Dice backar kring lootlådor i Star Wars: Battlefront II

Permalänk
Melding Plague

Dice backar kring lootlådor i Star Wars: Battlefront II

Efter att ha fått kritik för sina lootlådor i Star Wars: Battlefront II ändrar nu Dice dessa, där de inte längre kommer innehålla sådant som ger fördelar i multiplayer-läget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Givet köp tack vare att det är dice, star wars och gratis dlc.

Permalänk
Medlem

Battlefield One har ett uselt lootsystem. Jag saknar en jäkla massa obalanserade saker mina motståndare har. Det är dessutom krångligt att utrusta och ändra. Till och med Battlefield 4 var bättre då man gjorde sina ändringar i webbläsaren.

Permalänk
Avstängd

Se där ja! Power of the people!

Om fler mainstream-spelare kunde slå sig samman så kan "vi" tillsammans bekämpa den onda delen av loot boxes och andra microtransactions, dvs., "pay to win".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Se där ja! Power of the people!

Om fler mainstream-spelare kunde slå sig samman så kan "vi" tillsammans bekämpa den onda delen av loot boxes och andra microtransactions, dvs., "pay to win".

Men men tänkt på alla som inte är lika bra då, hur ska dom då kunna vara bra i MP utan sina super vapen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Battlefield One har ett uselt lootsystem. Jag saknar en jäkla massa obalanserade saker mina motståndare har. Det är dessutom krångligt att utrusta och ändra. Till och med Battlefield 4 var bättre då man gjorde sina ändringar i webbläsaren.

Battlefield 1 har ju skins i sina lådor. Har aldrig fått ett enda vapen som har en fördel. Har massor av skins.

Permalänk
Medlem

Lämnar denna kommentaren här,

https://www.fz.se/forum/post/3762926

Permalänk
Medlem

återstår att se, det DICE/EA sagt behöver inte alltid betyda något i praktiken.

Vill gärna ibland spendera lite fritid till att spela roligt multiplayer FPS, dock inte sitta och glo på en jävla enarmad bandit.

Permalänk

@Garderoben: Inse att vissa är för dåliga för att spela MP spel

Permalänk
Medlem

Bra. Nu kan dom fixa flight controls också tack!

Permalänk
Medlem

Man har väl fördelen att man ändå bara tänkt spela Singleplayer samt Splitscreen och inget online MP då man inte blir påverkad av mikrotransaktionsskräpet. Synd bara att man blir tvungen att köpa spelet till konsol för splitscreen.

Permalänk
Medlem

Hur ska man spela ett spel utan loot boxes? Då går ju EA i konkurs? Vad ska de då tjäna pengar på? Singelspel de inte kan inte leverera. Star Wars: Shadows of the Empire. Sålde inte och ingen gillade det. För mycket svärd flygande.
Detta exempel är en hyperbol. Ironi. mm

Känns som alla, nja... skulle vart så men blir inte så... Fast vi sa bara att det skulle bli så här, så ni vet. SÅ HÄR. .... men det kan vi inte garantera. Host Host

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Bra att de fattar vinken. Hoppas minnet räcker till nästa spel de ger ut...

Permalänk
Medlem

Sen när har Battlefield varit rättvist balanserat i MP? 2:an kändes så men resten? Giriga EA som driver på som vanligt och Dice måste förhålla sig till kostymerna i topp.

Bryr mig faktiskt inte vad dem säger, deras MP har medvetet varit skit från deras sida ett bra tag nu för att mjölka konsumenter på pengar med metoder som inte uppskattas. Det enda som håller dem levande är att Dice som spelstudio ändå levererar spel i toppklass på övriga fronter.

Min inställning till Battlefield har alltid varit att det ger en ett par veckors nöje och sen är det "över". Men det är bara min subjektiva inställning till spelen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Garderoben:

Men men tänkt på alla som inte är lika bra då, hur ska dom då kunna vara bra i MP utan sina super vapen?

Är man dålig så är man dålig tills man blir bra. Och man blir inte bra för att man har pappas kreditkort i bakfickan.

Jag är asdålig på PUBG, men jag har kul ändå. Folk...varför är dom dåliga på att vara människor?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Pay to win är inte rätt väg och gå, bra ändring av DICE.

Permalänk
Avstängd

Pay to win, bra sätt att förstöra ett spel

Visa signatur