Permalänk
Medlem

Duger denna TV för att spela Xbox på?

Tjena! Nu är det dags för ny TV, jag är 16 bast och budgeten är aningen snäv, men jag är helt vilsen i TV-djungeln och behöver eran hjälp innan jag får panik.

Just nu har jag en äldre Samsung som bara visar 720p och jag känner att det är dags för en uppgradering.

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/49UJ635V/lg-49...

Vad tror ni om denna LG? Tycker priset är bra i och med att den är nedsatt 3 000kr.
Kommer använda den mestadels till att spela Xbox One och senare One X men kommer även kolla mycket på serier.

Så det jag behöver hjälp med är, är denna bra att spela på eller är den helt katastrofalt dålig? Jag letar absolut inte efter det bästa, bara en uppgradering mot skiten jag har nu.

Om den är helt kass så ge gärna andra tips i samma prisklass.

Tack på förhand och ha en trevlig kväll!
/Adrian

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Missade det. Gick efter vad som stod på elgiganten, borde kollat prisjakt först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@MrOlsson: Det är inte tillåtet att bumpa inlägg då det upplevs som mycket störande av andra som läser. Se forumreglerna §4. Får du inga svar finns det vanligtvis ingen som kan tillföra något mer. Då är det bättre att fördjupa och förändra frågorna vilket ökar chansen till svar.

LG UJ635V är en enklare 2017-modell från LG och de har ingen vidare bildprestanda. Men det har inte något annat i samma prisklass heller. Samtidigt kan den ändå komma att upplevas som mycket bättre än din gamla TV ifall det också var en enkel modell.

Latenstiderna i spelläget på LG:s 2017-moeller är mycket lågt, så det är i alla fall en stor fördel.

Permalänk
Medlem

@laxpudding: Förlåt, läste inte reglerna innan jag postade, dumt!

Den jag har just nu är en som inte visar högre bild än 720p så vilken modern TV som helst skulle vara en otrolig uppgradering för min del. Det låter ju kanonbra att den har låga latenstider så det får bli ett köp.

Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problemet med billigare LG-apparater av egen erfarenhet är väl att de har ganska dålig input lag, även i spelläget.

*Edit* verkar ändå ha rätt bra input lag enligt Rtings, UJ6300 är säkert samma modell men för en annan region, ta dock inte mitt ord för det men oftast är det så att sista siffran betyder vilken region TV-modellen tillhör.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uj6300

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Bildexpert 📺

@Asssor: 2017-modellerna ligger runt 12-20 ms vilket är rekordlågt. Bland LCD:erna är det närmare 12 ms, bland OLED-modellerna närmare 20 ms.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Asssor: 2017-modellerna ligger runt 12-20 ms vilket är rekordlågt. Bland LCD:erna är det närmare 12 ms, bland OLED-modellerna närmare 20 ms.

Okej, kul att se att LG har ryckt upp sig och tagit gaming på allvar

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@laxpudding: Det är det här svaret jag försökt få fram på egen hand i flera dagar! Tack igen för dina svar, väldigt givande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@MrOlsson: Jämfört med den TV du har lär du helt klart märka en skillnad!