CCP lägger ned utvecklingen av Eve: Valkyrie

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

@Paddanx:

Var en trogen EVE spelare i flera år..
Multipla konton, 4 var att vara ärlig...

Tyckte det var så nice...

Men kände att det saknades något...
Vi fick i slutet av min spelera en form av WIS, men dom pratade
vitt och brett om att utväckla detta...
Detta kom aldrig, och har inte gjort så heller...Troligen kommer det
aldrig hända heller och därför kommer inte jag heller tillbaks till spelet.
TROTS att det finns möjlighet för mig att göra så GRATIS nu.

Men det är jag, kan inte prata för andra.

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av CyberVillain:

Kan direkt säga nej på den

Kan rekommendera dig att prova på VR innan du sågar det helt o hållet
Trodde det var en fluga men fick lös lite pengar och köpte mig ett Vive som jag sedan kunde sälja vidare. Tyckte installationen var lite smått jobbig (tog väl kanske 30-69minuter att få upp sensorerna och koppla ihop allt) men när jag sedan tog på mig headsetet förändrades allt.

Kan lätt säga att det är beroendeframkallande. Har hänt många gånger att man tagit på sig headsetet, greppat kontrollerna och startat ett spel vid 22 för att sedan märka att klockan är 4-5 på morgonen. Eftersom det är en rätt nischad marknad så har jag många gånger spelat tillsammans med större streamers runt om i världen.

Några favoriter från min sida är:
Star Trek: Bridge Crew (Ett måste för SciFi fans, 4 personer styr ett skepp och utför uppdrag)
Rec Room (Paintball, Coop äventyr, 3D charader, frisbeegolf, darts, pingis, basket, spökboll m.m)
Pavlov VR (Counter Strike VR)
Onward (Counter Strike / ARMA kombination med lite olika spellägen)
Doom 3 BFG VR (Doom 3 VR, skräck)
Audioshield (Audiosurf liknande, om man gillar musik)
Space Pirate Trainer (Arcade shooter, typ scifi duckhunt)

Det bästa är att efter man spelat någon timme så är det som ett idrottspass (förutom Star Trek som man sitter ned och spelar), rekommenderar att vara lätt klädd (kör träningströja + shorts). Även viktigt att dricka mycket vatten!

Tror verkligen att det kommer växa om man får prova på Vive hos t.ex. Mediamarkt.
RecRoom är det bästa spelet, tänk er Wii sports vibbar. Det är gratis + erbjuder allt från shooters till sociala hubs.

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

VR är för knöligt att använda. Vem har lust att dedikera ett helt rum som VR rum för att stå och i vifta i? Hela grejen med att stå och röra sig i ett rum är ganska dödfött, och spelen är fortfarande väldigt knöliga med teleport-to-move grejen. Det blir ju liksom onödigt komplicerat att interagera med spelet.
Det vore bättre om dom satsade på att göra spelet lätt att använda, för att göra spelupplevelsen så bra som möjligt. De flesta som spelar vill göra det sittandes, med enkla kontroller. Efter att ha tappat magasin på golvet och satt in det bakofram ett par gånger, i vad som bäst kan beskrivas som QWOP for guns, så dör nyhetens behag. När man sitter så finns det inte längre någon anledning till att teleportera, använd styrspak för att röra sig som i alla andra spel. Eller ännu bättre, designa spel där man faktiskt sitter i en stol/cockpit/på en rymdmoppe. Typ Road Rash i VR borde ju funka utmärkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Paddanx:

Och till er som tror VR är dött... Smartphone kom och dog flertalet gånger under både 1990-talet och 2000-talet. Det måste bara nå en nivå som fungerar. Priset är inte problemet... Iphone 1 kostade en hel del. Problemet är att den måste som vissa påpekat, har mer bakom sig än ett koncept.

Ta tex DX12... Win 10 mer eller mindre enda anledning att existera. Finns inte. Den är... meningslös minoritet på marknaden. Men... det betyder inte att tekniken under är meningslös, eller dålig. Den behöver dock mogna...

Smartphone fungerade långt innan apple. Det är bara att apple slängde upp en massa PR och plötsligt blev det cool att ha en dålig telefon för att det är ett äpple på den.

DX12 borde tas bakom huset och skjutas. Det finns absolut ingen anledning för den att finnas än att försöka få folk att installera spyware10. Vulkan är ett betydligt bättre val än DX12 och den stöds överallt. Ju mer man går mot öppna standarder där man har stor valmöjlighet desto större chans att saker lyckas. VR började med fragmentering och la på dyr utrustning och framför allt ingen vettig anledning att existera förutom dåliga spel (med kanske enstaka undantag). När VR börjar kunna användas för annat med (inte som gimmick utan på riktigt) så kommer den ha betydligt större chans att lyckas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av CyberVillain:

Rift är nere på 4.5k inkl kontroller. Kom igen nu. Vi pratar om ganska avancerade grejer

Ja, men vad får man för de spenderade pengarna egentligen? kollade ett klip på youtube där dem gick igenom vad man "just nu" (ungefär 9 månader sedan tror jag det var) kunde spela och köpa i spelväg till VR och jag måste säga att det som var tillgängligt just då såg inte roligt ut alls, specielt då spelen verkade vara bara infrastrukturer med väldigt lite gameplay. Själv vill jag ha spelupplevelse som i andra spel och desutom ska det vara mycket spelbart innehåll om jag ska investera i VR, innan dem får till det så kommer iaf jag inte att investera i VR.

Så jo visst, priset har gått ner, men får man valuta för det man spenderar om man just nu investerar i det?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av Fonus:

Lustigt, en gång i tiden trodde jag att sweclockers forum befolkades av teknik-hungriga och nyfikna individer.....

Det var bättre förr när man hängde med i teknikens framsteg, nu är man mest en grinig bakåtsträvande skäggubbe som inte hänger med längre Med dem visdomsorden så startar jag igång DOSBox och spelar lite Sword of Aragon från 1989.

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Deerhall:

Kan rekommendera dig att prova på VR innan du sågar det helt o hållet
Trodde det var en fluga men fick lös lite pengar och köpte mig ett Vive som jag sedan kunde sälja vidare. Tyckte installationen var lite smått jobbig (tog väl kanske 30-69minuter att få upp sensorerna och koppla ihop allt) men när jag sedan tog på mig headsetet förändrades allt.

Kan lätt säga att det är beroendeframkallande. Har hänt många gånger att man tagit på sig headsetet, greppat kontrollerna och startat ett spel vid 22 för att sedan märka att klockan är 4-5 på morgonen. Eftersom det är en rätt nischad marknad så har jag många gånger spelat tillsammans med större streamers runt om i världen.

Några favoriter från min sida är:
Star Trek: Bridge Crew (Ett måste för SciFi fans, 4 personer styr ett skepp och utför uppdrag)
Rec Room (Paintball, Coop äventyr, 3D charader, frisbeegolf, darts, pingis, basket, spökboll m.m)
Pavlov VR (Counter Strike VR)
Onward (Counter Strike / ARMA kombination med lite olika spellägen)
Doom 3 BFG VR (Doom 3 VR, skräck)
Audioshield (Audiosurf liknande, om man gillar musik)
Space Pirate Trainer (Arcade shooter, typ scifi duckhunt)

Det bästa är att efter man spelat någon timme så är det som ett idrottspass (förutom Star Trek som man sitter ned och spelar), rekommenderar att vara lätt klädd (kör träningströja + shorts). Även viktigt att dricka mycket vatten!

Tror verkligen att det kommer växa om man får prova på Vive hos t.ex. Mediamarkt.
RecRoom är det bästa spelet, tänk er Wii sports vibbar. Det är gratis + erbjuder allt från shooters till sociala hubs.

haha, nu svarade du till fel person... Jag är VR dev, googla Virtual Warfighter

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Miothan:

Ja, men vad får man för de spenderade pengarna egentligen? kollade ett klip på youtube där dem gick igenom vad man "just nu" (ungefär 9 månader sedan tror jag det var) kunde spela och köpa i spelväg till VR och jag måste säga att det som var tillgängligt just då såg inte roligt ut alls, specielt då spelen verkade vara bara infrastrukturer med väldigt lite gameplay. Själv vill jag ha spelupplevelse som i andra spel och desutom ska det vara mycket spelbart innehåll om jag ska investera i VR, innan dem får till det så kommer iaf jag inte att investera i VR.

Så jo visst, priset har gått ner, men får man valuta för det man spenderar om man just nu investerar i det?

För 4.5k får du väldigt mycket, du får en virtuell display som täcker 100+ grader av ditt synfält, en vanlig skärm täcker ofta under 30 grader. Du får trackade kontrollers som får Wii och Kinect att liknas med en gramofon. Teknikmässigt får du väldigt mycket för de pengarna. Sedan kan jag hålla med dig om att utbudet på mjukvara är lite lågt, men du får tänka på det tar några år utveckal spel, och de stora drakarna vågar inte ens satsa än.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004

Jisses vad CCP är ute och snurrar. Allt de har pysslat med de senaste 10 åren bortanför kärnspelet Eve online har gått i stöpet.

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

Inget fel på VR, det var Valkyrie som floppade. Det hade stor potential när det först visades upp för en mindre evighet sedan, men blev tyvärr inte annat än otroligt mediokert. Trodde ärligt talat att dom hade övergett det för länge sedan. Väldigt synd, för det är otroligt många VR-ägare som sitter och väntar på välgjorda fullspel. Att överge VR helt hjälper inte marknaden!

Men jag har aldrig riktigt förstått mig på CCP. Dom har ett av de mest avancerade MMO-spelen genom tiderna, som har levt och uppdaterats i över ett decennium, med en väldigt speciell community, men alla deras satsningar därefter är bara raka motsatserna i form av arcad-skräp för en helt annan publik, som uppenbarligen inte finns. Har dom ens någon aning om vad dom sysslar med?

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Så länge man måste ha cyklop på huvudet för VR kommer det aldrig slå igenom på bred front.

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Mr. Bravo:

Inget fel på VR, det var Valkyrie som floppade. Det hade stor potential när det först visades upp för en mindre evighet sedan, men blev tyvärr inte annat än otroligt mediokert. Trodde ärligt talat att dom hade övergett det för länge sedan. Väldigt synd, för det är otroligt många VR-ägare som sitter och väntar på välgjorda fullspel. Att överge VR helt hjälper inte marknaden!

Men jag har aldrig riktigt förstått mig på CCP. Dom har ett av de mest avancerade MMO-spelen genom tiderna, som har levt och uppdaterats i över ett decennium, med en väldigt speciell community, men alla deras satsningar därefter är bara raka motsatserna i form av arcad-skräp för en helt annan publik, som uppenbarligen inte finns. Har dom ens någon aning om vad dom sysslar med?

Nä. De är ett one hit wonder som hittade en nisch med en väldigt trogen publik. De är fans av sitt eget spel och anställer dessutom fans, så det blir ju en speciell relation som nog är mer gynnsam för vidmakthållandet av det nuvarande på bekostnad av utvecklingen.

Någon får gärna säga emot mig, jag har inte så stor insyn som flera här på forumet har, men deras CV bekräftar min uppfattning. Jag har haft stora förväntningar på CCP:s nya projekt, men vartenda ett har gått i stöpet fullständigt. Det bidde inte ens en tumme. De har grymma idéer, koncept och i flera fall demonstrationer, men det enda de tycks bra på att faktiskt genomföra är att hausa sina projekt och subtilt framhäva sin egen förträfflighet.

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plats
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Ureet:

Jag testade VR under den första hajpen på 90-talet, och har följt den nya utvecklingen sedan Rift-kickstartern. Jag tror att alla som jämför det med 3DTV är helt åt helsike fel ute. Däremot kan det ta fem år innan det finns ett headset som är tillräckligt bra, billigt och lättanvänt för att VR ska bli intressant för den stora massan.

Jag vet inte om fem.år räcker. Men håller med annars. Själv ser jag fram emot stor fov för att se serier,ska bli intressant att se om det kan vara något eller det är för omständligt med en klump på huvudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nätverksnörd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

CCP försöker sig på diversifiering i syfte att som företag överleva om Eve Online skulle haverera. Some Eve-spelare ser jag naturligtvis helst att pengarna stannar det och används till att utveckla den produkten i snabbare takt - men jag kan samtidigt förstå tankegången bakom de olika sidoprojekten.
Hade VR blivit en fullträff redan nu så hade CCP naturligtvis tjänat grova pengar på att vara tidigt ute med en titel som skulle kunnat komplettera Eve Online väl. Vi är ganska många som satt och dregglade över trailern där man kände igen varenda skepp från orginaltiteln.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av bulybasha:

Det kan du tycka men du kan aldrig bevisa det.

Varför skulle man offra nuvarande kundkrets bara för att man lägger till en feature? Det låter helt orimligt. Det är som att säga att folk i WoW skulle lägga ner bara för att Blizzard lägger till en ny social arena i spelet.

Edit: Och visst, EVE lever på trogna kunder men tillför du inget nytt blod så kommer spelet självdö oavsett.

För att jag spelat EVE i nästan 10 år. Jag vet vad folk som spelar det förväntar sig. Och jag vet vilket satans ståhej det blev på dem när det presenterades. Problemet är resurser.
Folk betalar varje månad för att utveckling på spelet ska ske, men drar du det fel håll, så säger folk upp sina prenumerationer. Exakt detta har alltså hänt två gånger. Mass-uppsägning av kunder.

Ena gången det skedde var när de drog på detta möget. Så de backade ner, pga större delen av spelarbasen "sa nej".

Och du kan se samma sak på tex Diablo 3, som i början fick enorma mängder kritik, och pga för mycket ändringar valde andra spel. Nya features är inget fel... men i långdrivna spel är de kritiska för att det ska fungera.

Där är betydligt mer "politik" och spelar interaktion i EVE än WOW eller något annat spel har haft. Det är 50% spel, 50% community som driver det spelet. Och rör du en av dem, rasar det. Så EVE har noll mer chars att göra. Det är allt från politiska spel, till striderna och engagemanget som driver det.

De har genom åren ändrat mycket, och har tappat spelare pga det. Men genom att göra små ändringar och sakta ändra saker, har anpassningen fungerat. Men hela konceptet med att vandra i en station... är totalt meningslös för EVE. Det ger inget till spelets grund. Om något gjorde hela kläder och AUR valutan bara folk arga pga micro-transactions och AUR är nu borttaget.

Det som troligen varit EVE valkyries största problem är just det... den hann inte få sin spelarbas, och saknade det lagret. Som "vanligt spel" så dör de fort.

Skrivet av Andersson.M:

@Paddanx:

Var en trogen EVE spelare i flera år..
Multipla konton, 4 var att vara ärlig...

Tyckte det var så nice...

Men kände att det saknades något...
Vi fick i slutet av min spelera en form av WIS, men dom pratade
vitt och brett om att utväckla detta...
Detta kom aldrig, och har inte gjort så heller...Troligen kommer det
aldrig hända heller och därför kommer inte jag heller tillbaks till spelet.
TROTS att det finns möjlighet för mig att göra så GRATIS nu.

Men det är jag, kan inte prata för andra.

Och jag har också spelat det... med 10-14 konton, i fler år än jag vill tänka mig.
Enda anledningen till varför jag slutade var pga jag var utbränd. Efter att ha haft så mycket intensiva strider, så mycket jobb... så var det över. Det var mao inte bristen på innehåll, utan bristen på RL som gjorde att jag hoppade. När man sätter klockan på 4.00 för att slåss i ett spel... är man hårt engagerad.

Om du inte kom in i allianser, kom in i striderna och hela grunden över det, så missar man hela poängen. WIS hade inte hållit dig kvar, då... ärligt, hade du velat betala 4x€20 i månaden för att gå i en station? Hade det verkligen gjort striderna bättre? När vi andra inte hade saker o göra i EVE levde vi RL... eller spelade annat för att koppla av. Att sitta i en station är inget öht som hade tillfört något, förutom för de som inte förstått EVE.

Alla försök CCP har gjort med att göra en värld i världen, dvs Dust514 och ny Valkyrie är beviset på att alla tillägg till EVE-onlines universum, misslyckas. Där finns inte den drivkraften kvar.

WOW mm hade också dött för länge sedan, om det inte var för att du har ett socialt nätverk. Och skeppen i EVE, är som karaktärerna i WOW. Det är där hela "poängen är". Du kommer inte vinna en strid bättre för du har en monacle. Du kommer inte skrämma din fiende för du har en cool char.

WOW vs EVE har EVE alltid dragit till sig de äldre spelarna mest med action, risken att förlora allt och politiken, medan WOW de yngre som vill spela PVE, raida och göra sin "gubbe". EVE leds och spelas av 30-60 åringar, där WOW har majoritet <30 när det kom. Det har fått fjortis rykte från dag 1... Sen naturligtvis har folk vuxit upp och åldrarna ändrats genom de 15 åren spelen funnits.

Men det som lockade 40 åringar är inte... WIS. Det är att erövra hela spelet... eller att vinna en 1vs10 strid... mot alla odds.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av AxMi-24:

Smartphone fungerade långt innan apple. Det är bara att apple slängde upp en massa PR och plötsligt blev det cool att ha en dålig telefon för att det är ett äpple på den.

Det tog konceptet och moderniserade det på exakt rätt tillfälle.

Skrivet av AxMi-24:

DX12 borde tas bakom huset och skjutas. Det finns absolut ingen anledning för den att finnas än att försöka få folk att installera spyware10. Vulkan är ett betydligt bättre val än DX12 och den stöds överallt. Ju mer man går mot öppna standarder där man har stor valmöjlighet desto större chans att saker lyckas. VR började med fragmentering och la på dyr utrustning och framför allt ingen vettig anledning att existera förutom dåliga spel (med kanske enstaka undantag). När VR börjar kunna användas för annat med (inte som gimmick utan på riktigt) så kommer den ha betydligt större chans att lyckas.

Tänker inte börja en DX12 vs Vulcan diskussion här, finns bättre ställen för det, även om jag vill förklara poängen under. Min poäng var att underliggande tekniken, som båda delar väldigt mycket av, är en bra grund och behöver bara få fäste, precis som VR.

Men jag håller med dig att VR började lite i fel ände. Problemet dock är att ny teknik kostar.

Titta på Tesla. Var den första bilen en Tesla 3?
Nej. Alla företag som satsar på små, vanliga bilar som liten el-bil har misslyckats i 20 år. Redan 1990 hade mitt dåvarande jobb två el-bilar.

Problemet? Ingen såg visionen. Ingen såg fördelarna. Alla såg bara nackdelen med tunga batterier, eller lång laddningstid, eller halvdan design.

Tesla tog konceptet och gjorde det till något som faktiskt vänt hela den trenden. Nu plötsligt börjar samtliga tillverkare både titta på det (som skrattade innan) och även göra egna modeller. Och NU kommer Tesla 3, när intresset finns. Marknaden finns, och vilja att köpa finns.

VR är idag i "Model S" stadiet. Tekniken fungerar, tekniken är bra nog att kunna använda och har en framtid, men det tar tid att bytta underliggande delarna. Det tar tid att bygga spel-basen. Och det är viktigt att de som gör headseten driver på detta, då precis som Tesla utan snabb-laddningsstationerna, inte får igenom hela konceptet.

Detta är också troligen varför Vulkan kommer misslyckats. För det är en bättre teknik... men drivande kraften är hos Nvidia just nu, och de vill ha DX11 än, då de uppenbarligen inte kan få DX12 att fungera bra nog. Och MS driver på DX12 direkt efter... De är nöjda så länge vi tvingas till DX11/DX12.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Paddanx:

För att jag spelat EVE i nästan 10 år. Jag vet vad folk som spelar det förväntar sig. Och jag vet vilket satans ståhej det blev på dem när det presenterades. Problemet är resurser.
Folk betalar varje månad för att utveckling på spelet ska ske, men drar du det fel håll, så säger folk upp sina prenumerationer. Exakt detta har alltså hänt två gånger. Mass-uppsägning av kunder.

Ena gången det skedde var när de drog på detta möget. Så de backade ner, pga större delen av spelarbasen "sa nej".

Och du kan se samma sak på tex Diablo 3, som i början fick enorma mängder kritik, och pga för mycket ändringar valde andra spel. Nya features är inget fel... men i långdrivna spel är de kritiska för att det ska fungera.

Där är betydligt mer "politik" och spelar interaktion i EVE än WOW eller något annat spel har haft. Det är 50% spel, 50% community som driver det spelet. Och rör du en av dem, rasar det. Så EVE har noll mer chars att göra. Det är allt från politiska spel, till striderna och engagemanget som driver det.

De har genom åren ändrat mycket, och har tappat spelare pga det. Men genom att göra små ändringar och sakta ändra saker, har anpassningen fungerat. Men hela konceptet med att vandra i en station... är totalt meningslös för EVE. Det ger inget till spelets grund. Om något gjorde hela kläder och AUR valutan bara folk arga pga micro-transactions och AUR är nu borttaget.

Det som troligen varit EVE valkyries största problem är just det... den hann inte få sin spelarbas, och saknade det lagret. Som "vanligt spel" så dör de fort.

Och jag har också spelat det... med 10-14 konton, i fler år än jag vill tänka mig.
Enda anledningen till varför jag slutade var pga jag var utbränd. Efter att ha haft så mycket intensiva strider, så mycket jobb... så var det över. Det var mao inte bristen på innehåll, utan bristen på RL som gjorde att jag hoppade. När man sätter klockan på 4.00 för att slåss i ett spel... är man hårt engagerad.

Om du inte kom in i allianser, kom in i striderna och hela grunden över det, så missar man hela poängen. WIS hade inte hållit dig kvar, då... ärligt, hade du velat betala 4x€20 i månaden för att gå i en station? Hade det verkligen gjort striderna bättre? När vi andra inte hade saker o göra i EVE levde vi RL... eller spelade annat för att koppla av. Att sitta i en station är inget öht som hade tillfört något, förutom för de som inte förstått EVE.

Alla försök CCP har gjort med att göra en värld i världen, dvs Dust514 och ny Valkyrie är beviset på att alla tillägg till EVE-onlines universum, misslyckas. Där finns inte den drivkraften kvar.

WOW mm hade också dött för länge sedan, om det inte var för att du har ett socialt nätverk. Och skeppen i EVE, är som karaktärerna i WOW. Det är där hela "poängen är". Du kommer inte vinna en strid bättre för du har en monacle. Du kommer inte skrämma din fiende för du har en cool char.

WOW vs EVE har EVE alltid dragit till sig de äldre spelarna mest med action, risken att förlora allt och politiken, medan WOW de yngre som vill spela PVE, raida och göra sin "gubbe". EVE leds och spelas av 30-60 åringar, där WOW har majoritet <30 när det kom. Det har fått fjortis rykte från dag 1... Sen naturligtvis har folk vuxit upp och åldrarna ändrats genom de 15 åren spelen funnits.

Men det som lockade 40 åringar är inte... WIS. Det är att erövra hela spelet... eller att vinna en 1vs10 strid... mot alla odds.

Kan ni inte posta lite länkar till killboards så att jag vet att ni inte sitter o talar i nattmössan? Personligen började jag lira EVE 2004 så tro inte att jag inte lirat min beskärda del av EVE. Har ett gediget gäng T2 BPO's värda ett gäng titaner om jag någon gång vill börja lira igen.

Även om det handlar om resurser så hade det varit betydligt bättre att lägga pengarna på WIS och att skapa en dimension till för folk som föredrar avatar baserad interaktion då det åtminstone hade inneburit att folk hade loggat in på PC versionen av EVE vilket är en stabil plattform. Att lägga pengarna på att utveckla DUST 514 för kids som lirar PS4 och tro att dem ska förstå djupet i EVE är bara löjligt. Valkyrie för VR only? Kul skämt.

Att bara lägga till nya skepp blir ju gammalt rätt fort eftersom det oftast handlar om vad som är FOTM.

Så fort ett nytt skepp kommer *host* T3 *host* så blir övriga skepp snabbt abandonware.

Hade WIS blivit verklighet så hade vi iaf haft en till plattform i spelet som faktiskt hade fungerat då EVE redan är ett levande spel, fan vet vad dom hade kunnat göra med den saken. Det finns nämligen gott om folk som föredrar en avatar än att sitta i ett rymdskepp = nya kunder.

Istället för det så har vi idag fått ingenting. Inget Dust, inget Valkyrie och inget WIS.

Och om ni nu tycker att WIS inte gav någonting så tycker jag bara att ni har dålig fantasi för det finns tusen saker man kan hitta på i WIS som är roligare än att hålla på med typ planetary interaction eller varför inte att köra missions, Damsel in distress för 5000000 gången? nej tack!!!!!!!!!!!!!!

Det är betydligt bättre att göra någonting än att göra ingenting och den dagen EVE går i graven får folk som ni sitta och skämmas för att ni var rädda för utvecklingen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Paddanx:

Det tog konceptet och moderniserade det på exakt rätt tillfälle.

Tänker inte börja en DX12 vs Vulcan diskussion här, finns bättre ställen för det, även om jag vill förklara poängen under. Min poäng var att underliggande tekniken, som båda delar väldigt mycket av, är en bra grund och behöver bara få fäste, precis som VR.

Men jag håller med dig att VR började lite i fel ände. Problemet dock är att ny teknik kostar.

Titta på Tesla. Var den första bilen en Tesla 3?
Nej. Alla företag som satsar på små, vanliga bilar som liten el-bil har misslyckats i 20 år. Redan 1990 hade mitt dåvarande jobb två el-bilar.

Problemet? Ingen såg visionen. Ingen såg fördelarna. Alla såg bara nackdelen med tunga batterier, eller lång laddningstid, eller halvdan design.

Tesla tog konceptet och gjorde det till något som faktiskt vänt hela den trenden. Nu plötsligt börjar samtliga tillverkare både titta på det (som skrattade innan) och även göra egna modeller. Och NU kommer Tesla 3, när intresset finns. Marknaden finns, och vilja att köpa finns.

VR är idag i "Model S" stadiet. Tekniken fungerar, tekniken är bra nog att kunna använda och har en framtid, men det tar tid att bytta underliggande delarna. Det tar tid att bygga spel-basen. Och det är viktigt att de som gör headseten driver på detta, då precis som Tesla utan snabb-laddningsstationerna, inte får igenom hela konceptet.

Detta är också troligen varför Vulkan kommer misslyckats. För det är en bättre teknik... men drivande kraften är hos Nvidia just nu, och de vill ha DX11 än, då de uppenbarligen inte kan få DX12 att fungera bra nog. Och MS driver på DX12 direkt efter... De är nöjda så länge vi tvingas till DX11/DX12.

Det blev inte moderniserat det blev en massa PR, precis som Tesla som säljer bilar man skulle använda för djurtransport i Europa på grund av bristande kvalitet på bygget och för att inte tala om UI som når nya nivåer av sug i Tesla 3.
Fördelarna finns inte och det hela med elbilar är fortfarande en massa PR som inte backas upp av verkligheten. Elbil är vettigt för städer och då i form av carpool för korta lokala resor. Vanligt bil blir det för allt lite längre. Iden att man ska ha två bilar en el och en vanlig är absurd då tillverkning av ny elbil kommer förorena betydligt mer än om du bara kör din vanliga bil för korta resor med.

Det finns en viss man kan inbilla folk genom PR men förr eller senare så kommer verkligheten att göra sig påmind.

Nvidia trycker dx11 för att deras GPUs inte är speciellt bra och det kommer de göra men Vulkan fungerar på allt och den kommer sprida sig. Speciellt om ARM sprider sig lite mer. Visst MS låser ner och allt men frågan är när de kommer åka på en smäll från EU. Personligen hoppas jag att de åker dit på GDPR först och kan sedan åka dit för annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av bulybasha:

Kan ni inte posta lite länkar till killboards så att jag vet att ni inte sitter o talar i nattmössan? Personligen började jag lira EVE 2004 så tro inte att jag inte lirat min beskärda del av EVE. Har ett gediget gäng T2 BPO's värda ett gäng titaner om jag någon gång vill börja lira igen.

Även om det handlar om resurser så hade det varit betydligt bättre att lägga pengarna på WIS och att skapa en dimension till för folk som föredrar avatar baserad interaktion då det åtminstone hade inneburit att folk hade loggat in på PC versionen av EVE vilket är en stabil plattform. Att lägga pengarna på att utveckla DUST 514 för kids som lirar PS4 och tro att dem ska förstå djupet i EVE är bara löjligt. Valkyrie för VR only? Kul skämt.

Att bara lägga till nya skepp blir ju gammalt rätt fort eftersom det oftast handlar om vad som är FOTM.

Så fort ett nytt skepp kommer *host* T3 *host* så blir övriga skepp snabbt abandonware.

Hade WIS blivit verklighet så hade vi iaf haft en till plattform i spelet som faktiskt hade fungerat då EVE redan är ett levande spel, fan vet vad dom hade kunnat göra med den saken. Det finns nämligen gott om folk som föredrar en avatar än att sitta i ett rymdskepp = nya kunder.

Istället för det så har vi idag fått ingenting. Inget Dust, inget Valkyrie och inget WIS.

Och om ni nu tycker att WIS inte gav någonting så tycker jag bara att ni har dålig fantasi för det finns tusen saker man kan hitta på i WIS som är roligare än att hålla på med typ planetary interaction eller varför inte att köra missions, Damsel in distress för 5000000 gången? nej tack!!!!!!!!!!!!!!

Det är betydligt bättre att göra någonting än att göra ingenting och den dagen EVE går i graven får folk som ni sitta och skämmas för att ni var rädda för utvecklingen.

Ser att du inte lärde dig mycket under dina år som spelare. KB betyder inte speciellt mycket. Kolla vilka är starkast i EVE, inte fan är det KB is green gänget som plockar ut implantat innan de dör...

WiS fungerar inte. Det är omöjligt att göra FPS interaktionen bra och samtidigt stödja enorma mängder spelare som EVE stödjer. Bokstavligen omöjligt med dagens teknik. Så det hade alltid bara varit barbie i rymden för att man skulle aldrig kunna tillåta några som helst viktiga interaktioner då tekniken inte kan stödja det. EVE körs i 1 Hz vanligen och i stora slag droppar det till 0,1 Hz. Kan du tänka dig hur det skulle vara att spela ett FPS med den uppdateringsfrekvensen?

PvE i EVE är rätt sunkigt men det blir bättre, hursomhelst, är den ingenting överdrivet viktigt. Det som ger EVE långt liv är alla spelarinteraktioner. Om det ända du gör är spela missions så är det fel spel för dig. Gå spela wow eller annat där spelet liknar mer en film du glor på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av bulybasha:

Kan ni inte posta lite länkar till killboards så att jag vet att ni inte sitter o talar i nattmössan? Personligen började jag lira EVE 2004 så tro inte att jag inte lirat min beskärda del av EVE. Har ett gediget gäng T2 BPO's värda ett gäng titaner om jag någon gång vill börja lira igen.

Tror inte BoBs KB finns kvar... S0TF kanske.
Jag lade som sagt ner spelandet för några år sedan, även om jag var på fanfest förra året.
2004 började jag också, i Low sec med ett par vänner. Skaffade snabbt extra konto med CCPs då andra konto för 6 mån kostnad kampanjer.

När jag kom ut i nullsec så höll BoB på att flytta från Norr till Delve/Fountain. Jag var sedan med där under de stora striderna 2006/2007. Blivit intervjuad av EVE-TV också.. även om man var något packad

Jag var en dictor som var på första Titan killen i spelet. Men tyvärr pga truncated mail på den tiden, så finns jag inte på det, pga en dictor inte direkt har DMG nog att komma med. Jag var dock en av de mest hatade dictorna av ASCN... för de kunde inte döda mig, men dog till mina bubblor hela tiden.

Jag var en av dem som hjälpte RKK att sätta dit F-TE1T amarr outpost. Och jag var den som hade ansvaret att hålla POS där fulla med bränsle, samt jag satte stront timers på dem. Jag var den som ev skulle få den AEON som var i bygge 2007, som hela EVE trodde var en Titan, som ledde till dåtidens största strid.

Det roliga i den striden var... de kom för att döda vår cap-ship-yard... men dödade baitet, som var tomt. Mao... inget super capital var förlorat, men vi hade dödat tonvis med dreads och carriers

Det är tider som jag minns i EVE. Och det är tider som för mig var EVE storhet. Det har funnits många stora slag, många stora events i det spelet.. och DET är imho hela poängen med EVE.

"I was there... to leave a mark on this world, for all to see".

Sen får du tro och tycka precis som du vill
Alla mina konton nu är dock "alpha"... men jag har dem kvar, ned iaf en av dem på 200M SP+ sedan 2016. Du kan få meddelande från några av dem om du så vill, inte för jag förstår vad det har med Valkyrie att göra dock.

Skrivet av bulybasha:

Även om det handlar om resurser så hade det varit betydligt bättre att lägga pengarna på WIS och att skapa en dimension till för folk som föredrar avatar baserad interaktion då det åtminstone hade inneburit att folk hade loggat in på PC versionen av EVE vilket är en stabil plattform. Att lägga pengarna på att utveckla DUST 514 för kids som lirar PS4 och tro att dem ska förstå djupet i EVE är bara löjligt. Valkyrie för VR only? Kul skämt.

Skrivet av bulybasha:

Istället för det så har vi idag fått ingenting. Inget Dust, inget Valkyrie och inget WIS.

Och... vad säger att inte WiS hade övergivits?
Ni verkar anta att "bara de hade gjort det" så hade det varit klart. Problemet är konstant utveckling kostar. Både dust och Valkyrie drog in egna pengar, egen försäljning, medan WiS hade dragit på EVE-Onlines. Så vem betalar? För jag hade inte.

Om jag hade fått välja mellan WIS och Dust514 håller jag med dig. Men detta var helt olika tidsplaner, och ena ersatte inte andra och de fick fundings från olika ställen. Dust514 hade en bra tanke i grunden, men föll hårt på "endast konsol" och att det var byggt för endast ett syfte :=/

Men jag vidhåller min åsikt att en avatar inte varit lösningen.

Och för att förstå varför valkyrie behöver du ha pratat med gamla CPP utvecklare. Hela anledningen till att CCP existerar var för att de ville göra VR spel. De startade EVE-Online som ett projekt att göra tills dessa att VR var redo att användas. Tider förändras dock, och deras satsning på det var inte så genomtänkt som man kunnat hoppas.

Från början var där ju prat om att de skulle göra så man kunde använda hela klienten i VR. Och tanken att flyga runt i en tackler... i VR... oh yes please. Give me. Detta hade gynnats av att vara en del av EVE-Online mycket mer än WiS.

Men man valde istället att satsa på en separat "värld" som inte var balanserad, inte kunde växa naturligt och var för bortkopplad. Därför var den inte så intressant för EVE-Online spelare, och för andra utanför den världen är det inte lika naturligt med EVE vapen och tankesätt, därav lockar andra spel mer.

Skrivet av bulybasha:

Att bara lägga till nya skepp blir ju gammalt rätt fort eftersom det oftast handlar om vad som är FOTM.

Så fort ett nytt skepp kommer *host* T3 *host* så blir övriga skepp snabbt abandonware.

Om du verkligen spelar/spelat EVE, lär du veta att CCP alltid satsat hårt på att balansera saker. Visst... det finns alltid "power house" delar, och skepp som blir för kraftiga. Men tom T1 idag är väl balanserat och användbara. T2 och T3 måste ha sina roller, och nytta, och de har de, men jämfört med antal SP krav och kostnaden, är det förvånardsvärt balanserat.

Men visst, det var kul att vinna 100st T3 hull på en jackpot på spelsiter på nätet. Plötsligt spelade man satans massa T3 skepp

Skrivet av bulybasha:

Hade WIS blivit verklighet så hade vi iaf haft en till plattform i spelet som faktiskt hade fungerat då EVE redan är ett levande spel, fan vet vad dom hade kunnat göra med den saken. Det finns nämligen gott om folk som föredrar en avatar än att sitta i ett rymdskepp = nya kunder.

Som du sa ovan... att bara lägga till skit hjälper inte. Det enda som hade skett är att folk hade tröttnat på Avatarna också, tills dess att man lade till något nytt kul.

Spelet är 15 år gammalt. Det är inte många spel som fortsätter att utvecklas 15 år senare, och de som gör, lever vidare pga lyckat koncept och trogna spelare. Inte pga en ny feature.

De hade lagt ut utvecklingstid på det, sen behövt underhålla det, och nu suttit och tävlat/jämförts med Star Citizen och andra sådana spel. Och de bygger på gammal grafik, gammal teknik som är svår att matcha.
Titta bara på hur mycket ramaskri det blev bara de övergav DX9... Folk kunde nu inte köra tripple konto, och blev rasande. Det spelet får ramaskri varje gång det ändras, och det är många, mig inkl som gärna hade sett det aldrig införa capitals. Spelet var mycket mer taktiskt och kul innan detta.

Skrivet av bulybasha:

Och om ni nu tycker att WIS inte gav någonting så tycker jag bara att ni har dålig fantasi för det finns tusen saker man kan hitta på i WIS som är roligare än att hålla på med typ planetary interaction eller varför inte att köra missions, Damsel in distress för 5000000 gången? nej tack!!!!!!!!!!!!!!

Ahh, nu förstår jag varför du ville ha WiS...
Du har mao helt missat poängen med EVE. PVE är inte poängen, PVE är tidsfördrift eller sätt att få in pengar. Det är meningslöst.

Skrivet av bulybasha:

Det är betydligt bättre att göra någonting än att göra ingenting och den dagen EVE går i graven får folk som ni sitta och skämmas för att ni var rädda för utvecklingen.

Väntar fortfarande på den dagen... de firar 15 år nu 2018, och frodas och utvecklar väl än vad jag vet. Wormholes har blivit mycket utvecklat och håller på att balanseras sedan 2017 vad jag så. Samt grafiken håller på att få en overhaul.

De har även satsat på helt ny PVE teknik, där du verkligen får motstånd... men även... PVP, för att få tag i nya Sansha skepp.

Men visst... spelet åldras. Ingen tvekan.
Fortfarande hade inte WIS lockat tillbaka mig dock... fullständigt ointressant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

@AxMi-24 Jag håller med dig ovan dock i ditt andra svar.

Skrivet av AxMi-24:

Det blev inte moderniserat det blev en massa PR, precis som Tesla som säljer bilar man skulle använda för djurtransport i Europa på grund av bristande kvalitet på bygget och för att inte tala om UI som når nya nivåer av sug i Tesla 3.
Fördelarna finns inte och det hela med elbilar är fortfarande en massa PR som inte backas upp av verkligheten. Elbil är vettigt för städer och då i form av carpool för korta lokala resor. Vanligt bil blir det för allt lite längre. Iden att man ska ha två bilar en el och en vanlig är absurd då tillverkning av ny elbil kommer förorena betydligt mer än om du bara kör din vanliga bil för korta resor med.

Och de flesta resor 90% av folk gör kan denna el-bil klara på en laddning.
Eller du tror att alla kör mer än 30/40/50 mil varje dag? Det är inget mer än lathet som är problemet. Att behöva tänka om... Tror du får läsa ikapp lite, för du verkar fast på 1990-talet där fortfarande.

Men visst, helt ren är den inte. Frågan är dock hur länge de håller, hur man kan återvinna dem och hur materialen tas fram.

Men min poäng ovan var att man alltid anpassat en bensinbil för el när man byggt dem, och därför har de blivit därefter. Men de bilar som tex Tesla Model S är, byggs helt runt tekniken. Det är först nu man lyckats tänka om och istället för att se det som någon "ombyggnad" faktiskt sett det som ett riktigt koncept.

Vi kan inte köra på samma bensin i 50 år till... så något måste vi göra, om vi inte vill stå still. Sen kommer självklart inte alla idéer vara bra. Mycket möjligt att en form av bio bränsle och hybrid-el drift är lösningen.

Skrivet av AxMi-24:

Det finns en viss man kan inbilla folk genom PR men förr eller senare så kommer verkligheten att göra sig påmind.

Nvidia trycker dx11 för att deras GPUs inte är speciellt bra och det kommer de göra men Vulkan fungerar på allt och den kommer sprida sig. Speciellt om ARM sprider sig lite mer. Visst MS låser ner och allt men frågan är när de kommer åka på en smäll från EU. Personligen hoppas jag att de åker dit på GDPR först och kan sedan åka dit för annat.

Väntar fortfarande på att Nvidias kunder ska inse detta.... men.. det lär inte ske. Folk kan inte ge upp de sista 5 FPSen, som de inte ens märker.

Precis som el-bilen ovan, folk vill inte offra något, oavsett. Det ligger i oss människor att vara giriga och bara vilja ha, inte vilja offra/ge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Paddanx:

@AxMi-24 Jag håller med dig ovan dock i ditt andra svar.

Och de flesta resor 90% av folk gör kan denna el-bil klara på en laddning.
Eller du tror att alla kör mer än 30/40/50 mil varje dag? Det är inget mer än lathet som är problemet. Att behöva tänka om... Tror du får läsa ikapp lite, för du verkar fast på 1990-talet där fortfarande.

Men visst, helt ren är den inte. Frågan är dock hur länge de håller, hur man kan återvinna dem och hur materialen tas fram.

Men min poäng ovan var att man alltid anpassat en bensinbil för el när man byggt dem, och därför har de blivit därefter. Men de bilar som tex Tesla Model S är, byggs helt runt tekniken. Det är först nu man lyckats tänka om och istället för att se det som någon "ombyggnad" faktiskt sett det som ett riktigt koncept.

Vi kan inte köra på samma bensin i 50 år till... så något måste vi göra, om vi inte vill stå still. Sen kommer självklart inte alla idéer vara bra. Mycket möjligt att en form av bio bränsle och hybrid-el drift är lösningen.

Väntar fortfarande på att Nvidias kunder ska inse detta.... men.. det lär inte ske. Folk kan inte ge upp de sista 5 FPSen, som de inte ens märker.

Precis som el-bilen ovan, folk vill inte offra något, oavsett. Det ligger i oss människor att vara giriga och bara vilja ha, inte vilja offra/ge.

Finns olja för 50 år till så visst kan vi köra på. Därmed tror jag att det kommer minska då det kommer gå mot elbilar för carsharing inuti städer (de flesta bor i städer) med hyrbilar för längre avstånd. Det är betydligt renare än att alla har sin egen bil då man måste tillverka färre bilar och de används mer innan de slängs.

Men om man köper en bil så är hybrid det klart bästa alternativet då man har vettigt räckvidd, kan tanka snabbt, och kan använda el för korta resor.

Nvidias kunder är som apples kunder. Det spelar ingen roll vad det är nvidia säljer. De köper namnet inte själva hårdvaran. Det är jävligt bra för företaget då man har sitt på det torra oberoende hur produkten är. Lite som i EVE där det är gruppen man spelar med som betyder något och inte själva spelet. Själva spelet är bara en ursäkt att hänga ihop och sparka i skrevet folk som PL och NCdocked

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av AxMi-24:

Finns olja för 50 år till så visst kan vi köra på. Därmed tror jag att det kommer minska då det kommer gå mot elbilar för carsharing inuti städer (de flesta bor i städer) med hyrbilar för längre avstånd. Det är betydligt renare än att alla har sin egen bil då man måste tillverka färre bilar och de används mer innan de slängs.

Men om man köper en bil så är hybrid det klart bästa alternativet då man har vettigt räckvidd, kan tanka snabbt, och kan använda el för korta resor.

Tro mig, det är inte Oljan som oroar mig, det är konsekvenserna av det.
Det kräver också bra och fungerande transporter på annat sätt att kunna ställa bilen, då vi idag ofta jobbar längre bort än vi vill.

Och vill vi minska problemet... ge fan i att åka så långa resor utan behov överallt. Finns alternativ där med.
Tror dock vi styr tillbaka till topic, så vi inte sido trackar allt.

Skrivet av AxMi-24:

Nvidias kunder är som apples kunder. Det spelar ingen roll vad det är nvidia säljer. De köper namnet inte själva hårdvaran. Det är jävligt bra för företaget då man har sitt på det torra oberoende hur produkten är. Lite som i EVE där det är gruppen man spelar med som betyder något och inte själva spelet. Själva spelet är bara en ursäkt att hänga ihop och sparka i skrevet folk som PL och NCdocked

Det kan jag hålla med om.
CCP har försökt sälja EVE namnet på olika spel, vilket är en stor del av problemet.

Vi får se... tror inte CCP har lagt ner VR, även om de har lagt ner Valkyrie. De bygger ju vidare på FPS koncept med andra spel efter Dust 514 också, som de hade demo på fanfest med bla.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av AxMi-24:

Ser att du inte lärde dig mycket under dina år som spelare. KB betyder inte speciellt mycket. Kolla vilka är starkast i EVE, inte fan är det KB is green gänget som plockar ut implantat innan de dör...

WiS fungerar inte. Det är omöjligt att göra FPS interaktionen bra och samtidigt stödja enorma mängder spelare som EVE stödjer. Bokstavligen omöjligt med dagens teknik. Så det hade alltid bara varit barbie i rymden för att man skulle aldrig kunna tillåta några som helst viktiga interaktioner då tekniken inte kan stödja det. EVE körs i 1 Hz vanligen och i stora slag droppar det till 0,1 Hz. Kan du tänka dig hur det skulle vara att spela ett FPS med den uppdateringsfrekvensen?

PvE i EVE är rätt sunkigt men det blir bättre, hursomhelst, är den ingenting överdrivet viktigt. Det som ger EVE långt liv är alla spelarinteraktioner. Om det ända du gör är spela missions så är det fel spel för dig. Gå spela wow eller annat där spelet liknar mer en film du glor på.

Haha, det faktum att du inte ens begriper sambandet mellan att köra missions och att pvpa i spelet dvs den security loss man drabbas av när man dödar någon i 0.1 sec eller högre visar bara att du kanske inte bör uttala dig i frågan..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Paddanx:

Tror inte BoBs KB finns kvar... S0TF kanske.
Jag lade som sagt ner spelandet för några år sedan, även om jag var på fanfest förra året.
2004 började jag också, i Low sec med ett par vänner. Skaffade snabbt extra konto med CCPs då andra konto för 6 mån kostnad kampanjer.

När jag kom ut i nullsec så höll BoB på att flytta från Norr till Delve/Fountain. Jag var sedan med där under de stora striderna 2006/2007. Blivit intervjuad av EVE-TV också.. även om man var något packad

Jag var en dictor som var på första Titan killen i spelet. Men tyvärr pga truncated mail på den tiden, så finns jag inte på det, pga en dictor inte direkt har DMG nog att komma med. Jag var dock en av de mest hatade dictorna av ASCN... för de kunde inte döda mig, men dog till mina bubblor hela tiden.

Jag var en av dem som hjälpte RKK att sätta dit F-TE1T amarr outpost. Och jag var den som hade ansvaret att hålla POS där fulla med bränsle, samt jag satte stront timers på dem. Jag var den som ev skulle få den AEON som var i bygge 2007, som hela EVE trodde var en Titan, som ledde till dåtidens största strid.

Det roliga i den striden var... de kom för att döda vår cap-ship-yard... men dödade baitet, som var tomt. Mao... inget super capital var förlorat, men vi hade dödat tonvis med dreads och carriers

Det är tider som jag minns i EVE. Och det är tider som för mig var EVE storhet. Det har funnits många stora slag, många stora events i det spelet.. och DET är imho hela poängen med EVE.

"I was there... to leave a mark on this world, for all to see".

Sen får du tro och tycka precis som du vill
Alla mina konton nu är dock "alpha"... men jag har dem kvar, ned iaf en av dem på 200M SP+ sedan 2016. Du kan få meddelande från några av dem om du så vill, inte för jag förstår vad det har med Valkyrie att göra dock.

Och... vad säger att inte WiS hade övergivits?
Ni verkar anta att "bara de hade gjort det" så hade det varit klart. Problemet är konstant utveckling kostar. Både dust och Valkyrie drog in egna pengar, egen försäljning, medan WiS hade dragit på EVE-Onlines. Så vem betalar? För jag hade inte.

Om jag hade fått välja mellan WIS och Dust514 håller jag med dig. Men detta var helt olika tidsplaner, och ena ersatte inte andra och de fick fundings från olika ställen. Dust514 hade en bra tanke i grunden, men föll hårt på "endast konsol" och att det var byggt för endast ett syfte :=/

Men jag vidhåller min åsikt att en avatar inte varit lösningen.

Och för att förstå varför valkyrie behöver du ha pratat med gamla CPP utvecklare. Hela anledningen till att CCP existerar var för att de ville göra VR spel. De startade EVE-Online som ett projekt att göra tills dessa att VR var redo att användas. Tider förändras dock, och deras satsning på det var inte så genomtänkt som man kunnat hoppas.

Från början var där ju prat om att de skulle göra så man kunde använda hela klienten i VR. Och tanken att flyga runt i en tackler... i VR... oh yes please. Give me. Detta hade gynnats av att vara en del av EVE-Online mycket mer än WiS.

Men man valde istället att satsa på en separat "värld" som inte var balanserad, inte kunde växa naturligt och var för bortkopplad. Därför var den inte så intressant för EVE-Online spelare, och för andra utanför den världen är det inte lika naturligt med EVE vapen och tankesätt, därav lockar andra spel mer.

Om du verkligen spelar/spelat EVE, lär du veta att CCP alltid satsat hårt på att balansera saker. Visst... det finns alltid "power house" delar, och skepp som blir för kraftiga. Men tom T1 idag är väl balanserat och användbara. T2 och T3 måste ha sina roller, och nytta, och de har de, men jämfört med antal SP krav och kostnaden, är det förvånardsvärt balanserat.

Men visst, det var kul att vinna 100st T3 hull på en jackpot på spelsiter på nätet. Plötsligt spelade man satans massa T3 skepp

Som du sa ovan... att bara lägga till skit hjälper inte. Det enda som hade skett är att folk hade tröttnat på Avatarna också, tills dess att man lade till något nytt kul.

Spelet är 15 år gammalt. Det är inte många spel som fortsätter att utvecklas 15 år senare, och de som gör, lever vidare pga lyckat koncept och trogna spelare. Inte pga en ny feature.

De hade lagt ut utvecklingstid på det, sen behövt underhålla det, och nu suttit och tävlat/jämförts med Star Citizen och andra sådana spel. Och de bygger på gammal grafik, gammal teknik som är svår att matcha.
Titta bara på hur mycket ramaskri det blev bara de övergav DX9... Folk kunde nu inte köra tripple konto, och blev rasande. Det spelet får ramaskri varje gång det ändras, och det är många, mig inkl som gärna hade sett det aldrig införa capitals. Spelet var mycket mer taktiskt och kul innan detta.

Ahh, nu förstår jag varför du ville ha WiS...
Du har mao helt missat poängen med EVE. PVE är inte poängen, PVE är tidsfördrift eller sätt att få in pengar. Det är meningslöst.

Väntar fortfarande på den dagen... de firar 15 år nu 2018, och frodas och utvecklar väl än vad jag vet. Wormholes har blivit mycket utvecklat och håller på att balanseras sedan 2017 vad jag så. Samt grafiken håller på att få en overhaul.

De har även satsat på helt ny PVE teknik, där du verkligen får motstånd... men även... PVP, för att få tag i nya Sansha skepp.

Men visst... spelet åldras. Ingen tvekan.
Fortfarande hade inte WIS lockat tillbaka mig dock... fullständigt ointressant.

Att skryta om att man ägde Ascendant Frontier är väl kanske inte jättehäftigt med tanke på vilket sanslöst gäng carebears ASCN faktiskt var, vad jag minns hade majoriteten av dem noll koll på game mechanics och det faktum att dom var stora var just p.g.a. att alliansen innehöll fett med miners och andra carebears. Med tanke på att ASCN ägde hela södra regionen så föll dom otroligt fort vilket vittnar om moralen hos carebears.

Vi kommer inte komma överens om WIS men skillnaden mellan en påtvingad feature och en feature som finns där för dem som är intresserade är stor.

Bara för att en feature som du inte behöver använda överhuvudtaget existerar så behöver ju inte det betyda att man måste ogilla produkten helt?

Ponera att dom skulle lägga in ett kasino i EVE, helt valfritt att delta för dom som gillar hazardspel. Skulle produkten som helhet bli dålig bara för det menar du?

Väljer du Ica butik baserat på om dom har en elektronikhörna eller ej? Det är samma sak. Bara för att en icke påtvingad kategori finns så måste man ju inte använda den men produkten som helhet lockar kanske mer folk vilket innebär mer pengar.

Kan redan nu garanterat säga att hade Star Citizen endast innehållit en space del helt utan avatar baserad interaktion så hade en garanterad xx siffrig procentsats inte backat spelet.

Har absolut inte missat poängen med EVE, som jag skrev till en annan så är det helt otroligt att du skryter som du gör samtidigt som du inte ens förstår sambandet mellan att pvpa och att förlora security status vilket man givetvis kan boosta genom att köra missions eller att ratta.

Edit: också lite pinsamt att du tycker wormholes är bra medans WIS i princip är samma sak. Ett tidsfördriv som för folket bort ifrån den PVP som du så varmt talar om. Dubbelmoral much? Nog för att man flyger skepp i WH men det är knappast där inne som politiken i EVE avgörs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Ok, det handlar inte om en nedläggning utav EvE Valkyrie, snarare en omstrukturering utav resurser inom CCP Games.

Dom stänger ned kontoret i Atlanta och säljer av kontoret i Newcastle. Från 5st studios ned till 3st.
Men som sagt, ingen nedläggning. Utvecklingen fortsätter i mindre skala.

Skrivet av POLYGON:

Correction: After our original article was published, CCP Games reached out to clarify the situation. Development of Eve: Valkyrie and Sparc have not ended. While the studios within CCP Games are being consolidated and restructured, work on the games will go on. Polygon regrets the error.

Länk till artikeln:

//Persikan

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H @120Hz | Nvidia GTX 690 FE | Random RGB