Tangentbord trycker in många tangenter samtidigt!

Permalänk
Medlem

Tangentbord trycker in många tangenter samtidigt!

Hej!

Jag köpte ett corsair k70 lux tangentbord och efter ett tag har jag fått något problem med den eller ett virus..

såhär är det, varje gång jag startar datorn så har jag problem med att när jag trycker ner tangenter skrivs flera tecken ut och alla möjliga knappar aktiveras, detta är framför allt på högra sidan av skrivbordet, vänster sidan verkar fungera normalt.
***bort/moderator*** jag har ett annat tangentbord jag kan testa ikv och se om det är samma problem.

det är jävligt irriterande men det brukar försvinna av sig själv efter datorn varit igång ca 20-30min och då funkar allt som det ska igen.

någon som har förslag på hur jag kan felsöka eller lösa detta?

mvh Abbe

§7 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

@Abbe95: låter som kortslutning någonstans, du har inte spillt något skoj som stelnat?

Permalänk
Medlem

@t3ddyyy: hmm nä det tror jag inte, men är det inte konstigt att det slutar krabba efter en stund om det vorre en kortslutning?

Permalänk
Medlem

@Abbe95: spillde vatten i mitt o då spårade det ur totalt, sedan funkade, sedan spårade, repeat.

om du inte spillt något har jag ingen aning, kontakta deras support och fråga, dom kanske har någon step by step guide du kan testa, annars lämna tillbaka till butik för test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

@Abbe95: spillde vatten i mitt o då spårade det ur totalt, sedan funkade, sedan spårade, repeat.

om du inte spillt något har jag ingen aning, kontakta deras support och fråga, dom kanske har någon step by step guide du kan testa, annars lämna tillbaka till butik för test.

okej ska testa det efter jag testat med ett annat tangentbord först och om problemet kvarstår, men du tror inte det kan vara ett virus i min dator då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbe95:

okej ska testa det efter jag testat med ett annat tangentbord först och om problemet kvarstår, men du tror inte det kan vara ett virus i min dator då?

känns som ett jäkligt dåligt virus om allt det gör är att klicka ner lite random knappar till och från, testa tangentbordet i en annan dator också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

känns som ett jäkligt dåligt virus om allt det gör är att klicka ner lite random knappar till och från, testa tangentbordet i en annan dator också.

aa jag måste kolla med lite olika datorer då