direkt att man inte kan kommunicera in game för fem öre på PC och alla social funktioner är totalt obefintliga. Clan rostern funkar ju för fan inte ens.

Activisions VD har uttalade 2014 att den totala budgeten för Destiny är på 500 miljoner dollar, vilket beskrivs som mer än Star Wars: The Old Repupblic och GTA V tillsammans. Sen om detta inkluderar även Destiny 2 och beyond, framgår inte riktigt. Men Destiny är otvivelaktigt ett extremt dyrt spel, rent utvecklingsmässigt.

Fast tanken är kanske inte att man ska använda 100 olika vapen i en fight. Däremot har man olika vapen för olika typer av fighter - Raider, Nightfall, vanligt PVP, Trials, etc. etc. Det finns gott om tid att åka förbi ditt valv och byta equipment, om så krävs. Annars fanns det även möjlighet (i alla fall i Destiny 1) att byta loadout med olika appar on the fly, utan att avbryta sitt pågående uppdrag.

Men sen är inte Destiny för alla, precis som alla andra spel. Men att köpa det, sedan whine:a över saker som var allmänt känt långt innan det släpptes (och framförallt som PC-användare, då spelet redan funnits tillgängligt för allmänheten 2 månader innan släpp), är kanske inte helt genomtänkt. Det är ju inte direkt några "nyheter"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Activisions VD har uttalade 2014 att den totala budgeten för Destiny är på 500 miljoner dollar, vilket beskrivs som mer än Star Wars: The Old Repupblic och GTA V tillsammans. Sen om detta inkluderar även Destiny 2 och beyond, framgår inte riktigt. Men Destiny är otvivelaktigt ett extremt dyrt spel, rent utvecklingsmässigt.

Fast tanken är kanske inte att man ska använda 100 olika vapen i en fight. Däremot har man olika vapen för olika typer av fighter - Raider, Nightfall, vanligt PVP, Trials, etc. etc. Det finns gott om tid att åka förbi ditt valv och byta equipment, om så krävs. Annars fanns det även möjlighet (i alla fall i Destiny 1) att byta loadout med olika appar on the fly, utan att avbryta sitt pågående uppdrag.

Men sen är inte Destiny för alla, precis som alla andra spel. Men att köpa det, sedan whine:a över saker som var allmänt känt långt innan det släpptes (och framförallt som PC-användare, då spelet redan funnits tillgängligt för allmänheten 2 månader innan släpp), är kanske inte helt genomtänkt. Det är ju inte direkt några "nyheter"...

Det verkar ha varit snordyrt att utveckla, vilket är underligt för mig då det inte direkt innehåller jättemycket content eller något revolutionerande. Vore kul att se hur budgeten strukturerats. Kan ju vara som nåt annat spel på top 20 dyraste spelen någonsin där man lade 40mil på utveckling och 200+ på marknadsföring vilket sedan gav "utvecklingskostnad" på 250 miljoner dollar.

Känns ju meningslöst att köra 2 loading screens för o hoppa in i PvP, samt att mycket av vapnena mest är något man har för att ha samlat alla, mer än för att de fyller någon nisch.

Fick för övrigt spelet gratis när jag köpte mitt ena 1080, innan det släpptes till någon konsol. Tror knappast jag är ensam i det avseendet. Mitt stora problem är ju dessutom att spelet inte ens är färdigt och de rullar redan ut en ny expansion och vill mjölka 400+ till ur varje spelare. Blir ju ännu roligare om de kör Taken King stuket där de slaktade content för folk som inte köpte expansionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

därför håller jag mig så långt borta som möjligt från Destiny. Denna oändliga mjölkning av pengar de sysslar med är riktigt enerverande. Först Destiny fick enorm kritik av att de i stort sätt tvingade spelare att köpa taken king för att de förlorade massvis med content när expansionen gick live.

https://www.reddit.com/r/DestinyTheGame/comments/3l4zb5/those...

alltså, expansionen lät inte bara spelare gå vidare, utan de som ville stanna kvar och fortsätta med sitt spelande i den expansionen de hade, ja de förlorade massvis med content. saker de kunde göra i spelet innan försvann bara och för att kunna få tillbaka det var de tvungna att betala runt 400kr för den nya expansionen. helt sjukt. aldrig sett detta i spel innan. jag ser det som stöld. du har betalat för ett innehåll som de tar bort för att åter igen introducera det fast i en ny expansion.

nä, fyfan för Bungie och deras destiny.

Att viss content försvinner när en expansion släpps är väl ändå inte helt nytt. Ta till exempel WoW. När en ny expansion släpps så försvinner rated PvP, LFR och brawlers guild bland annat.

Det som å andra sidan kan diskuteras är om det är okej att kalla det en expansion eller helt enkelt en DLC. Det går ju inte att jämföra Taken King mot ex. Diablo 3 reaper of souls eller liknande.

Med andra ord: Jag håller med din slutsats, men inte alla resonemang.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Destiny 2 verkar sjuk tråkigt, måste ju komma ett bra mmo fps snart, Planetside 2 är det ända som är värt att spela atm.

Har du kollat på Star Citizen?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimboso:

Att viss content försvinner när en expansion släpps är väl ändå inte helt nytt. Ta till exempel WoW. När en ny expansion släpps så försvinner rated PvP, LFR och brawlers guild bland annat.

Det som å andra sidan kan diskuteras är om det är okej att kalla det en expansion eller helt enkelt en DLC. Det går ju inte att jämföra Taken King mot ex. Diablo 3 reaper of souls eller liknande.

Med andra ord: Jag håller med din slutsats, men inte alla resonemang.

LFR försvinner inte, och tror inte Brawler's Guild heller gör det, men rätt så logiskt att rated PVP försvinner. Ja bättre att kalla det DLC, även om jag tycker att dom här första DLC:en skulle följt med vid releasen, och inte vara någon ytterligare kostnad, men bästa sättet att visa sitt missnöje är att inte köpa spelet helt enkelt. Vi konsumenter har mer vakt än vad vi tror, se bara på DICE:s senaste beslut!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Men om det är så fel varför slutar inte folk köpa " fps " spel som får DLCer för att få spelutvecklare.
Call of duty har ju fått massor av dlcer , kartor med mera. Battlefield har det med idag.
Kan man ju sluta köpa alla spel snart om vi ska låta så.

Jag ser inget fel med att de gör så med Destiny 2 men det är för att jag spelat sen första spelet och gillar Destiny.
Men om vi ska ta WoW mot destiny så går de att jämföra lite då man gör ungefär på samma sätt.
Man farmar gear raidar , kör events. PvP i Destiny är Call of Duty i Halo kostym.
Men WoW har extremt eller hade mycket att göra när det släpptes " spelat sen det kom ".
Men idag så tröttnar man så fort man lägger in ett gamecard då man inte tycker det är kul som det var förr.
"men World of Warcraft är World of Warcraft " så det går inte att ändra. De tar betalt för gamecard osv men de har fortfarande spelare.
Men Destiny å andra sidan har kört detta sätt sen första spelet och har alltid varit spelare så jag tror inte att de lär ändra det.
För det är så många som spelare spelet och tycker att det är kul att få expansionerna tidigt, speciellt de som köpt limited osv för att få de.
Det stod ju klart och tydligt när man köpte de att de inte kommer med i "standards spelet" och jag ser inte detta som en "nyhet " då det är som förra spelet så förstår inte varför folk är förvånade till detta.
Spela spelet och acceptera att det gör så eller sluta spela.
Jag tänker iallafall spela och ha kul .
Vill du/ni ödsla bort dagarna med att sitta här och visa missnöje så kan ni lika gärna väl sluta spela spelet för de lär nog inte ändra detta för att ni sitter och skriver " Det är fel och det är så "

Mitt råd till er som gnäller över hur fel det är "Köp inga spel alls som har DLCer som kommer ut tidigt "

Tur att inte alla konsumenter tänker som dig och köper allt som har med DLC att göra :).

Vi konsumenter har faktiskt mer makt än vad vi tror, för att kunna påverka spelutvecklare.
Källa: https://www.sweclockers.com/nyhet/24676-dice-backar-kring-loo...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tur att inte alla konsumenter tänker som dig och köper allt som har med DLC att göra :).

Vi konsumenter har faktiskt mer makt än vad vi tror, för att kunna påverka spelutvecklare.
Källa: https://www.sweclockers.com/nyhet/24676-dice-backar-kring-loo...

Den länken har jag redan läst... Har sagt det flera gånger är det så illa så gnäll på de som gör spel..
Dice fattar nog att många inte tänker köpa spelet så de är smartare än Activision och de som gör Cod iallafall

Köper allt som har med DCL att göra ?.. Ska jag vara helt ärlig så köper jag nästan aldrig några spel längre.
Har inte köpt ett enda cod sen MW2 släpptes. Tänkte köpa WW2 men jag skippar det.
Har bara köpt Battlefield på reorna. " Battlefield 1 undantag"
Jag skiter fullständigt i om det finns DLC i spelen eller ej.
Så även om det finns DLC i spel så brukar jag aldrig köpa de när det är Cod eller liknande. Battlefield 1 var ett undantag då jag tyckte att det var ett bra spel. Så jag köpte season pass
Är spelen bra så spelar jag men de flesta spel idag är skit . Kolla på Infinity warfare/WW2....
Destiny 2 kan jag acceptera det då jag gillar spelet i grunden för att jag spelat det sen första spelet.
Men att sitta och skälla som de flesta gör löser inget. Skäll på Destinys forum i stället eller blizzards löser nog mer än att sitta här.
Är det så fel för folk att det finns DLCer i spelen så får ni klaga på alla nya spel . Får hoppas de lyssnar som Dice gjorde med Battlefront.
Så NEJ jag köper aldrig DLCer i vanliga fall och brukar aldrig köpa "nya spel" om de inte kostar nästan 50 spän på rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

LFR försvinner inte, och tror inte Brawler's Guild heller gör det, men rätt så logiskt att rated PVP försvinner. Ja bättre att kalla det DLC, även om jag tycker att dom här första DLC:en skulle följt med vid releasen, och inte vara någon ytterligare kostnad, men bästa sättet att visa sitt missnöje är att inte köpa spelet helt enkelt. Vi konsumenter har mer vakt än vad vi tror, se bara på DICE:s senaste beslut!

Skrivet av muSashi:

Tur att inte alla konsumenter tänker som dig och köper allt som har med DLC att göra :).

Vi konsumenter har faktiskt mer makt än vad vi tror, för att kunna påverka spelutvecklare.
Källa: https://www.sweclockers.com/nyhet/24676-dice-backar-kring-loo...

Fast det som vi som konsumenter genom kritik och dylikt har fått igenom är Pay-to-Win Lootlådor och Microtransactions, inte att man tar bort DLC'er (Inga har till min kännedom varit planerade). Din poäng kvarstår dock.

Av de jag känner som spelade Destiny 1 (3 st) så tyckte faktiskt alla att Taken King var en fantastisk "DLC", och gav mycket till spelet både i form av story och endgame. Att expansionen var en succee ska ju dock självklart inte vara på bekosnad av övriga spelare.

Jag är inte emot DLC'er eller expansions alls, men jag tycker det får skötas lite snyggare. Det är lite som ME:3 där om jag inte mins helt fel fanns en DLC vid release. Det finns ju de företag som gör det snyggt och på ett bra sätt. Diablo 3 Reaper of Souls är enligt mig ett bra exempel på en expansion där kostnad / upplevelse är bra. Borderlands 1/2/PreSeq är också spel där jag tycker man lyckats med DLC'erna. Det är lagom långa, tar med nytt content till spelet och kostar inte en förmögenhet (5-10 usd / st). Ett season pass i Borderlands sparar dig dessutom mer än 16% (du sparar 5 usd om du köper season pass vs köpa dom separat).

Att fortsätta vidareutveckla ett populärt spel och lägga till mer content för att hålla det vid liv, det är jag helt med på. Så länge kostnaden står i proportion till upplevelsen och att det inte är till uppenbar nackdel för de som inte köper.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var helt okej tills jag gjort allt som solo spelare. Har inga vänner som spelar spelet och det finns ingen chat. Enda sättet att spela med andra är genom bungies hemsida. Kan kvitta då. Ska det vara så svårt att spela multiplayer och kommunicera med andra direkt i spelet kan dom behålla skiten